Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Meryem TEMEL
Dersi VerenlerProf.Dr. Cemile Müjde ATABEY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramları, ilgili araştırma yöntemlerini aktarmaktadır. Sağlık, hastalık ve iyilik hali ile ilgili biyolojik, psikolojik ve sosyal kavramlar incelenecektir. Sağlıkla ilgili inançlar, bağımlılık, acı, stres gibi konular ilgili literatür ve güncel çalışmalar ışığında, aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İzlence & Dersin Tanımı,Sağlık psikolojisine giriş ,Sağlık araştırması yapmak ,Sağlıkla ilgili inançlar ,Bağımlılık ,Kronik hastalıkla yaşamak ,Yemek yeme ve kilo ,Egzersiz yapmak ,Stres ve hastalık ,Acı ve plasebo etkisi ,Sağlık psikolojisi ve YFA ,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Sağlık psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir.14, 23, 9A
3.Sağlık psikolojisi kapsamında bir konuyu özetleyip rapor edebilir.19, 9A
4.Biyopsikososyal modeli sağlık ve iyilik hali kapsamında tartışabilir.19, 9A
5.Sağlık psikolojisi ile psikolojinin diğer alt alanların ilişkisini kurabilir.19, 9A
6.Sağlık psikolojisinin temel teorileri tanımlayabilecektir.9A
7.Çeşitlilik ve ilgili kavramları tanımlayabilecektir. 19, 9A
1. Sağlık psikolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilir.14, 23, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İzlence & Dersin Tanımı
2Sağlık psikolojisine giriş
3Sağlık araştırması yapmak
4Sağlıkla ilgili inançlar
5Bağımlılık
6Kronik hastalıkla yaşamak
7Yemek yeme ve kilo
8Egzersiz yapmak
9Stres ve hastalık
10Acı ve plasebo etkisi
11Sağlık psikolojisi ve YFA
12Sunumlar
13Sunumlar
14Sunumlar
Kaynak
Brannon, L., Updegraff, J. A., Feist, J. (2017). Health psychology: An introduction to behavior and health, (9th ed.). Cengage Learning. Ogden, J. (2012). Health psychology: A textbook. (5th edition), McGraw Hill. Pringle, J., Drummond, J., McLafferty, E., and Hendry, C. (2011). Interpretative phenomenological analysis: A discussion and critique. Nurse Researcher 18(3), 20-24. Smith, J. A. (2011). Evaluating the contribution of interpretative phenomenological analysis. Health Psychology Review (5)1, 9-27.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Meryem TEMEL
Dersi VerenlerProf.Dr. Cemile Müjde ATABEY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramları, ilgili araştırma yöntemlerini aktarmaktadır. Sağlık, hastalık ve iyilik hali ile ilgili biyolojik, psikolojik ve sosyal kavramlar incelenecektir. Sağlıkla ilgili inançlar, bağımlılık, acı, stres gibi konular ilgili literatür ve güncel çalışmalar ışığında, aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İzlence & Dersin Tanımı,Sağlık psikolojisine giriş ,Sağlık araştırması yapmak ,Sağlıkla ilgili inançlar ,Bağımlılık ,Kronik hastalıkla yaşamak ,Yemek yeme ve kilo ,Egzersiz yapmak ,Stres ve hastalık ,Acı ve plasebo etkisi ,Sağlık psikolojisi ve YFA ,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Sağlık psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir.14, 23, 9A
3.Sağlık psikolojisi kapsamında bir konuyu özetleyip rapor edebilir.19, 9A
4.Biyopsikososyal modeli sağlık ve iyilik hali kapsamında tartışabilir.19, 9A
5.Sağlık psikolojisi ile psikolojinin diğer alt alanların ilişkisini kurabilir.19, 9A
6.Sağlık psikolojisinin temel teorileri tanımlayabilecektir.9A
7.Çeşitlilik ve ilgili kavramları tanımlayabilecektir. 19, 9A
1. Sağlık psikolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilir.14, 23, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İzlence & Dersin Tanımı
2Sağlık psikolojisine giriş
3Sağlık araştırması yapmak
4Sağlıkla ilgili inançlar
5Bağımlılık
6Kronik hastalıkla yaşamak
7Yemek yeme ve kilo
8Egzersiz yapmak
9Stres ve hastalık
10Acı ve plasebo etkisi
11Sağlık psikolojisi ve YFA
12Sunumlar
13Sunumlar
14Sunumlar
Kaynak
Brannon, L., Updegraff, J. A., Feist, J. (2017). Health psychology: An introduction to behavior and health, (9th ed.). Cengage Learning. Ogden, J. (2012). Health psychology: A textbook. (5th edition), McGraw Hill. Pringle, J., Drummond, J., McLafferty, E., and Hendry, C. (2011). Interpretative phenomenological analysis: A discussion and critique. Nurse Researcher 18(3), 20-24. Smith, J. A. (2011). Evaluating the contribution of interpretative phenomenological analysis. Health Psychology Review (5)1, 9-27.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50