Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİDE İNSAN KAYNAKLARI-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Neslihan ŞAHİN, Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı İnsan Kaynaklarının organizasyon içindeki rolü ve sorumlulukları ile psikolojinin İnsan Kaynakları alanı için önemini, İnsan Kaynakları yönetiminin tüm ana konuları ile birlikte teori ve uygulamaları kapsayacak şekilde aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan Kaynakları stratejisi,İşe Alım Süreci,Mülakat Teknikleri ve CV Hazırlama,Eğitim,Performans Değerlendirme ve Geribildirim,Kariyer Planlama,Mobbing,İş Hukuku,İş Yerinde Kuşak Çatışması,İş Sağlığı ve Güvenliği,Koçluk ve Mentorluk,İK’da Güncel Konular: 360 Derece Değerlendirme, Çalışan Bağlılığı, İK Analitiği,Takdir ve Tanınma Programları,Kurum İçi İletişim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İnsan Kaynaklarının rolü ve önemini açıklayabilecek, bu alanda çalışmak için gerekli yetkinlikleri sıralayabilecek16, 9A
2. İdeal bir işe alım sürecini tasarlayabilecek15, 6, 9A
3. Kariyer yönetimine ilişkin temel kavramları açıklayabilecek, Kariyer yönetimine ilişkin güncel sorunları tartışabilecek10, 16, 9A
4. Eğitim İhtiyaç Analizi Sürecini özetleyebilecek13, 16, 9A
5. Performans yönetiminin amaçlarını açıklayabilecek, geribildirimin iş davranışlarına etkisini tanımlayabilecek16, 6, 9A
6. İş Hukukundaki önemli konuların tanımlayabilecek10, 16, 9A
7. Güncel İK sorunlarına ilişkin konuları tartışabilecek10, 13, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan Kaynakları stratejisi
2İşe Alım Süreci
3Mülakat Teknikleri ve CV Hazırlama
4Eğitim
5Performans Değerlendirme ve Geribildirim
6Kariyer Planlama
7Mobbing
8İş Hukuku
9İş Yerinde Kuşak Çatışması
10İş Sağlığı ve Güvenliği
11Koçluk ve Mentorluk
12İK’da Güncel Konular: 360 Derece Değerlendirme, Çalışan Bağlılığı, İK Analitiği
13Takdir ve Tanınma Programları
14Kurum İçi İletişim
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3824
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14040
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)165
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİDE İNSAN KAYNAKLARI-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Neslihan ŞAHİN, Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı İnsan Kaynaklarının organizasyon içindeki rolü ve sorumlulukları ile psikolojinin İnsan Kaynakları alanı için önemini, İnsan Kaynakları yönetiminin tüm ana konuları ile birlikte teori ve uygulamaları kapsayacak şekilde aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan Kaynakları stratejisi,İşe Alım Süreci,Mülakat Teknikleri ve CV Hazırlama,Eğitim,Performans Değerlendirme ve Geribildirim,Kariyer Planlama,Mobbing,İş Hukuku,İş Yerinde Kuşak Çatışması,İş Sağlığı ve Güvenliği,Koçluk ve Mentorluk,İK’da Güncel Konular: 360 Derece Değerlendirme, Çalışan Bağlılığı, İK Analitiği,Takdir ve Tanınma Programları,Kurum İçi İletişim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İnsan Kaynaklarının rolü ve önemini açıklayabilecek, bu alanda çalışmak için gerekli yetkinlikleri sıralayabilecek16, 9A
2. İdeal bir işe alım sürecini tasarlayabilecek15, 6, 9A
3. Kariyer yönetimine ilişkin temel kavramları açıklayabilecek, Kariyer yönetimine ilişkin güncel sorunları tartışabilecek10, 16, 9A
4. Eğitim İhtiyaç Analizi Sürecini özetleyebilecek13, 16, 9A
5. Performans yönetiminin amaçlarını açıklayabilecek, geribildirimin iş davranışlarına etkisini tanımlayabilecek16, 6, 9A
6. İş Hukukundaki önemli konuların tanımlayabilecek10, 16, 9A
7. Güncel İK sorunlarına ilişkin konuları tartışabilecek10, 13, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan Kaynakları stratejisi
2İşe Alım Süreci
3Mülakat Teknikleri ve CV Hazırlama
4Eğitim
5Performans Değerlendirme ve Geribildirim
6Kariyer Planlama
7Mobbing
8İş Hukuku
9İş Yerinde Kuşak Çatışması
10İş Sağlığı ve Güvenliği
11Koçluk ve Mentorluk
12İK’da Güncel Konular: 360 Derece Değerlendirme, Çalışan Bağlılığı, İK Analitiği
13Takdir ve Tanınma Programları
14Kurum İçi İletişim
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33