Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SANAT PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Safiye Neslihan ERCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; psikoloji ve sanat (film, kitap, resim, müzik, heykeltıraşlık, fotoğraf, mutfak, moda, vs.) arasındaki ilişkiyi çalışmaktır. Farklı psikoloji ekollerini dikkate alarak, psikolojik bir perspektifle, çok sayıda resim, kitap, film, vs. incelenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikoloji ve sanat ilişkisi; heykel (Michelangelo), fotoğraf (Ara Güler), kitap (Juniçiro Tanizaki) örnekleri,Ressamlar: Salvador Dali, Paul Gauguin
Freud, Jung, Adler
,Yazar: Gönül Bakay (“The Women Who Are Made Crazy: The Madness of Women in English and American Literature”)
Freud, Jung, Adler
,Film: “The Secret Life of Walter Mitty” by Ben Stiller
Müzik: “Beauty and the Beast” (Walt Disney)
Horney, Fromm, Sullivan, Erikson
,Yazar: “Great Expectations” by Charles Dickens
Film: “The Sound of Music”
Horney, Fromm, Sullivan, Erikson
,Moda: Coco Chanel
Film: “Woman in Gold” by Helen Mirren
Skinner, Miller and Dollard
,Müzik: “Belle” (“Notre Dame de Paris”)
Film: “Le Tableau”
Skinner, Miller and Dollard
,Mutfak: Le Chef Yannick Alléno
Müzik: “Coffee Sonata” by Bach
Bandura, Kelly, Allport, Cattell
,Yazar: “Mephisto: Roman Einer Karriere” by Klaus Mann
Bandura, Kelly, Allport, Cattell
,Yazar: “The Courage to Create” by Rollo May
Müzik: “Symphony 9” by Beethoven and Schiller’s Poem
Eysenck, McCrae and Costa, Rogers, Maslow, May
,Film: “The Dressmaker” by Kate Winslet
Yazar: “Orlando” by Virginia Woolf
Eysenck, McCrae and Costa, Rogers, Maslow, May
,Sanat, sanatçı, psikoloji
Ressam: Pieter Bruegel
Film: “Awakenings”
,Sanat, sanatçı, psikoloji
Şiir: “Der Panther” by Rainer Maria Rilke
,Ressam: Caspar David Friedrich
Epilog: Neler öğrendik?
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Filmleri ve kitapları psikolojik bir perspektifle tartışabilirler10, 16, 19, 6, 9A
3.Resimleri ve heykelleri psikolojik bir perspektifle tartışabilirler10, 16, 19, 6, 9A
4.Müzik eserlerini psikolojik bir perspektifle analiz edebilirler10, 16, 19, 6, 9A
5.Fotoğrafları psikolojik bir perspektifle analiz edebilirler 10, 16, 19, 6, 9A
6.Mutfak sanatlarını ve modayı psikolojik bir perspektifle analiz edebilirler10, 16, 19, 6, 9A
1. Sanat psikolojisindeki temel konuları ve kavramları tanımlayabilirler10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikoloji ve sanat ilişkisi; heykel (Michelangelo), fotoğraf (Ara Güler), kitap (Juniçiro Tanizaki) örnekleri1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
2Ressamlar: Salvador Dali, Paul Gauguin
Freud, Jung, Adler
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
3Yazar: Gönül Bakay (“The Women Who Are Made Crazy: The Madness of Women in English and American Literature”)
Freud, Jung, Adler
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
4Film: “The Secret Life of Walter Mitty” by Ben Stiller
Müzik: “Beauty and the Beast” (Walt Disney)
Horney, Fromm, Sullivan, Erikson
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
5Yazar: “Great Expectations” by Charles Dickens
Film: “The Sound of Music”
Horney, Fromm, Sullivan, Erikson
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
6Moda: Coco Chanel
Film: “Woman in Gold” by Helen Mirren
Skinner, Miller and Dollard
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
7Müzik: “Belle” (“Notre Dame de Paris”)
Film: “Le Tableau”
Skinner, Miller and Dollard
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
8Mutfak: Le Chef Yannick Alléno
Müzik: “Coffee Sonata” by Bach
Bandura, Kelly, Allport, Cattell
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
9Yazar: “Mephisto: Roman Einer Karriere” by Klaus Mann
Bandura, Kelly, Allport, Cattell
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
10Yazar: “The Courage to Create” by Rollo May
Müzik: “Symphony 9” by Beethoven and Schiller’s Poem
Eysenck, McCrae and Costa, Rogers, Maslow, May
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
11Film: “The Dressmaker” by Kate Winslet
Yazar: “Orlando” by Virginia Woolf
Eysenck, McCrae and Costa, Rogers, Maslow, May
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
12Sanat, sanatçı, psikoloji
Ressam: Pieter Bruegel
Film: “Awakenings”
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
13Sanat, sanatçı, psikoloji
Şiir: “Der Panther” by Rainer Maria Rilke
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
14Ressam: Caspar David Friedrich
Epilog: Neler öğrendik?
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
Kaynak
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SANAT PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Safiye Neslihan ERCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; psikoloji ve sanat (film, kitap, resim, müzik, heykeltıraşlık, fotoğraf, mutfak, moda, vs.) arasındaki ilişkiyi çalışmaktır. Farklı psikoloji ekollerini dikkate alarak, psikolojik bir perspektifle, çok sayıda resim, kitap, film, vs. incelenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikoloji ve sanat ilişkisi; heykel (Michelangelo), fotoğraf (Ara Güler), kitap (Juniçiro Tanizaki) örnekleri,Ressamlar: Salvador Dali, Paul Gauguin
Freud, Jung, Adler
,Yazar: Gönül Bakay (“The Women Who Are Made Crazy: The Madness of Women in English and American Literature”)
Freud, Jung, Adler
,Film: “The Secret Life of Walter Mitty” by Ben Stiller
Müzik: “Beauty and the Beast” (Walt Disney)
Horney, Fromm, Sullivan, Erikson
,Yazar: “Great Expectations” by Charles Dickens
Film: “The Sound of Music”
Horney, Fromm, Sullivan, Erikson
,Moda: Coco Chanel
Film: “Woman in Gold” by Helen Mirren
Skinner, Miller and Dollard
,Müzik: “Belle” (“Notre Dame de Paris”)
Film: “Le Tableau”
Skinner, Miller and Dollard
,Mutfak: Le Chef Yannick Alléno
Müzik: “Coffee Sonata” by Bach
Bandura, Kelly, Allport, Cattell
,Yazar: “Mephisto: Roman Einer Karriere” by Klaus Mann
Bandura, Kelly, Allport, Cattell
,Yazar: “The Courage to Create” by Rollo May
Müzik: “Symphony 9” by Beethoven and Schiller’s Poem
Eysenck, McCrae and Costa, Rogers, Maslow, May
,Film: “The Dressmaker” by Kate Winslet
Yazar: “Orlando” by Virginia Woolf
Eysenck, McCrae and Costa, Rogers, Maslow, May
,Sanat, sanatçı, psikoloji
Ressam: Pieter Bruegel
Film: “Awakenings”
,Sanat, sanatçı, psikoloji
Şiir: “Der Panther” by Rainer Maria Rilke
,Ressam: Caspar David Friedrich
Epilog: Neler öğrendik?
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Filmleri ve kitapları psikolojik bir perspektifle tartışabilirler10, 16, 19, 6, 9A
3.Resimleri ve heykelleri psikolojik bir perspektifle tartışabilirler10, 16, 19, 6, 9A
4.Müzik eserlerini psikolojik bir perspektifle analiz edebilirler10, 16, 19, 6, 9A
5.Fotoğrafları psikolojik bir perspektifle analiz edebilirler 10, 16, 19, 6, 9A
6.Mutfak sanatlarını ve modayı psikolojik bir perspektifle analiz edebilirler10, 16, 19, 6, 9A
1. Sanat psikolojisindeki temel konuları ve kavramları tanımlayabilirler10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikoloji ve sanat ilişkisi; heykel (Michelangelo), fotoğraf (Ara Güler), kitap (Juniçiro Tanizaki) örnekleri1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
2Ressamlar: Salvador Dali, Paul Gauguin
Freud, Jung, Adler
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
3Yazar: Gönül Bakay (“The Women Who Are Made Crazy: The Madness of Women in English and American Literature”)
Freud, Jung, Adler
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
4Film: “The Secret Life of Walter Mitty” by Ben Stiller
Müzik: “Beauty and the Beast” (Walt Disney)
Horney, Fromm, Sullivan, Erikson
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
5Yazar: “Great Expectations” by Charles Dickens
Film: “The Sound of Music”
Horney, Fromm, Sullivan, Erikson
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
6Moda: Coco Chanel
Film: “Woman in Gold” by Helen Mirren
Skinner, Miller and Dollard
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
7Müzik: “Belle” (“Notre Dame de Paris”)
Film: “Le Tableau”
Skinner, Miller and Dollard
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
8Mutfak: Le Chef Yannick Alléno
Müzik: “Coffee Sonata” by Bach
Bandura, Kelly, Allport, Cattell
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
9Yazar: “Mephisto: Roman Einer Karriere” by Klaus Mann
Bandura, Kelly, Allport, Cattell
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
10Yazar: “The Courage to Create” by Rollo May
Müzik: “Symphony 9” by Beethoven and Schiller’s Poem
Eysenck, McCrae and Costa, Rogers, Maslow, May
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
11Film: “The Dressmaker” by Kate Winslet
Yazar: “Orlando” by Virginia Woolf
Eysenck, McCrae and Costa, Rogers, Maslow, May
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
12Sanat, sanatçı, psikoloji
Ressam: Pieter Bruegel
Film: “Awakenings”
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
13Sanat, sanatçı, psikoloji
Şiir: “Der Panther” by Rainer Maria Rilke
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
14Ressam: Caspar David Friedrich
Epilog: Neler öğrendik?
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor
Kaynak
1- “Personality”- Jerry M. Burger. 2- “Story of Art”- Gombrich 3- “Portraits”- J. Berger 4- Other reading/watching/listening materials will be assigned by the instructor

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50