Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN HAKLARI VE AYRIMCILIK-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Safiye Neslihan ERCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; insan hakları ve ayrımcılık konusunu dünyadan örnekler vererek, ilgili literatürü tüm detayları ile ve temel kavramların tanımlarını yaparak ve hümanist ve etik bir çevre tasarlayarak açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş: İnsan Hakları ve Ayrımcılık. Tanımlar. Örnekler.,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Kadınlar ve Erkekler
Film Tartışması: “Intimidad”- Netflix (8 episodes)
,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Çılgın Kadınlar?,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Gaz Lambası Işığı (gaslighting) ve Cam/Şeffaf Tavan,Film Tartışması: “Gas Lighting”- Ingrid Bergman and Charles Boyer; Cam Tavan: sosyolojide ve endüstri/örgüt psikolojisinde önemli bir kavram,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Zengin ve Fakir; “Çevresel ırkçılık” nedir?; Tartışma: Guy de Maupassant- “Onarılamaz Hata”,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Yaşlı ve Genç; Yaşlılıkla ilgili mitler nelerdir?,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Yaşlı ve Genç; Gençlikle ilgili mitler nelerdir?,Sosyal tabakalaşma; Sağlıkta sosyal eşitsizlikler; Film Tartışması: “Amour”- Jean-Louis Trintignant ve Emmanuelle Riva ,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Normal ve Anormal,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikolojik Tedavi- Bölüm 1,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikolojik Tedavi- Bölüm 2,Kitap Tartışma: “Delilik Nedir?”- Darian Leader; Bir sosyal sorumluluk projesi tasarımı,Epilog: Neler öğrendik?; Eşit bir dünya nasıl yaratılır?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İnsan haklarındaki temel konu ve kavramları tanımlayabilirler10, 13, 16, 9A
2.Ayrımcı davranışı tartışabilirler10, 13, 16, 19, 9A
3.İnsan hakları ve ayrımcılıktaki araştırma alanlarını tanımlayabilirler10, 16, 19, 9A
4.Filmler ve kitaplar çerçevesinde, temel kavramları tartışabilirler (öğretim görevlisi film ve kitap ödevleri verecektir)10, 13, 16, 19, 9A
5.Etik bir çevre tasarlayabilirler10, 12, 14, 16, 19, 4, 9A
6.Bir sosyal sorumluluk projesi tasarlayabilirler 10, 12, 16, 19, 2, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş: İnsan Hakları ve Ayrımcılık. Tanımlar. Örnekler.1- “Human Rights Declaration”
2İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Kadınlar ve Erkekler
Film Tartışması: “Intimidad”- Netflix (8 episodes)
1- “Human Rights Declaration” 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor
3İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Çılgın Kadınlar?1- “Human Rights Declaration” 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay
4İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Gaz Lambası Işığı (gaslighting) ve Cam/Şeffaf Tavan1- “Human Rights Declaration” 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay
5Film Tartışması: “Gas Lighting”- Ingrid Bergman and Charles Boyer; Cam Tavan: sosyolojide ve endüstri/örgüt psikolojisinde önemli bir kavram1- “Human Rights Declaration” 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor
6İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Zengin ve Fakir; “Çevresel ırkçılık” nedir?; Tartışma: Guy de Maupassant- “Onarılamaz Hata”1- “Human Rights Declaration” 5- A story by Guy de Maupassant: “Irreversible Fault” 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor
7İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Yaşlı ve Genç; Yaşlılıkla ilgili mitler nelerdir?1- “Human Rights Declaration” 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein
8İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Yaşlı ve Genç; Gençlikle ilgili mitler nelerdir?1- “Human Rights Declaration” 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein
9Sosyal tabakalaşma; Sağlıkta sosyal eşitsizlikler; Film Tartışması: “Amour”- Jean-Louis Trintignant ve Emmanuelle Riva 1- “Human Rights Declaration” 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor 7- “Key Concepts in Health Psychology” (Sage Publications) by Ian P. Albery and Marcus Munafò
10İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Normal ve Anormal1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein
11İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikolojik Tedavi- Bölüm 11- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein
12İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikolojik Tedavi- Bölüm 21- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein
13Kitap Tartışma: “Delilik Nedir?”- Darian Leader; Bir sosyal sorumluluk projesi tasarımı1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader
14Epilog: Neler öğrendik?; Eşit bir dünya nasıl yaratılır?1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein 5- A story by Guy de Maupassant: “Irreversible Fault” 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor
Kaynak
1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein 5- A story by Guy de Maupassant: “Irreversible Fault” 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor 7- “Key Concepts in Health Psychology” (Sage Publications) by Ian P. Albery and Marcus Munafò

