Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
UYGULAMALI PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA UYG.-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ela ARI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ela ARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, euygulamalı psikoloji alanında yaygın olan araştırma tasarımı ve veri analizleri hakkındaki bilgilerini gerçek bir araştırma içerisinde uygulayarak pekiştirmek ve genişletmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Grupların belirlenmesi ve Araştırma Sorusu Seçimi,Sistematik Bilimsel Kaynak Taraması,Değişken Türleri Anlatımı Araştırma Modeli Oluşturma (Grup Çalışması),Giriş Kısmı Taslak Oluşturma ve Veri Toplama (Grup Çalışması),Veri Toplama (Grup Çalışması),1. Tam Taslak Hazırlanması (Grup Çalışması), 1. Gruplar Arası Geribildirimler,Grup Geribildirimleri Üzerine Düzeltmeler (Grup Çalışması),İlk Taslak Teslimi (Vize Sınavı),Öğretim Üyesi Geri Bildirimleri,Makale Yazımı (Grup Çalışması),Makale Yazımı (Grup Çalışması),2. Tam Taslak Hazırlanması (Grup Çalışması), 2. Gruplar Arası Geribildirimler,Makale Yazımı (Grup Çalışması),Makale Teslim (Final Sınavı); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma sorusu belirleyebilir
Literatür taraması yapabilir
Farklı araştırma tasarımlarını kullanabilir
T-testi, ANOVA, Faktör Analizleri, Güvenilirlik Analizi, korelasyon, regresyon, genel lineer model analizlerini uygulayabilir ve yorumlayabilir
SPSS, Jamovi, veya JASP gibi yazılımları kullanabilir
Etik Kurul başvuru formu hazırlayabilir.
APA formatında bilimsel makale yazabilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Grupların belirlenmesi ve Araştırma Sorusu SeçimiÖBT, Bl.1
2Sistematik Bilimsel Kaynak TaramasıÖBT, Bl.1-2
3Değişken Türleri Anlatımı Araştırma Modeli Oluşturma (Grup Çalışması)ÖBT, Bl.2
4Giriş Kısmı Taslak Oluşturma ve Veri Toplama (Grup Çalışması)
5Veri Toplama (Grup Çalışması)ÖBT, Bl.3
61. Tam Taslak Hazırlanması (Grup Çalışması), 1. Gruplar Arası GeribildirimlerÖBT, Bl.4
7Grup Geribildirimleri Üzerine Düzeltmeler (Grup Çalışması)
8İlk Taslak Teslimi (Vize Sınavı) ÖBT, Bl.5
9Öğretim Üyesi Geri Bildirimleri ÖBT, Bl.6
10Makale Yazımı (Grup Çalışması)
11Makale Yazımı (Grup Çalışması)
122. Tam Taslak Hazırlanması (Grup Çalışması), 2. Gruplar Arası GeribildirimlerÖBT, Bl.8
13Makale Yazımı (Grup Çalışması) ÖBT, Bl.8
14Makale Teslim (Final Sınavı) ÖBT, Bl.10
Kaynak
Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. Sage Publications.
Yurtkoru E.S., Çinko M., Durmuş, B. Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi, İstanbul, Beta Basım Yayın. (2011)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme14342
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer155
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)171
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(171/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
UYGULAMALI PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA UYG.-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ela ARI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ela ARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, euygulamalı psikoloji alanında yaygın olan araştırma tasarımı ve veri analizleri hakkındaki bilgilerini gerçek bir araştırma içerisinde uygulayarak pekiştirmek ve genişletmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Grupların belirlenmesi ve Araştırma Sorusu Seçimi,Sistematik Bilimsel Kaynak Taraması,Değişken Türleri Anlatımı Araştırma Modeli Oluşturma (Grup Çalışması),Giriş Kısmı Taslak Oluşturma ve Veri Toplama (Grup Çalışması),Veri Toplama (Grup Çalışması),1. Tam Taslak Hazırlanması (Grup Çalışması), 1. Gruplar Arası Geribildirimler,Grup Geribildirimleri Üzerine Düzeltmeler (Grup Çalışması),İlk Taslak Teslimi (Vize Sınavı),Öğretim Üyesi Geri Bildirimleri,Makale Yazımı (Grup Çalışması),Makale Yazımı (Grup Çalışması),2. Tam Taslak Hazırlanması (Grup Çalışması), 2. Gruplar Arası Geribildirimler,Makale Yazımı (Grup Çalışması),Makale Teslim (Final Sınavı); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma sorusu belirleyebilir
Literatür taraması yapabilir
Farklı araştırma tasarımlarını kullanabilir
T-testi, ANOVA, Faktör Analizleri, Güvenilirlik Analizi, korelasyon, regresyon, genel lineer model analizlerini uygulayabilir ve yorumlayabilir
SPSS, Jamovi, veya JASP gibi yazılımları kullanabilir
Etik Kurul başvuru formu hazırlayabilir.
APA formatında bilimsel makale yazabilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Grupların belirlenmesi ve Araştırma Sorusu SeçimiÖBT, Bl.1
2Sistematik Bilimsel Kaynak TaramasıÖBT, Bl.1-2
3Değişken Türleri Anlatımı Araştırma Modeli Oluşturma (Grup Çalışması)ÖBT, Bl.2
4Giriş Kısmı Taslak Oluşturma ve Veri Toplama (Grup Çalışması)
5Veri Toplama (Grup Çalışması)ÖBT, Bl.3
61. Tam Taslak Hazırlanması (Grup Çalışması), 1. Gruplar Arası GeribildirimlerÖBT, Bl.4
7Grup Geribildirimleri Üzerine Düzeltmeler (Grup Çalışması)
8İlk Taslak Teslimi (Vize Sınavı) ÖBT, Bl.5
9Öğretim Üyesi Geri Bildirimleri ÖBT, Bl.6
10Makale Yazımı (Grup Çalışması)
11Makale Yazımı (Grup Çalışması)
122. Tam Taslak Hazırlanması (Grup Çalışması), 2. Gruplar Arası GeribildirimlerÖBT, Bl.8
13Makale Yazımı (Grup Çalışması) ÖBT, Bl.8
14Makale Teslim (Final Sınavı) ÖBT, Bl.10
Kaynak
Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. Sage Publications.
Yurtkoru E.S., Çinko M., Durmuş, B. Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi, İstanbul, Beta Basım Yayın. (2011)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50