Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN ZİHNİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Erol YILDIRIM, Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin ana amacı, psikoloji ile ilgili farklı konu ve kavramlar arasında bağ kurarak anlama ve düşünme tutarlılığını geliştirmektir. Bu nedenle, bu ders, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme yoluyla psikoloji ile ilişkili bilgilerin genişletilmesi ve entegre edilmesini sağlar. Dolayısıyla, bu ders genel olarak eleştirel düşünme becerilerini güçlendirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikoloji Bilimine Bakış,Yanlışlanabilirlik,Esasicilik ve Operasyonellik,Görüşler, Vakalar, Kanıtlar ve Plasebo Etkileri,Korelasyon ve Nedensellik,Kontrol,Psikolojide Yapaylık Eleştirisi
,Einstein Sendromundan Kaçınma: Kanıtların Birleştirilmesinin Önemi,Birden Fazla Sebep Sorunu,İnsan Bilincinin Aşil Topuğu: Olasılıksal Akıl Yürütme,Psikolojide Şansın Rolü,Bilimde Eleştiri,Hücreden Zihne,Zihinden Davranışa; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikoloji bilimindeki problemlerin nasıl ele alınabileceğini kavrayabilmek10, 16, 21, 9A
Bilimsel bilginin nasıl elde edildiğini anlamak12, 19, 37, 9A
Eleştirel düşünme bakış açısını kazanmak19, 9A
Kanıta dayalı karar verme mantığını uygulamak14, 9A
Hem akademik hem de popüler bilimsel konulardan hareketle sosyal bilim araştırmaları genelinde kritik yapan bir tüketici olmak.19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikoloji Bilimine BakışBölüm 1
2YanlışlanabilirlikBölüm 2
3Esasicilik ve OperasyonellikBölüm 3
4Görüşler, Vakalar, Kanıtlar ve Plasebo EtkileriBölüm 4
5Korelasyon ve NedensellikBölüm 5
6KontrolBölüm 6
7Psikolojide Yapaylık Eleştirisi
Bölüm 7
8Einstein Sendromundan Kaçınma: Kanıtların Birleştirilmesinin ÖnemiBölüm 8
9Birden Fazla Sebep SorunuBölüm 9
10İnsan Bilincinin Aşil Topuğu: Olasılıksal Akıl YürütmeBölüm 10
11Psikolojide Şansın RolüBölüm 11
12Bilimde EleştiriBölüm 12
13Hücreden ZihneGüncel makaleler
14Zihinden DavranışaGüncel makaleler
Kaynak
Stanovich, K. E. (2012). How to think straight about psychology (10th ed.). Boston: Pearson.
Seçili makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)81
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(81/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN ZİHNİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Erol YILDIRIM, Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin ana amacı, psikoloji ile ilgili farklı konu ve kavramlar arasında bağ kurarak anlama ve düşünme tutarlılığını geliştirmektir. Bu nedenle, bu ders, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme yoluyla psikoloji ile ilişkili bilgilerin genişletilmesi ve entegre edilmesini sağlar. Dolayısıyla, bu ders genel olarak eleştirel düşünme becerilerini güçlendirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikoloji Bilimine Bakış,Yanlışlanabilirlik,Esasicilik ve Operasyonellik,Görüşler, Vakalar, Kanıtlar ve Plasebo Etkileri,Korelasyon ve Nedensellik,Kontrol,Psikolojide Yapaylık Eleştirisi
,Einstein Sendromundan Kaçınma: Kanıtların Birleştirilmesinin Önemi,Birden Fazla Sebep Sorunu,İnsan Bilincinin Aşil Topuğu: Olasılıksal Akıl Yürütme,Psikolojide Şansın Rolü,Bilimde Eleştiri,Hücreden Zihne,Zihinden Davranışa; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikoloji bilimindeki problemlerin nasıl ele alınabileceğini kavrayabilmek10, 16, 21, 9A
Bilimsel bilginin nasıl elde edildiğini anlamak12, 19, 37, 9A
Eleştirel düşünme bakış açısını kazanmak19, 9A
Kanıta dayalı karar verme mantığını uygulamak14, 9A
Hem akademik hem de popüler bilimsel konulardan hareketle sosyal bilim araştırmaları genelinde kritik yapan bir tüketici olmak.19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikoloji Bilimine BakışBölüm 1
2YanlışlanabilirlikBölüm 2
3Esasicilik ve OperasyonellikBölüm 3
4Görüşler, Vakalar, Kanıtlar ve Plasebo EtkileriBölüm 4
5Korelasyon ve NedensellikBölüm 5
6KontrolBölüm 6
7Psikolojide Yapaylık Eleştirisi
Bölüm 7
8Einstein Sendromundan Kaçınma: Kanıtların Birleştirilmesinin ÖnemiBölüm 8
9Birden Fazla Sebep SorunuBölüm 9
10İnsan Bilincinin Aşil Topuğu: Olasılıksal Akıl YürütmeBölüm 10
11Psikolojide Şansın RolüBölüm 11
12Bilimde EleştiriBölüm 12
13Hücreden ZihneGüncel makaleler
14Zihinden DavranışaGüncel makaleler
Kaynak
Stanovich, K. E. (2012). How to think straight about psychology (10th ed.). Boston: Pearson.
Seçili makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33