Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BAĞIMLILIĞI ANLAMAK | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ceren KOÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ceren KOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler bağımlılık konusunda genel bilgi kazanacak, alkol ve uyuşturucu maddeler konusunda genel bilgi edinecek, davranışsal bağımlılıkları tanıyacak ve bağımlılıkla mücadele bağlamında önleme ve müdahale teknikleri hakkında fikir sahibi olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, kurallar, öğretme ve değerlendirme yöntemleri,Bağımlılığın tanımı ve ilgili kavramlar,Bağımlılığın etiyolojisi ve epidemiyolojisi ,Psikoaktif maddeler,Psikoaktif maddeler,Psikoaktif maddeler,Psikoaktif maddeler,Bağımlılık ve diğer psikiyatrik psikolojik sorunlar ,Davranışsal bağımlılıklar ,Türkiye'nin bağımlılık açısından durumu,Bağımlılıkta önleme stratejileri ,Bağımlılıkta tedavi stratejileri ,Bağımlılıkta tedavi stratejileri (devam) ve rehabilitasyon ,Derse genel bakış ve tartışma ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bağımlılık kavramını tanımlayabilecek ve nedenlerini açıklayabilecektir. | 1 | A |
2. Bağımlılıkla ilişkili psiko-sosyal faktörleri açıklayabilecektir. | 1, 10 | A |
3. Alkol, uyuşturucu ve uyarıcı maddelerin etkilerini anlayabilecektir. | 1 | A |
4. Bağımlılıkla ilişkili önleme programlarını tanıyabilecektir. | 1, 10 | A |
5. Bağımlılıkla ilişkili müdahale programlarını tanıyabilecektir. | 1, 7 | A |
6. Bağımlılıkta rehabilitasyon programlarını tanıyabilecektir. | 1, 10 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 7: Rol Oynama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, kurallar, öğretme ve değerlendirme yöntemleri | |
2 | Bağımlılığın tanımı ve ilgili kavramlar | |
3 | Bağımlılığın etiyolojisi ve epidemiyolojisi | |
4 | Psikoaktif maddeler | |
5 | Psikoaktif maddeler | |
6 | Psikoaktif maddeler | |
7 | Psikoaktif maddeler | |
8 | Bağımlılık ve diğer psikiyatrik psikolojik sorunlar | |
9 | Davranışsal bağımlılıklar | |
10 | Türkiye'nin bağımlılık açısından durumu | |
11 | Bağımlılıkta önleme stratejileri | |
12 | Bağımlılıkta tedavi stratejileri | |
13 | Bağımlılıkta tedavi stratejileri (devam) ve rehabilitasyon | |
14 | Derse genel bakış ve tartışma |
Kaynak |
Blume, A. W. (2005). Treating drug problems. John Wiley & Sons. Coombs, R. H., & Howatt, W. A. (2005). The addiction counselor's desk reference. John Wiley & Sons. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
0 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
0 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
0 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
0 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
0 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
0 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
0 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |