Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN BELLEĞİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDoç.Dr. Simay İKİER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, bellek süreçlerine ilişkin temel konuları geçmişten günümüze bellek literatüründe önemli yer tutan araştırmalar ışığında incelemek ve bu konuları günlük hayattaki uygulamalarla ilişkili olarak tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bellek Araştırmalarına Giriş,Bellek ve Beyin,Çalışan Bellek,Çalışan Bellek,Epizodik Bellek,Epizodik Bellek,Semantik ve Sözlüksel Bellek,Semantik ve Sözlüksel Bellek,Görsel Bellek,Otobiyografik Bellek,Otobiyografik Bellek,Bellek Yanılsamaları,Üst Bellek,Bellek ve Kültür; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bellek araştırmaları alanındaki temel kavram ve terimleri ayırt edebilir.10, 16, 19, 9A, E, F
Farklı bellek süreçlerini ayırt edebilir.10, 16, 9A
Farklı bellek süreçleri arasındaki bağlantıları tarif edebilir.10, 16, 19, 9A
İnsan belleğine ilişkin temel kuramları tartışabilir.10, 16, 9A
Bellek araştırmalarının gündelik yaşamla ilişkisi üzerine tartışabilir.10, 16, 19, 9
Bellek araştırmaları literatürünü eleştirel gözle değerlendirebilir.10, 16E
Bir araştırma makalesi üzerine eleştirel bir özet yazabilir.10E
Bellek konulu bir araştırma önerisi tasarlayıp yazabilir.10, 19, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bellek Araştırmalarına GirişBölüm 1
2Bellek ve BeyinBölüm 2
3Çalışan BellekBölüm 3
4Çalışan BellekBölüm 3 ve Ek Okumalar
5Epizodik BellekBölüm 4
6Epizodik BellekBölüm 4 ve Ek Okumalar
7Semantik ve Sözlüksel BellekBölüm 5
8Semantik ve Sözlüksel BellekBölüm 5 ve Ek Okumalar
9Görsel BellekBölüm 6
10Otobiyografik BellekBölüm 7
11Otobiyografik BellekBölüm 7 ve Ek Okumalar
12Bellek YanılsamalarıBölüm 8 ve Ek Okumalar
13Üst BellekBölüm 9 ve Ek Okumalar
14Bellek ve KültürEk Okumalar
Kaynak
Schwartz, B. L. (2014) Memory: Foundations and applications. LA: Sage.
There will be a set of articles to accompany the book. These articles will be posted as PDF documents on the course website (MEBIS). Please check the course website on a weekly basis.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı21020
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)179
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(179/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN BELLEĞİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDoç.Dr. Simay İKİER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, bellek süreçlerine ilişkin temel konuları geçmişten günümüze bellek literatüründe önemli yer tutan araştırmalar ışığında incelemek ve bu konuları günlük hayattaki uygulamalarla ilişkili olarak tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bellek Araştırmalarına Giriş,Bellek ve Beyin,Çalışan Bellek,Çalışan Bellek,Epizodik Bellek,Epizodik Bellek,Semantik ve Sözlüksel Bellek,Semantik ve Sözlüksel Bellek,Görsel Bellek,Otobiyografik Bellek,Otobiyografik Bellek,Bellek Yanılsamaları,Üst Bellek,Bellek ve Kültür; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bellek araştırmaları alanındaki temel kavram ve terimleri ayırt edebilir.10, 16, 19, 9A, E, F
Farklı bellek süreçlerini ayırt edebilir.10, 16, 9A
Farklı bellek süreçleri arasındaki bağlantıları tarif edebilir.10, 16, 19, 9A
İnsan belleğine ilişkin temel kuramları tartışabilir.10, 16, 9A
Bellek araştırmalarının gündelik yaşamla ilişkisi üzerine tartışabilir.10, 16, 19, 9
Bellek araştırmaları literatürünü eleştirel gözle değerlendirebilir.10, 16E
Bir araştırma makalesi üzerine eleştirel bir özet yazabilir.10E
Bellek konulu bir araştırma önerisi tasarlayıp yazabilir.10, 19, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bellek Araştırmalarına GirişBölüm 1
2Bellek ve BeyinBölüm 2
3Çalışan BellekBölüm 3
4Çalışan BellekBölüm 3 ve Ek Okumalar
5Epizodik BellekBölüm 4
6Epizodik BellekBölüm 4 ve Ek Okumalar
7Semantik ve Sözlüksel BellekBölüm 5
8Semantik ve Sözlüksel BellekBölüm 5 ve Ek Okumalar
9Görsel BellekBölüm 6
10Otobiyografik BellekBölüm 7
11Otobiyografik BellekBölüm 7 ve Ek Okumalar
12Bellek YanılsamalarıBölüm 8 ve Ek Okumalar
13Üst BellekBölüm 9 ve Ek Okumalar
14Bellek ve KültürEk Okumalar
Kaynak
Schwartz, B. L. (2014) Memory: Foundations and applications. LA: Sage.
There will be a set of articles to accompany the book. These articles will be posted as PDF documents on the course website (MEBIS). Please check the course website on a weekly basis.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50