Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUMSAL CİNSİYET PSİKOLOJİSİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ela ARI
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Safiye Neslihan ERCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; “toplumsal cinsiyet” kavramını, psikolojik ve sosyolojik literatür içindeki tüm tanımları ve detaylarıyla çalışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplumsal cinsiyet nedir? Biyolojik etkiler. Sosyal etkiler. Özdeşleşme ve sosyal öğrenme teorileri. Ebeveyn etkileri. ,Kızlar ve erkekler için beklentileri değerlendirmek. Akran etkileri. Okul ve öğretmen etkileri. Medya etkileri. Bilişsel etkiler. Bilişsel gelişim teorisi. Toplumsal cinsiyet şema teorisi. Toplumsal cinsiyet teorisinde dilin rolü.,3 “Deli” kadınlar? Gaz lambası ışığı (gaslighting), cam/şeffaf tavan; Film Tartışması: Gas Lighting”- Ingrid Bergman ve Charles Boyer 2 ,Kadın hakları- Mary Wollstonecraft,Kadın hakları- Mary Wollstonecraft,“Madam Baptiste”- Guy de Maupassant,“Başa Bela Güzellik”- Guy de Maupassant,Toplumsal cinsiyet ve eşitsizlik; küresel bir bakış açısıyla toplumsal cinsiyet; ataerkil yapı,Toplumsal cinsiyet ve sosyalleşme; aile; akranlar; eğitim; kitle iletişim araçları; toplumsal cinsiyet ve sosyal tabakalaşma; çalışan erkekler ve kadınlar; şiddet,Teorik analizler; feminizm; farklı feminizm dalgaları,Makale Tartışması: “Feminism and Environmental Ethics: A Materialist Perspective” - Mary Mellor (“Ethics and Environment”),Kadınlar hakkında filmler ve kitaplar. Tartışma,Kadınlar için bir sosyal sorumluluk projesi tasarlamak,Epilog: Neler öğrendik?; Eşit bir dünya nasıl yaratılır?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Toplumsal cinsiyet çalışmalarındaki temel konuları ve kavramları tanımlayabilirler10, 13, 16, 9A
2.Toplumsal cinsiyetle bağlantılı olan konuları tartışabilirler10, 13, 16, 19, 9A
3.Toplumsal cinsiyet çalışmalarındaki araştırma alanlarını tanımlayabilirler10, 16, 19, 9A
4.Filmler ve kitaplar çerçevesinde, temel kavramları tartışabilirler (öğretim görevlisi film ve kitap ödevleri verecektir)10, 13, 16, 19, 9A
5.İnsanlar için eşit bir dünya tanımlayabilir ve tasarlayabilirler10, 12, 14, 16, 19, 4, 9A
6.Bir sosyal sorumluluk projesi tasarlayabilirler 10, 12, 16, 19, 2, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplumsal cinsiyet nedir? Biyolojik etkiler. Sosyal etkiler. Özdeşleşme ve sosyal öğrenme teorileri. Ebeveyn etkileri. 1- “Life-Span Development” by John W. Santrock
2Kızlar ve erkekler için beklentileri değerlendirmek. Akran etkileri. Okul ve öğretmen etkileri. Medya etkileri. Bilişsel etkiler. Bilişsel gelişim teorisi. Toplumsal cinsiyet şema teorisi. Toplumsal cinsiyet teorisinde dilin rolü.1- “Life-Span Development” by John W. Santrock
33 “Deli” kadınlar? Gaz lambası ışığı (gaslighting), cam/şeffaf tavan; Film Tartışması: Gas Lighting”- Ingrid Bergman ve Charles Boyer 2 2- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay
4Kadın hakları- Mary Wollstonecraft3- “Vindication of the Rights of Woman” by M. Wollstonecraft
5Kadın hakları- Mary Wollstonecraft3- “Vindication of the Rights of Woman” by M. Wollstonecraft
6“Madam Baptiste”- Guy de Maupassant4- Stories by Guy de Maupassant
7“Başa Bela Güzellik”- Guy de Maupassant4- Stories by Guy de Maupassant
8Toplumsal cinsiyet ve eşitsizlik; küresel bir bakış açısıyla toplumsal cinsiyet; ataerkil yapı5- “Sociology” by J. J. Macionis
9Toplumsal cinsiyet ve sosyalleşme; aile; akranlar; eğitim; kitle iletişim araçları; toplumsal cinsiyet ve sosyal tabakalaşma; çalışan erkekler ve kadınlar; şiddet5- “Sociology” by J. J. Macionis
10Teorik analizler; feminizm; farklı feminizm dalgaları5- “Sociology” by J. J. Macionis
11Makale Tartışması: “Feminism and Environmental Ethics: A Materialist Perspective” - Mary Mellor (“Ethics and Environment”)6- “Feminism and Environmental Ethics: A Materialist Perspective” by Mary Mellor (“Ethics and Environment”)
12Kadınlar hakkında filmler ve kitaplar. Tartışma1- “Life-Span Development” by John W. Santrock 2- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 3- “Vindication of the Rights of Woman” by M. Wollstonecraft 4- Stories by Guy de Maupassant 5- “Sociology” by J. J. Macionis 6- “Feminism and Environmental Ethics: A Materialist Perspective” by Mary Mellor (“Ethics and Environment”)
13Kadınlar için bir sosyal sorumluluk projesi tasarlamak1- “Life-Span Development” by John W. Santrock 2- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 3- “Vindication of the Rights of Woman” by M. Wollstonecraft 4- Stories by Guy de Maupassant 5- “Sociology” by J. J. Macionis 6- “Feminism and Environmental Ethics: A Materialist Perspective” by Mary Mellor (“Ethics and Environment”)
14Epilog: Neler öğrendik?; Eşit bir dünya nasıl yaratılır?1- “Life-Span Development” by John W. Santrock 2- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 3- “Vindication of the Rights of Woman” by M. Wollstonecraft 4- Stories by Guy de Maupassant 5- “Sociology” by J. J. Macionis 6- “Feminism and Environmental Ethics: A Materialist Perspective” by Mary Mellor (“Ethics and Environment”)
Kaynak
1- “Life-Span Development” by John W. Santrock 2- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 3- “Vindication of the Rights of Woman” by M. Wollstonecraft 4- Stories by Guy de Maupassant 5- “Sociology” by J. J. Macionis 6- “Feminism and Environmental Ethics: A Materialist Perspective” by Mary Mellor (“Ethics and Environment”)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3824
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14040
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)165
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUMSAL CİNSİYET PSİKOLOJİSİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ela ARI
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Safiye Neslihan ERCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; “toplumsal cinsiyet” kavramını, psikolojik ve sosyolojik literatür içindeki tüm tanımları ve detaylarıyla çalışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplumsal cinsiyet nedir? Biyolojik etkiler. Sosyal etkiler. Özdeşleşme ve sosyal öğrenme teorileri. Ebeveyn etkileri. ,Kızlar ve erkekler için beklentileri değerlendirmek. Akran etkileri. Okul ve öğretmen etkileri. Medya etkileri. Bilişsel etkiler. Bilişsel gelişim teorisi. Toplumsal cinsiyet şema teorisi. Toplumsal cinsiyet teorisinde dilin rolü.,3 “Deli” kadınlar? Gaz lambası ışığı (gaslighting), cam/şeffaf tavan; Film Tartışması: Gas Lighting”- Ingrid Bergman ve Charles Boyer 2 ,Kadın hakları- Mary Wollstonecraft,Kadın hakları- Mary Wollstonecraft,“Madam Baptiste”- Guy de Maupassant,“Başa Bela Güzellik”- Guy de Maupassant,Toplumsal cinsiyet ve eşitsizlik; küresel bir bakış açısıyla toplumsal cinsiyet; ataerkil yapı,Toplumsal cinsiyet ve sosyalleşme; aile; akranlar; eğitim; kitle iletişim araçları; toplumsal cinsiyet ve sosyal tabakalaşma; çalışan erkekler ve kadınlar; şiddet,Teorik analizler; feminizm; farklı feminizm dalgaları,Makale Tartışması: “Feminism and Environmental Ethics: A Materialist Perspective” - Mary Mellor (“Ethics and Environment”),Kadınlar hakkında filmler ve kitaplar. Tartışma,Kadınlar için bir sosyal sorumluluk projesi tasarlamak,Epilog: Neler öğrendik?; Eşit bir dünya nasıl yaratılır?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Toplumsal cinsiyet çalışmalarındaki temel konuları ve kavramları tanımlayabilirler10, 13, 16, 9A
2.Toplumsal cinsiyetle bağlantılı olan konuları tartışabilirler10, 13, 16, 19, 9A
3.Toplumsal cinsiyet çalışmalarındaki araştırma alanlarını tanımlayabilirler10, 16, 19, 9A
4.Filmler ve kitaplar çerçevesinde, temel kavramları tartışabilirler (öğretim görevlisi film ve kitap ödevleri verecektir)10, 13, 16, 19, 9A
5.İnsanlar için eşit bir dünya tanımlayabilir ve tasarlayabilirler10, 12, 14, 16, 19, 4, 9A
6.Bir sosyal sorumluluk projesi tasarlayabilirler 10, 12, 16, 19, 2, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplumsal cinsiyet nedir? Biyolojik etkiler. Sosyal etkiler. Özdeşleşme ve sosyal öğrenme teorileri. Ebeveyn etkileri. 1- “Life-Span Development” by John W. Santrock
2Kızlar ve erkekler için beklentileri değerlendirmek. Akran etkileri. Okul ve öğretmen etkileri. Medya etkileri. Bilişsel etkiler. Bilişsel gelişim teorisi. Toplumsal cinsiyet şema teorisi. Toplumsal cinsiyet teorisinde dilin rolü.1- “Life-Span Development” by John W. Santrock
33 “Deli” kadınlar? Gaz lambası ışığı (gaslighting), cam/şeffaf tavan; Film Tartışması: Gas Lighting”- Ingrid Bergman ve Charles Boyer 2 2- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay
4Kadın hakları- Mary Wollstonecraft3- “Vindication of the Rights of Woman” by M. Wollstonecraft
5Kadın hakları- Mary Wollstonecraft3- “Vindication of the Rights of Woman” by M. Wollstonecraft
6“Madam Baptiste”- Guy de Maupassant4- Stories by Guy de Maupassant
7“Başa Bela Güzellik”- Guy de Maupassant4- Stories by Guy de Maupassant
8Toplumsal cinsiyet ve eşitsizlik; küresel bir bakış açısıyla toplumsal cinsiyet; ataerkil yapı5- “Sociology” by J. J. Macionis
9Toplumsal cinsiyet ve sosyalleşme; aile; akranlar; eğitim; kitle iletişim araçları; toplumsal cinsiyet ve sosyal tabakalaşma; çalışan erkekler ve kadınlar; şiddet5- “Sociology” by J. J. Macionis
10Teorik analizler; feminizm; farklı feminizm dalgaları5- “Sociology” by J. J. Macionis
11Makale Tartışması: “Feminism and Environmental Ethics: A Materialist Perspective” - Mary Mellor (“Ethics and Environment”)6- “Feminism and Environmental Ethics: A Materialist Perspective” by Mary Mellor (“Ethics and Environment”)
12Kadınlar hakkında filmler ve kitaplar. Tartışma1- “Life-Span Development” by John W. Santrock 2- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 3- “Vindication of the Rights of Woman” by M. Wollstonecraft 4- Stories by Guy de Maupassant 5- “Sociology” by J. J. Macionis 6- “Feminism and Environmental Ethics: A Materialist Perspective” by Mary Mellor (“Ethics and Environment”)
13Kadınlar için bir sosyal sorumluluk projesi tasarlamak1- “Life-Span Development” by John W. Santrock 2- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 3- “Vindication of the Rights of Woman” by M. Wollstonecraft 4- Stories by Guy de Maupassant 5- “Sociology” by J. J. Macionis 6- “Feminism and Environmental Ethics: A Materialist Perspective” by Mary Mellor (“Ethics and Environment”)
14Epilog: Neler öğrendik?; Eşit bir dünya nasıl yaratılır?1- “Life-Span Development” by John W. Santrock 2- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 3- “Vindication of the Rights of Woman” by M. Wollstonecraft 4- Stories by Guy de Maupassant 5- “Sociology” by J. J. Macionis 6- “Feminism and Environmental Ethics: A Materialist Perspective” by Mary Mellor (“Ethics and Environment”)
Kaynak
1- “Life-Span Development” by John W. Santrock 2- “Women Who Are Made Crazy” by Gönül Bakay 3- “Vindication of the Rights of Woman” by M. Wollstonecraft 4- Stories by Guy de Maupassant 5- “Sociology” by J. J. Macionis 6- “Feminism and Environmental Ethics: A Materialist Perspective” by Mary Mellor (“Ethics and Environment”)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50