Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE ERGEN PSİKOPATOLOJİSİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Meryem TEMEL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN, Öğr.Gör. Emine ÜNLÜ ŞEKER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı psikolojide çocuk ve ergen çalışmalarının tarihçesini, çocuk ve ergen ruh sağlığı ve gelişimine ilişkin temel kavramları, sık rastlanan patolojileri ve farklı yaklaşımlar çerçevesinde değerlendirme ve terapi uygulamalarını aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Tarihsel Gelişim,Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Gelişimi

,Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi

,Travma ve İlişkili Bozukluklar

,DEHB

,Otizm

,Öğrenme Bozuklukları

,Davranış Bozuklukları

,Yeme Bozuklukları

,Psikosomatik Bozukluklar

,Cinsel Gelişim ve Bozukluklar

,Vaka Çalışmaları – Değerlendirme

,Terapi Yaklaşımları

,Ders değerlendirmesi

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çocuk ve ergen ruh sağlığı ve gelişiminin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir.10, 14, 16, 9A
2. Çocuk ve ergen psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir.10, 14, 16, 9A
3. Çocuk ve ergen psikopatolojilerini tanıyabilir, farklı bozuklukları ayırt edebilir.10, 14, 16, 19, 4, 9A
4. Çocuk psikopatolojisini farklı kuramlar açısından tartışabilir.10, 14, 16, 19, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Tarihsel GelişimDSM-5
2Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Gelişimi

DSM-5
3Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi

DSM-5
4Travma ve İlişkili Bozukluklar

DSM-5
5DEHB

DSM-5
6Otizm

DSM-5
7Öğrenme Bozuklukları

DSM-5
8Davranış Bozuklukları

DSM-5
9Yeme Bozuklukları

DSM-5
10Psikosomatik Bozukluklar

DSM-5
11Cinsel Gelişim ve Bozukluklar

DSM-5
12Vaka Çalışmaları – Değerlendirme

13Terapi Yaklaşımları

14Ders değerlendirmesi

Kaynak
Çocuk Ve Ergen Ruh Sağlığı Ve Hastalıkları (2021), Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneği DSM-5 Smolen, A. G. (2019). Six children: The spectrum of child psychopathology and its treatment. Routledge. Mash, E. J., & Barkley, R. A. (2014). Child psychopathology. The Guilford Press. Owens, C., & Quinn, S. F. (2018). Lacanian psychoanalysis with babies, children, and adolescents further notes on the child. Routledge, Taylor & Francis Group. Özalp, İ., Tunçbilek, E., & Yurdakök, M. (Eds.). (1996). Çocuk Ruh Sağlığı. Katkı Pediyatri Dergisi, 17(5), 777–936.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)139
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(139/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE ERGEN PSİKOPATOLOJİSİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Meryem TEMEL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN, Öğr.Gör. Emine ÜNLÜ ŞEKER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı psikolojide çocuk ve ergen çalışmalarının tarihçesini, çocuk ve ergen ruh sağlığı ve gelişimine ilişkin temel kavramları, sık rastlanan patolojileri ve farklı yaklaşımlar çerçevesinde değerlendirme ve terapi uygulamalarını aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Tarihsel Gelişim,Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Gelişimi

,Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi

,Travma ve İlişkili Bozukluklar

,DEHB

,Otizm

,Öğrenme Bozuklukları

,Davranış Bozuklukları

,Yeme Bozuklukları

,Psikosomatik Bozukluklar

,Cinsel Gelişim ve Bozukluklar

,Vaka Çalışmaları – Değerlendirme

,Terapi Yaklaşımları

,Ders değerlendirmesi

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çocuk ve ergen ruh sağlığı ve gelişiminin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir.10, 14, 16, 9A
2. Çocuk ve ergen psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir.10, 14, 16, 9A
3. Çocuk ve ergen psikopatolojilerini tanıyabilir, farklı bozuklukları ayırt edebilir.10, 14, 16, 19, 4, 9A
4. Çocuk psikopatolojisini farklı kuramlar açısından tartışabilir.10, 14, 16, 19, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Tarihsel GelişimDSM-5
2Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Gelişimi

DSM-5
3Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi

DSM-5
4Travma ve İlişkili Bozukluklar

DSM-5
5DEHB

DSM-5
6Otizm

DSM-5
7Öğrenme Bozuklukları

DSM-5
8Davranış Bozuklukları

DSM-5
9Yeme Bozuklukları

DSM-5
10Psikosomatik Bozukluklar

DSM-5
11Cinsel Gelişim ve Bozukluklar

DSM-5
12Vaka Çalışmaları – Değerlendirme

13Terapi Yaklaşımları

14Ders değerlendirmesi

Kaynak
Çocuk Ve Ergen Ruh Sağlığı Ve Hastalıkları (2021), Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneği DSM-5 Smolen, A. G. (2019). Six children: The spectrum of child psychopathology and its treatment. Routledge. Mash, E. J., & Barkley, R. A. (2014). Child psychopathology. The Guilford Press. Owens, C., & Quinn, S. F. (2018). Lacanian psychoanalysis with babies, children, and adolescents further notes on the child. Routledge, Taylor & Francis Group. Özalp, İ., Tunçbilek, E., & Yurdakök, M. (Eds.). (1996). Çocuk Ruh Sağlığı. Katkı Pediyatri Dergisi, 17(5), 777–936.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33