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN HAKLARI VE AYRIMCILIK-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Safiye Neslihan ERCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; insan hakları ve ayrımcılık konusunu dünyadan örnekler vererek, ilgili literatürü tüm detayları ile ve temel kavramların tanımlarını yaparak ve hümanist ve etik bir çevre tasarlayarak açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş: İnsan Hakları ve Ayrımcılık. Tanımlar. Örnekler.,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Kadınlar ve Erkekler
Film Tartışması: “Intimidad”- Netflix (8 episodes)
,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Çılgın Kadınlar?,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Gaz Lambası Işığı (gaslighting) ve Cam/Şeffaf Tavan,Film Tartışması: “Gas Lighting”- Ingrid Bergman and Charles Boyer; Cam Tavan: sosyolojide ve endüstri/örgüt psikolojisinde önemli bir kavram,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Zengin ve Fakir; “Çevresel ırkçılık” nedir?; Tartışma: Guy de Maupassant- “Onarılamaz Hata”,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Yaşlı ve Genç; Yaşlılıkla ilgili mitler nelerdir?,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Yaşlı ve Genç; Gençlikle ilgili mitler nelerdir?,Sosyal tabakalaşma; Sağlıkta sosyal eşitsizlikler; Film Tartışması: “Amour”- Jean-Louis Trintignant ve Emmanuelle Riva ,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Normal ve Anormal,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikolojik Tedavi- Bölüm 1,İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikolojik Tedavi- Bölüm 2,Kitap Tartışma: “Delilik Nedir?”- Darian Leader; Bir sosyal sorumluluk projesi tasarımı,Epilog: Neler öğrendik?; Eşit bir dünya nasıl yaratılır?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İnsan haklarındaki temel konu ve kavramları tanımlayabilirler10, 13, 16, 9A
2.Ayrımcı davranışı tartışabilirler10, 13, 16, 19, 9A
3.İnsan hakları ve ayrımcılıktaki araştırma alanlarını tanımlayabilirler10, 16, 19, 9A
4.Filmler ve kitaplar çerçevesinde, temel kavramları tartışabilirler (öğretim görevlisi film ve kitap ödevleri verecektir)10, 13, 16, 19, 9A
5.Etik bir çevre tasarlayabilirler10, 12, 14, 16, 19, 4, 9A
6.Bir sosyal sorumluluk projesi tasarlayabilirler 10, 12, 16, 19, 2, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş: İnsan Hakları ve Ayrımcılık. Tanımlar. Örnekler.1- “Human Rights Declaration”
2İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Kadınlar ve Erkekler
Film Tartışması: “Intimidad”- Netflix (8 episodes)
1- “Human Rights Declaration” 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor
3İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Çılgın Kadınlar?1- “Human Rights Declaration” 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay
4İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Gaz Lambası Işığı (gaslighting) ve Cam/Şeffaf Tavan1- “Human Rights Declaration” 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay
5Film Tartışması: “Gas Lighting”- Ingrid Bergman and Charles Boyer; Cam Tavan: sosyolojide ve endüstri/örgüt psikolojisinde önemli bir kavram1- “Human Rights Declaration” 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor
6İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Zengin ve Fakir; “Çevresel ırkçılık” nedir?; Tartışma: Guy de Maupassant- “Onarılamaz Hata”1- “Human Rights Declaration” 5- A story by Guy de Maupassant: “Irreversible Fault” 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor
7İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Yaşlı ve Genç; Yaşlılıkla ilgili mitler nelerdir?1- “Human Rights Declaration” 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein
8İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Yaşlı ve Genç; Gençlikle ilgili mitler nelerdir?1- “Human Rights Declaration” 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein
9Sosyal tabakalaşma; Sağlıkta sosyal eşitsizlikler; Film Tartışması: “Amour”- Jean-Louis Trintignant ve Emmanuelle Riva 1- “Human Rights Declaration” 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor 7- “Key Concepts in Health Psychology” (Sage Publications) by Ian P. Albery and Marcus Munafò
10İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Normal ve Anormal1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein
11İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikolojik Tedavi- Bölüm 11- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein
12İnsan Hakları ve Ayrımcılık: Psikolojik Bozukluklar ve Psikolojik Tedavi- Bölüm 21- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein
13Kitap Tartışma: “Delilik Nedir?”- Darian Leader; Bir sosyal sorumluluk projesi tasarımı1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader
14Epilog: Neler öğrendik?; Eşit bir dünya nasıl yaratılır?1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein 5- A story by Guy de Maupassant: “Irreversible Fault” 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor
Kaynak
1- “Human Rights Declaration” 2- “What is Madness?” by Darian Leader 3- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 4- “50 Great Myths of Popular Psychology: Shattering Widespread Misconceptions about Human Behavior” (Wiley-Blackwell) by S. O. Lilienfeld, S J. Lynn, J. Ruscio and B. L. Beyerstein 5- A story by Guy de Maupassant: “Irreversible Fault” 6- Other reading and watching materials will be assigned by the instructor 7- “Key Concepts in Health Psychology” (Sage Publications) by Ian P. Albery and Marcus Munafò

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50