Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL BİLİŞİN SİNİRBİLİMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ, Doç.Dr. Erol YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı , öğrencileri sosyal afektif sinirbilimde çalışılan ana konularla ve teorik gelişmelerle tanıştırmak,. bilişsel sinirbilim yöntemlerini ve sosyal davranışın anlaşılmasında hangi yöntemlerin kullanılacağını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Sosyal Kognisyon nedir?,Nöroanatomi,Nörobilim Teknikleri,Duygu, Algı, İfade, Deneyim,Stres ve Hafıza,Duygusal Bozukluklar,Duygu ve Akıl Yürütme,Ödül ve Ceza,Ben ve Diğerleri,Öz Düzenleme,Kişisel VE Bireysel Farklılıklar,Algısal İpuçları,Önyargılar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Beyin, deneyim ve davranış: Öğrenciler beynin kişinin sosyal dünyayı algılamasını ve deneyimlemesini ve davranışını nasıl etkilediği hakkında bir kavrayış edineceklerdir. | 12, 14, 16, 4, 6, 9 | E, F |
2-Bilimsel yöntem ve davranış nörobiyolojisi: Öğrenciler sosyal bilişin çalışılmasındaki bilimsel yöntemleri, özellikle sinirbilim alanındaki çalışmaları tanıyabileceklerdir. | 12, 14, 16, 4, 6, 9 | E, F |
3-Hastalıklar, travma, ilaç kullanımı, hormonlar ve genler: Öğrenciler sosyal bilişin bozulduğu mental sağlık ve nörolojik işlevlerle alakalı bazı hastalıklar ve tedavi yolları hakkında bilgi edineceklerdir. | 12, 14, 16, 4, 6, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Fotokopi |
2 | Sosyal Kognisyon nedir? | Fotokopi |
3 | Nöroanatomi | Fotokopi |
4 | Nörobilim Teknikleri | Fotokopi |
5 | Duygu, Algı, İfade, Deneyim | Fotokopi |
6 | Stres ve Hafıza | Fotokopi |
7 | Duygusal Bozukluklar | Fotokopi |
8 | Duygu ve Akıl Yürütme | Fotokopi |
9 | Ödül ve Ceza | Fotokopi |
10 | Ben ve Diğerleri | Fotokopi |
11 | Öz Düzenleme | Fotokopi |
12 | Kişisel VE Bireysel Farklılıklar | Fotokopi |
13 | Algısal İpuçları | Fotokopi |
14 | Önyargılar | Fotokopi |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL BİLİŞİN SİNİRBİLİMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ, Doç.Dr. Erol YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı , öğrencileri sosyal afektif sinirbilimde çalışılan ana konularla ve teorik gelişmelerle tanıştırmak,. bilişsel sinirbilim yöntemlerini ve sosyal davranışın anlaşılmasında hangi yöntemlerin kullanılacağını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Sosyal Kognisyon nedir?,Nöroanatomi,Nörobilim Teknikleri,Duygu, Algı, İfade, Deneyim,Stres ve Hafıza,Duygusal Bozukluklar,Duygu ve Akıl Yürütme,Ödül ve Ceza,Ben ve Diğerleri,Öz Düzenleme,Kişisel VE Bireysel Farklılıklar,Algısal İpuçları,Önyargılar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Beyin, deneyim ve davranış: Öğrenciler beynin kişinin sosyal dünyayı algılamasını ve deneyimlemesini ve davranışını nasıl etkilediği hakkında bir kavrayış edineceklerdir. | 12, 14, 16, 4, 6, 9 | E, F |
2-Bilimsel yöntem ve davranış nörobiyolojisi: Öğrenciler sosyal bilişin çalışılmasındaki bilimsel yöntemleri, özellikle sinirbilim alanındaki çalışmaları tanıyabileceklerdir. | 12, 14, 16, 4, 6, 9 | E, F |
3-Hastalıklar, travma, ilaç kullanımı, hormonlar ve genler: Öğrenciler sosyal bilişin bozulduğu mental sağlık ve nörolojik işlevlerle alakalı bazı hastalıklar ve tedavi yolları hakkında bilgi edineceklerdir. | 12, 14, 16, 4, 6, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Fotokopi |
2 | Sosyal Kognisyon nedir? | Fotokopi |
3 | Nöroanatomi | Fotokopi |
4 | Nörobilim Teknikleri | Fotokopi |
5 | Duygu, Algı, İfade, Deneyim | Fotokopi |
6 | Stres ve Hafıza | Fotokopi |
7 | Duygusal Bozukluklar | Fotokopi |
8 | Duygu ve Akıl Yürütme | Fotokopi |
9 | Ödül ve Ceza | Fotokopi |
10 | Ben ve Diğerleri | Fotokopi |
11 | Öz Düzenleme | Fotokopi |
12 | Kişisel VE Bireysel Farklılıklar | Fotokopi |
13 | Algısal İpuçları | Fotokopi |
14 | Önyargılar | Fotokopi |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |