Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK PSİKOPATOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR, Öğr.Gör. Elif EMİROĞLU DEMİREL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı psikolojide çocuk ve ergen çalışmalarının tarihçesini, çocuk ve ergen ruh sağlığı ve gelişimine ilişkin temel kavramları, sık rastlanan patolojileri ve farklı yaklaşımlar çerçevesinde değerlendirme ve terapi uygulamalarını aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Tarihsel Gelişim,Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Gelişimi,Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi,Travma ve İlişkili Bozukluklar ,DEHB ,Otizm ,Öğrenme Bozuklukları ,Davranış Bozuklukları ,Yeme Bozuklukları ,Psikosomatik Bozukluklar,Cinsel Gelişim ve Bozukluklar,Vaka Çalışmaları - Değerlendirme,Terapi Yaklaşımları,Ders değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çocuk ve ergen ruh sağlığı ve gelişiminin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. | 10, 14, 16, 9 | A |
2. Çocuk ve ergen psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir. | 10, 14, 16, 9 | A |
3. Çocuk ve ergen psikopatolojilerini tanıyabilir, farklı bozuklukları ayırt edebilir. | 10, 14, 16, 19, 4, 9 | A |
4. Çocuk psikopatolojisini farklı kuramlar açısından tartışabilir. | 10, 14, 16, 19, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Tarihsel Gelişim | DSM-5 |
2 | Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Gelişimi | DSM-5 |
3 | Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi | DSM-5 |
4 | Travma ve İlişkili Bozukluklar | DSM-5 |
5 | DEHB | DSM-5 |
6 | Otizm | DSM-5 |
7 | Öğrenme Bozuklukları | DSM-5 |
8 | Davranış Bozuklukları | DSM-5 |
9 | Yeme Bozuklukları | DSM-5 |
10 | Psikosomatik Bozukluklar | DSM-5 |
11 | Cinsel Gelişim ve Bozukluklar | DSM-5 |
12 | Vaka Çalışmaları - Değerlendirme | |
13 | Terapi Yaklaşımları | |
14 | Ders değerlendirmesi |
Kaynak |
Çocuk Ve Ergen Ruh Sağlığı Ve Hastalıkları (2021), Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneği DSM-5 Smolen, A. G. (2019). Six children: The spectrum of child psychopathology and its treatment. Routledge. Mash, E. J., & Barkley, R. A. (2014). Child psychopathology. The Guilford Press. Owens, C., & Quinn, S. F. (2018). Lacanian psychoanalysis with babies, children, and adolescents further notes on the child. Routledge, Taylor & Francis Group. Özalp, İ., Tunçbilek, E., & Yurdakök, M. (Eds.). (1996). Çocuk Ruh Sağlığı. Katkı Pediyatri Dergisi, 17(5), 777–936. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 25 | 25 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 174 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(174/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK PSİKOPATOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR, Öğr.Gör. Elif EMİROĞLU DEMİREL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı psikolojide çocuk ve ergen çalışmalarının tarihçesini, çocuk ve ergen ruh sağlığı ve gelişimine ilişkin temel kavramları, sık rastlanan patolojileri ve farklı yaklaşımlar çerçevesinde değerlendirme ve terapi uygulamalarını aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Tarihsel Gelişim,Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Gelişimi,Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi,Travma ve İlişkili Bozukluklar ,DEHB ,Otizm ,Öğrenme Bozuklukları ,Davranış Bozuklukları ,Yeme Bozuklukları ,Psikosomatik Bozukluklar,Cinsel Gelişim ve Bozukluklar,Vaka Çalışmaları - Değerlendirme,Terapi Yaklaşımları,Ders değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çocuk ve ergen ruh sağlığı ve gelişiminin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. | 10, 14, 16, 9 | A |
2. Çocuk ve ergen psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir. | 10, 14, 16, 9 | A |
3. Çocuk ve ergen psikopatolojilerini tanıyabilir, farklı bozuklukları ayırt edebilir. | 10, 14, 16, 19, 4, 9 | A |
4. Çocuk psikopatolojisini farklı kuramlar açısından tartışabilir. | 10, 14, 16, 19, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Tarihsel Gelişim | DSM-5 |
2 | Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Gelişimi | DSM-5 |
3 | Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi | DSM-5 |
4 | Travma ve İlişkili Bozukluklar | DSM-5 |
5 | DEHB | DSM-5 |
6 | Otizm | DSM-5 |
7 | Öğrenme Bozuklukları | DSM-5 |
8 | Davranış Bozuklukları | DSM-5 |
9 | Yeme Bozuklukları | DSM-5 |
10 | Psikosomatik Bozukluklar | DSM-5 |
11 | Cinsel Gelişim ve Bozukluklar | DSM-5 |
12 | Vaka Çalışmaları - Değerlendirme | |
13 | Terapi Yaklaşımları | |
14 | Ders değerlendirmesi |
Kaynak |
Çocuk Ve Ergen Ruh Sağlığı Ve Hastalıkları (2021), Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneği DSM-5 Smolen, A. G. (2019). Six children: The spectrum of child psychopathology and its treatment. Routledge. Mash, E. J., & Barkley, R. A. (2014). Child psychopathology. The Guilford Press. Owens, C., & Quinn, S. F. (2018). Lacanian psychoanalysis with babies, children, and adolescents further notes on the child. Routledge, Taylor & Francis Group. Özalp, İ., Tunçbilek, E., & Yurdakök, M. (Eds.). (1996). Çocuk Ruh Sağlığı. Katkı Pediyatri Dergisi, 17(5), 777–936. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |