Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİYE GİRİŞ II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı psikolojideki temel araştırma konuları ile ilgili bir altyapı oluşturulmasını sağlamaktır: Bilişsellik, Gelişim, Motivasyon ve Duygu, Cinsellik ve Cinsiyet, Stres ve Sağlık, Kişilik, Psikoterapi ve Sosyal Etkileşim. Buna ek olarak, psikoloji biliminin farklı alt dalları ile ilgili teori ve metotları incelemektir: Gelişim Psikolojisi, Bilişsel Psikoloji, Sosyal Psikoloji, ve Klinik Psikoloji. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilişssellik: Düşünme, Zeka, ve Dil,Yaşam Boyu Gelişim,Yaşam Boyu Gelişim,Kişilik Kuramları,Kişilik Kuramları,Psikolojik Hastalıklar,Psikolojik Hastalıklar,Psikoterapiler,Motivasyon ve Duygu,Sosyal Psikoloji,Sosyal Psikoloji,Cinsellik ve Cinsiyet,Stres ve Sağlık,Dersi Gözden Geçirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Psikolojideki araştırma sorularının, farklı teori ve ampirik araştırma yöntemleri ile nasıl cevaplanacağını açıklar. | 10, 9 | A |
2. Psikoloji teori bilgisini günlük hayata uyarlar. | 10, 14, 9 | A |
3. Psikolojideki ana alanların teorik arka planlarını tanımlar: Gelişim Psikolojisi, Bilişsel Psikoloji, Sosyal Psikoloji, Klinik Psikoloji ve Kişilik. | 14, 9 | A |
4. Genetik ve çevre tartışmasını açıklar. | 16, 9 | A |
5. Bireysel farklılıkların ve benzerliklerin etkilerini ayırt eder. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişssellik: Düşünme, Zeka, ve Dil | Bölüm 7 |
2 | Yaşam Boyu Gelişim | Bölüm 8, 1-9 |
3 | Yaşam Boyu Gelişim | Bölüm 8, 10-17 |
4 | Kişilik Kuramları | Bölüm13, 1-9 |
5 | Kişilik Kuramları | Bölüm 13, 10-16 |
6 | Psikolojik Hastalıklar | Bölüm14, 1-9 |
7 | Psikolojik Hastalıklar | Bölüm14, 10-17 |
8 | Psikoterapiler | Bölüm 15 |
9 | Motivasyon ve Duygu | Bölüm 9 |
10 | Sosyal Psikoloji | Bölüm 12, 1-8 |
11 | Sosyal Psikoloji | Bölüm 12, 9-16 |
12 | Cinsellik ve Cinsiyet | Bölüm10 |
13 | Stres ve Sağlık | Bölüm 11 |
14 | Dersi Gözden Geçirme |
Kaynak |
Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2017). Psychology (5th Edition). Pearson Education Limited: Essex, UK |
http://www.brainfacts.org/about-neuroscience/brain-facts-book/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 2 | 2 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 25 | 25 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(197/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİYE GİRİŞ II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı psikolojideki temel araştırma konuları ile ilgili bir altyapı oluşturulmasını sağlamaktır: Bilişsellik, Gelişim, Motivasyon ve Duygu, Cinsellik ve Cinsiyet, Stres ve Sağlık, Kişilik, Psikoterapi ve Sosyal Etkileşim. Buna ek olarak, psikoloji biliminin farklı alt dalları ile ilgili teori ve metotları incelemektir: Gelişim Psikolojisi, Bilişsel Psikoloji, Sosyal Psikoloji, ve Klinik Psikoloji. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilişssellik: Düşünme, Zeka, ve Dil,Yaşam Boyu Gelişim,Yaşam Boyu Gelişim,Kişilik Kuramları,Kişilik Kuramları,Psikolojik Hastalıklar,Psikolojik Hastalıklar,Psikoterapiler,Motivasyon ve Duygu,Sosyal Psikoloji,Sosyal Psikoloji,Cinsellik ve Cinsiyet,Stres ve Sağlık,Dersi Gözden Geçirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Psikolojideki araştırma sorularının, farklı teori ve ampirik araştırma yöntemleri ile nasıl cevaplanacağını açıklar. | 10, 9 | A |
2. Psikoloji teori bilgisini günlük hayata uyarlar. | 10, 14, 9 | A |
3. Psikolojideki ana alanların teorik arka planlarını tanımlar: Gelişim Psikolojisi, Bilişsel Psikoloji, Sosyal Psikoloji, Klinik Psikoloji ve Kişilik. | 14, 9 | A |
4. Genetik ve çevre tartışmasını açıklar. | 16, 9 | A |
5. Bireysel farklılıkların ve benzerliklerin etkilerini ayırt eder. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişssellik: Düşünme, Zeka, ve Dil | Bölüm 7 |
2 | Yaşam Boyu Gelişim | Bölüm 8, 1-9 |
3 | Yaşam Boyu Gelişim | Bölüm 8, 10-17 |
4 | Kişilik Kuramları | Bölüm13, 1-9 |
5 | Kişilik Kuramları | Bölüm 13, 10-16 |
6 | Psikolojik Hastalıklar | Bölüm14, 1-9 |
7 | Psikolojik Hastalıklar | Bölüm14, 10-17 |
8 | Psikoterapiler | Bölüm 15 |
9 | Motivasyon ve Duygu | Bölüm 9 |
10 | Sosyal Psikoloji | Bölüm 12, 1-8 |
11 | Sosyal Psikoloji | Bölüm 12, 9-16 |
12 | Cinsellik ve Cinsiyet | Bölüm10 |
13 | Stres ve Sağlık | Bölüm 11 |
14 | Dersi Gözden Geçirme |
Kaynak |
Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2017). Psychology (5th Edition). Pearson Education Limited: Essex, UK |
http://www.brainfacts.org/about-neuroscience/brain-facts-book/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |