Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANAT PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Safiye Neslihan ERCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; psikoloji ve sanat (film, kitap, resim, müzik, heykeltıraşlık, fotoğraf, mutfak, moda, vs.) arasındaki ilişkiyi çalışmaktır. Farklı psikoloji ekollerini dikkate alarak, psikolojik bir perspektifle, çok sayıda resim, kitap, film, vs. incelenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikoloji ve sanat ilişkisi; heykel (Michelangelo), fotoğraf (Ara Güler), kitap (Juniçiro Tanizaki) örnekleri,Ressamlar: Salvador Dali, Paul Gauguin Freud, Jung, Adler ,Yazar: Gönül Bakay (“The Women Who Are Made Crazy: The Madness of Women in English and American Literature”) Freud, Jung, Adler ,Film: “The Secret Life of Walter Mitty” by Ben Stiller Müzik: “Beauty and the Beast” (Walt Disney) Horney, Fromm, Sullivan, Erikson ,Yazar: “Great Expectations” by Charles Dickens Film: “The Sound of Music” Horney, Fromm, Sullivan, Erikson ,Moda: Coco Chanel Film: “Woman in Gold” by Helen Mirren Skinner, Miller and Dollard ,Müzik: “Belle” (“Notre Dame de Paris”) Film: “Le Tableau” Skinner, Miller and Dollard ,Mutfak: Le Chef Yannick Alléno Müzik: “Coffee Sonata” by Bach Bandura, Kelly, Allport, Cattell ,Yazar: “Mephisto: Roman Einer Karriere” by Klaus Mann Bandura, Kelly, Allport, Cattell ,Yazar: “The Courage to Create” by Rollo May Müzik: “Symphony 9” by Beethoven and Schiller’s Poem Eysenck, McCrae and Costa, Rogers, Maslow, May ,Film: “The Dressmaker” by Kate Winslet Yazar: “Orlando” by Virginia Woolf Eysenck, McCrae and Costa, Rogers, Maslow, May ,Sanat, sanatçı, psikoloji Ressam: Pieter Bruegel Film: “Awakenings” ,Sanat, sanatçı, psikoloji Şiir: “Der Panther” by Rainer Maria Rilke ,Ressam: Caspar David Friedrich Epilog: Neler öğrendik? ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Filmleri ve kitapları psikolojik bir perspektifle tartışabilirler | 10, 16, 19, 6, 9 | A |
3.Resimleri ve heykelleri psikolojik bir perspektifle tartışabilirler | 10, 16, 19, 6, 9 | A |
4.Müzik eserlerini psikolojik bir perspektifle analiz edebilirler | 10, 16, 19, 6, 9 | A |
5.Fotoğrafları psikolojik bir perspektifle analiz edebilirler | 10, 16, 19, 6, 9 | A |
6.Mutfak sanatlarını ve modayı psikolojik bir perspektifle analiz edebilirler | 10, 16, 19, 6, 9 | A |
1. Sanat psikolojisindeki temel konuları ve kavramları tanımlayabilirler | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoloji ve sanat ilişkisi; heykel (Michelangelo), fotoğraf (Ara Güler), kitap (Juniçiro Tanizaki) örnekleri | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
2 | Ressamlar: Salvador Dali, Paul Gauguin Freud, Jung, Adler | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
3 | Yazar: Gönül Bakay (“The Women Who Are Made Crazy: The Madness of Women in English and American Literature”) Freud, Jung, Adler | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
4 | Film: “The Secret Life of Walter Mitty” by Ben Stiller Müzik: “Beauty and the Beast” (Walt Disney) Horney, Fromm, Sullivan, Erikson | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
5 | Yazar: “Great Expectations” by Charles Dickens Film: “The Sound of Music” Horney, Fromm, Sullivan, Erikson | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
6 | Moda: Coco Chanel Film: “Woman in Gold” by Helen Mirren Skinner, Miller and Dollard | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
7 | Müzik: “Belle” (“Notre Dame de Paris”) Film: “Le Tableau” Skinner, Miller and Dollard | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
8 | Mutfak: Le Chef Yannick Alléno Müzik: “Coffee Sonata” by Bach Bandura, Kelly, Allport, Cattell | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
9 | Yazar: “Mephisto: Roman Einer Karriere” by Klaus Mann Bandura, Kelly, Allport, Cattell | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
10 | Yazar: “The Courage to Create” by Rollo May Müzik: “Symphony 9” by Beethoven and Schiller’s Poem Eysenck, McCrae and Costa, Rogers, Maslow, May | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
11 | Film: “The Dressmaker” by Kate Winslet Yazar: “Orlando” by Virginia Woolf Eysenck, McCrae and Costa, Rogers, Maslow, May | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
12 | Sanat, sanatçı, psikoloji Ressam: Pieter Bruegel Film: “Awakenings” | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
13 | Sanat, sanatçı, psikoloji Şiir: “Der Panther” by Rainer Maria Rilke | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
14 | Ressam: Caspar David Friedrich Epilog: Neler öğrendik? | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
Kaynak |
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANAT PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Safiye Neslihan ERCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; psikoloji ve sanat (film, kitap, resim, müzik, heykeltıraşlık, fotoğraf, mutfak, moda, vs.) arasındaki ilişkiyi çalışmaktır. Farklı psikoloji ekollerini dikkate alarak, psikolojik bir perspektifle, çok sayıda resim, kitap, film, vs. incelenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikoloji ve sanat ilişkisi; heykel (Michelangelo), fotoğraf (Ara Güler), kitap (Juniçiro Tanizaki) örnekleri,Ressamlar: Salvador Dali, Paul Gauguin Freud, Jung, Adler ,Yazar: Gönül Bakay (“The Women Who Are Made Crazy: The Madness of Women in English and American Literature”) Freud, Jung, Adler ,Film: “The Secret Life of Walter Mitty” by Ben Stiller Müzik: “Beauty and the Beast” (Walt Disney) Horney, Fromm, Sullivan, Erikson ,Yazar: “Great Expectations” by Charles Dickens Film: “The Sound of Music” Horney, Fromm, Sullivan, Erikson ,Moda: Coco Chanel Film: “Woman in Gold” by Helen Mirren Skinner, Miller and Dollard ,Müzik: “Belle” (“Notre Dame de Paris”) Film: “Le Tableau” Skinner, Miller and Dollard ,Mutfak: Le Chef Yannick Alléno Müzik: “Coffee Sonata” by Bach Bandura, Kelly, Allport, Cattell ,Yazar: “Mephisto: Roman Einer Karriere” by Klaus Mann Bandura, Kelly, Allport, Cattell ,Yazar: “The Courage to Create” by Rollo May Müzik: “Symphony 9” by Beethoven and Schiller’s Poem Eysenck, McCrae and Costa, Rogers, Maslow, May ,Film: “The Dressmaker” by Kate Winslet Yazar: “Orlando” by Virginia Woolf Eysenck, McCrae and Costa, Rogers, Maslow, May ,Sanat, sanatçı, psikoloji Ressam: Pieter Bruegel Film: “Awakenings” ,Sanat, sanatçı, psikoloji Şiir: “Der Panther” by Rainer Maria Rilke ,Ressam: Caspar David Friedrich Epilog: Neler öğrendik? ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Filmleri ve kitapları psikolojik bir perspektifle tartışabilirler | 10, 16, 19, 6, 9 | A |
3.Resimleri ve heykelleri psikolojik bir perspektifle tartışabilirler | 10, 16, 19, 6, 9 | A |
4.Müzik eserlerini psikolojik bir perspektifle analiz edebilirler | 10, 16, 19, 6, 9 | A |
5.Fotoğrafları psikolojik bir perspektifle analiz edebilirler | 10, 16, 19, 6, 9 | A |
6.Mutfak sanatlarını ve modayı psikolojik bir perspektifle analiz edebilirler | 10, 16, 19, 6, 9 | A |
1. Sanat psikolojisindeki temel konuları ve kavramları tanımlayabilirler | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoloji ve sanat ilişkisi; heykel (Michelangelo), fotoğraf (Ara Güler), kitap (Juniçiro Tanizaki) örnekleri | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
2 | Ressamlar: Salvador Dali, Paul Gauguin Freud, Jung, Adler | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
3 | Yazar: Gönül Bakay (“The Women Who Are Made Crazy: The Madness of Women in English and American Literature”) Freud, Jung, Adler | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
4 | Film: “The Secret Life of Walter Mitty” by Ben Stiller Müzik: “Beauty and the Beast” (Walt Disney) Horney, Fromm, Sullivan, Erikson | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
5 | Yazar: “Great Expectations” by Charles Dickens Film: “The Sound of Music” Horney, Fromm, Sullivan, Erikson | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
6 | Moda: Coco Chanel Film: “Woman in Gold” by Helen Mirren Skinner, Miller and Dollard | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
7 | Müzik: “Belle” (“Notre Dame de Paris”) Film: “Le Tableau” Skinner, Miller and Dollard | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
8 | Mutfak: Le Chef Yannick Alléno Müzik: “Coffee Sonata” by Bach Bandura, Kelly, Allport, Cattell | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
9 | Yazar: “Mephisto: Roman Einer Karriere” by Klaus Mann Bandura, Kelly, Allport, Cattell | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
10 | Yazar: “The Courage to Create” by Rollo May Müzik: “Symphony 9” by Beethoven and Schiller’s Poem Eysenck, McCrae and Costa, Rogers, Maslow, May | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
11 | Film: “The Dressmaker” by Kate Winslet Yazar: “Orlando” by Virginia Woolf Eysenck, McCrae and Costa, Rogers, Maslow, May | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
12 | Sanat, sanatçı, psikoloji Ressam: Pieter Bruegel Film: “Awakenings” | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
13 | Sanat, sanatçı, psikoloji Şiir: “Der Panther” by Rainer Maria Rilke | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
14 | Ressam: Caspar David Friedrich Epilog: Neler öğrendik? | 1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
Kaynak |
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |