Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN BELLEĞİ | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Simay İKİER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bellek süreçlerine ilişkin temel konuları geçmişten günümüze bellek literatüründe önemli yer tutan araştırmalar ışığında incelemek ve bu konuları günlük hayattaki uygulamalarla ilişkili olarak tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bellek Araştırmalarına Giriş,Bellek ve Beyin,Çalışan Bellek,Çalışan Bellek,Epizodik Bellek,Epizodik Bellek,Semantik ve Sözlüksel Bellek,Semantik ve Sözlüksel Bellek,Görsel Bellek,Otobiyografik Bellek,Otobiyografik Bellek,Bellek Yanılsamaları,Üst Bellek,Bellek ve Kültür; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bellek araştırmaları alanındaki temel kavram ve terimleri ayırt edebilir. | 1, 10, 2, 3 | A, C, D |
Farklı bellek süreçlerini ayırt edebilir. | 1, 2, 3 | A |
Farklı bellek süreçleri arasındaki bağlantıları tarif edebilir. | 1, 10, 2, 3 | A |
İnsan belleğine ilişkin temel kuramları tartışabilir. | 1, 2, 3 | A |
Bellek araştırmalarının gündelik yaşamla ilişkisi üzerine tartışabilir. | 1, 10, 2, 3 | |
Bellek araştırmaları literatürünü eleştirel gözle değerlendirebilir. | 2, 3 | C |
Bir araştırma makalesi üzerine eleştirel bir özet yazabilir. | 3 | C |
Bellek konulu bir araştırma önerisi tasarlayıp yazabilir. | 1, 10, 3 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bellek Araştırmalarına Giriş | Bölüm 1 |
2 | Bellek ve Beyin | Bölüm 2 |
3 | Çalışan Bellek | Bölüm 3 |
4 | Çalışan Bellek | Bölüm 3 ve Ek Okumalar |
5 | Epizodik Bellek | Bölüm 4 |
6 | Epizodik Bellek | Bölüm 4 ve Ek Okumalar |
7 | Semantik ve Sözlüksel Bellek | Bölüm 5 |
8 | Semantik ve Sözlüksel Bellek | Bölüm 5 ve Ek Okumalar |
9 | Görsel Bellek | Bölüm 6 |
10 | Otobiyografik Bellek | Bölüm 7 |
11 | Otobiyografik Bellek | Bölüm 7 ve Ek Okumalar |
12 | Bellek Yanılsamaları | Bölüm 8 ve Ek Okumalar |
13 | Üst Bellek | Bölüm 9 ve Ek Okumalar |
14 | Bellek ve Kültür | Ek Okumalar |
Kaynak |
Schwartz, B. L. (2014) Memory: Foundations and applications. LA: Sage. |
There will be a set of articles to accompany the book. These articles will be posted as PDF documents on the course website (MEBIS). Please check the course website on a weekly basis. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
0 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
0 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
0 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
0 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
0 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
0 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
0 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |