Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMALARDA METAFOR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ, Öğr.Gör. Bahattin GÖKTAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı psikoterapi sürecinde, metafor kullanımının etkisini, bu etkinin nedenselliklerini ve psikoterapi yaklaşımlarında metafor kullanımının sonuçlarını işlemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, psikoloji ve psikoterapi,Psikanalizden çağdaş psikanalitik psikoterapilere geçiş,Metaforun anlatım ve ilişkiye etkileri,Psikoterapotik ilişki etkinliği,Psikoterapotik ittifak ve güven ilişkisi oluşturma,Metafor kavramı ve edebiyat,Duyguların psikoterapotik süreçteki etkileri,Metafor geliştirme süreci,Metaforun bilişsel psikoterapide kullanımı,Metaforun psikanalitik psikoterapide kullanımı,Metaforun duygu odaklı psikoterapide kullanımı,Metaforun imajinatif yöntemlerde kullanımı,Metafor kullanımı içeriğinde rol oynamalar,Sınıf için uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Klinik psikoloji kavramı öğrenilebilir | 10, 15, 16, 4, 5, 9 | A |
2.Psikoterapi uygulamaları öğrenilebilir. | 10, 15, 9 | A |
3.Metafor tasarlama süreci öğrenilebilir | 10, 19, 4, 9 | A |
4.Metaforlar ile psikoterapi uygulaması öğrenilebilir | 4, 8, 9 | A |
5.Psikolojinin alt alanlarındaki uygulamaların yaklaşımları öğrenilebilir. | 10, 16, 9 | A |
6.Kişilik gelişimini etkileyen ilk deneyimlerin etkisi öğrenilebilir. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, psikoloji ve psikoterapi | ÖBT, Bl.1 |
2 | Psikanalizden çağdaş psikanalitik psikoterapilere geçiş | ÖBT, Bl.1-2 |
3 | Metaforun anlatım ve ilişkiye etkileri | ÖBT, Bl.2 |
4 | Psikoterapotik ilişki etkinliği | ÖBT, Bl.3 |
5 | Psikoterapotik ittifak ve güven ilişkisi oluşturma | ÖBT, Bl.3 |
6 | Metafor kavramı ve edebiyat | ÖBT, Bl.4 |
7 | Duyguların psikoterapotik süreçteki etkileri | ÖBT,B1.5 |
8 | Metafor geliştirme süreci | ÖBT, Bl.5 |
9 | Metaforun bilişsel psikoterapide kullanımı | ÖBT, Bl.6 |
10 | Metaforun psikanalitik psikoterapide kullanımı | ÖBT, Bl.6 |
11 | Metaforun duygu odaklı psikoterapide kullanımı | ÖBT, Bl.7 |
12 | Metaforun imajinatif yöntemlerde kullanımı | ÖBT, Bl.8 |
13 | Metafor kullanımı içeriğinde rol oynamalar | ÖBT, Bl.8 |
14 | Sınıf için uygulama | ÖBT, Bl.10 |
Kaynak |
Göktan,B. Ders notları. Cebeci, O. (2019). Metafor, İstanbul, İtaki Yayınları . Mitchell.A.S ve Black, Margaret, (2012). Freud ve Sonrası (Çev. Hakan Çetinkaya). Bilgi Üniversitesi Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMALARDA METAFOR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ, Öğr.Gör. Bahattin GÖKTAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı psikoterapi sürecinde, metafor kullanımının etkisini, bu etkinin nedenselliklerini ve psikoterapi yaklaşımlarında metafor kullanımının sonuçlarını işlemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, psikoloji ve psikoterapi,Psikanalizden çağdaş psikanalitik psikoterapilere geçiş,Metaforun anlatım ve ilişkiye etkileri,Psikoterapotik ilişki etkinliği,Psikoterapotik ittifak ve güven ilişkisi oluşturma,Metafor kavramı ve edebiyat,Duyguların psikoterapotik süreçteki etkileri,Metafor geliştirme süreci,Metaforun bilişsel psikoterapide kullanımı,Metaforun psikanalitik psikoterapide kullanımı,Metaforun duygu odaklı psikoterapide kullanımı,Metaforun imajinatif yöntemlerde kullanımı,Metafor kullanımı içeriğinde rol oynamalar,Sınıf için uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Klinik psikoloji kavramı öğrenilebilir | 10, 15, 16, 4, 5, 9 | A |
2.Psikoterapi uygulamaları öğrenilebilir. | 10, 15, 9 | A |
3.Metafor tasarlama süreci öğrenilebilir | 10, 19, 4, 9 | A |
4.Metaforlar ile psikoterapi uygulaması öğrenilebilir | 4, 8, 9 | A |
5.Psikolojinin alt alanlarındaki uygulamaların yaklaşımları öğrenilebilir. | 10, 16, 9 | A |
6.Kişilik gelişimini etkileyen ilk deneyimlerin etkisi öğrenilebilir. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, psikoloji ve psikoterapi | ÖBT, Bl.1 |
2 | Psikanalizden çağdaş psikanalitik psikoterapilere geçiş | ÖBT, Bl.1-2 |
3 | Metaforun anlatım ve ilişkiye etkileri | ÖBT, Bl.2 |
4 | Psikoterapotik ilişki etkinliği | ÖBT, Bl.3 |
5 | Psikoterapotik ittifak ve güven ilişkisi oluşturma | ÖBT, Bl.3 |
6 | Metafor kavramı ve edebiyat | ÖBT, Bl.4 |
7 | Duyguların psikoterapotik süreçteki etkileri | ÖBT,B1.5 |
8 | Metafor geliştirme süreci | ÖBT, Bl.5 |
9 | Metaforun bilişsel psikoterapide kullanımı | ÖBT, Bl.6 |
10 | Metaforun psikanalitik psikoterapide kullanımı | ÖBT, Bl.6 |
11 | Metaforun duygu odaklı psikoterapide kullanımı | ÖBT, Bl.7 |
12 | Metaforun imajinatif yöntemlerde kullanımı | ÖBT, Bl.8 |
13 | Metafor kullanımı içeriğinde rol oynamalar | ÖBT, Bl.8 |
14 | Sınıf için uygulama | ÖBT, Bl.10 |
Kaynak |
Göktan,B. Ders notları. Cebeci, O. (2019). Metafor, İstanbul, İtaki Yayınları . Mitchell.A.S ve Black, Margaret, (2012). Freud ve Sonrası (Çev. Hakan Çetinkaya). Bilgi Üniversitesi Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |