Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİDE İNSAN KAYNAKLARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Neslihan ŞAHİN, Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İnsan Kaynaklarının organizasyon içindeki rolü ve sorumlulukları ile psikolojinin İnsan Kaynakları alanı için önemini, İnsan Kaynakları yönetiminin tüm ana konuları ile birlikte teori ve uygulamaları kapsayacak şekilde aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Kaynakları stratejisi,İşe Alım Süreci,Mülakat Teknikleri ve CV Hazırlama,Eğitim,Performans Değerlendirme ve Geribildirim,Kariyer Planlama,Mobbing,İş Hukuku,İş Yerinde Kuşak Çatışması,İş Sağlığı ve Güvenliği,Koçluk ve Mentorluk,İK’da Güncel Konular: 360 Derece Değerlendirme, Çalışan Bağlılığı, İK Analitiği,Takdir ve Tanınma Programları,Kurum İçi İletişim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İnsan Kaynaklarının rolü ve önemini açıklayabilecek, bu alanda çalışmak için gerekli yetkinlikleri sıralayabilecek | 16, 9 | A |
2. İdeal bir işe alım sürecini tasarlayabilecek | 15, 6, 9 | A |
3. Kariyer yönetimine ilişkin temel kavramları açıklayabilecek, Kariyer yönetimine ilişkin güncel sorunları tartışabilecek | 10, 16, 9 | A |
4. Eğitim İhtiyaç Analizi Sürecini özetleyebilecek | 13, 16, 9 | A |
5. Performans yönetiminin amaçlarını açıklayabilecek, geribildirimin iş davranışlarına etkisini tanımlayabilecek | 16, 6, 9 | A |
6. İş Hukukundaki önemli konuların tanımlayabilecek | 10, 16, 9 | A |
7. Güncel İK sorunlarına ilişkin konuları tartışabilecek | 10, 13, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları stratejisi | |
2 | İşe Alım Süreci | |
3 | Mülakat Teknikleri ve CV Hazırlama | |
4 | Eğitim | |
5 | Performans Değerlendirme ve Geribildirim | |
6 | Kariyer Planlama | |
7 | Mobbing | |
8 | İş Hukuku | |
9 | İş Yerinde Kuşak Çatışması | |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği | |
11 | Koçluk ve Mentorluk | |
12 | İK’da Güncel Konular: 360 Derece Değerlendirme, Çalışan Bağlılığı, İK Analitiği | |
13 | Takdir ve Tanınma Programları | |
14 | Kurum İçi İletişim |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 8 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 40 | 40 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 4 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 165 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİDE İNSAN KAYNAKLARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Neslihan ŞAHİN, Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İnsan Kaynaklarının organizasyon içindeki rolü ve sorumlulukları ile psikolojinin İnsan Kaynakları alanı için önemini, İnsan Kaynakları yönetiminin tüm ana konuları ile birlikte teori ve uygulamaları kapsayacak şekilde aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Kaynakları stratejisi,İşe Alım Süreci,Mülakat Teknikleri ve CV Hazırlama,Eğitim,Performans Değerlendirme ve Geribildirim,Kariyer Planlama,Mobbing,İş Hukuku,İş Yerinde Kuşak Çatışması,İş Sağlığı ve Güvenliği,Koçluk ve Mentorluk,İK’da Güncel Konular: 360 Derece Değerlendirme, Çalışan Bağlılığı, İK Analitiği,Takdir ve Tanınma Programları,Kurum İçi İletişim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İnsan Kaynaklarının rolü ve önemini açıklayabilecek, bu alanda çalışmak için gerekli yetkinlikleri sıralayabilecek | 16, 9 | A |
2. İdeal bir işe alım sürecini tasarlayabilecek | 15, 6, 9 | A |
3. Kariyer yönetimine ilişkin temel kavramları açıklayabilecek, Kariyer yönetimine ilişkin güncel sorunları tartışabilecek | 10, 16, 9 | A |
4. Eğitim İhtiyaç Analizi Sürecini özetleyebilecek | 13, 16, 9 | A |
5. Performans yönetiminin amaçlarını açıklayabilecek, geribildirimin iş davranışlarına etkisini tanımlayabilecek | 16, 6, 9 | A |
6. İş Hukukundaki önemli konuların tanımlayabilecek | 10, 16, 9 | A |
7. Güncel İK sorunlarına ilişkin konuları tartışabilecek | 10, 13, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları stratejisi | |
2 | İşe Alım Süreci | |
3 | Mülakat Teknikleri ve CV Hazırlama | |
4 | Eğitim | |
5 | Performans Değerlendirme ve Geribildirim | |
6 | Kariyer Planlama | |
7 | Mobbing | |
8 | İş Hukuku | |
9 | İş Yerinde Kuşak Çatışması | |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği | |
11 | Koçluk ve Mentorluk | |
12 | İK’da Güncel Konular: 360 Derece Değerlendirme, Çalışan Bağlılığı, İK Analitiği | |
13 | Takdir ve Tanınma Programları | |
14 | Kurum İçi İletişim |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |