Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRES VE STRES YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Safiye Neslihan ERCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; stres ve stres yönetimi ile ilgili teorik ve uygulamalı yaklaşımları açıklamak, ve farklı psikoloji ders ve branşlarında kazanılmış bilgiyi geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Stres ve stresörler,Stres konusunda bazı psikolojik faktörler nelerdir?,Fizyolojik faktörler,Bilişin ve kişiliğin stres üzerindeki etkisi,Stres konusundaki sosyal faktörler,Stres, açlık ve yemek yeme; stres ve cinsel işlevsizlik,Stresle başa çıkma,Stresi yönetme,Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimi,Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimi,Psikolojik araştırmada bir değişken olarak stres,Psikoloji literatüründe (sosyal, endüstri/örgüt, klinik, vs.) makaleler, kitaplar, konferanslar,Psikoloji literatüründe (sosyal, endüstri/örgüt, klinik, vs.) makaleler, kitaplar, konferanslar,Epilog: Neler öğrendik?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Stres ve stresörleri tanımlayabilirler16, 9A
2.Psikolojik, fizyolojik ve sosyal faktörleri tartışabilirler10, 16, 19, 9A
3.Bilişin ve kişiliğin strese etkisini saptayabilirler10, 19, 9A
4.Stresle baş etme mekanizmalarını uygulayabilirler10, 13, 16, 19, 9A
5.Stres yönetimi mekanizmalarını uygulayabilirler10, 13, 16, 19, 9A
6.Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimini karşılaştırabilirler19, 9A
7.Stresi bir değişken olarak kullanarak bir araştırma modeli tasarlayabilirler10, 19, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Stres ve stresörler1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem.
2Stres konusunda bazı psikolojik faktörler nelerdir?1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem.
3Fizyolojik faktörler1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem.
4Bilişin ve kişiliğin stres üzerindeki etkisi1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem.
5Stres konusundaki sosyal faktörler1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem.
6Stres, açlık ve yemek yeme; stres ve cinsel işlevsizlik1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem.
7Stresle başa çıkma1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem.
8Stresi yönetme1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem.
9Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimi1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor.
10Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimi1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor.
11Psikolojik araştırmada bir değişken olarak stres5- Other reading materials will be assigned by the instructor.
12Psikoloji literatüründe (sosyal, endüstri/örgüt, klinik, vs.) makaleler, kitaplar, konferanslar1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor.
13Psikoloji literatüründe (sosyal, endüstri/örgüt, klinik, vs.) makaleler, kitaplar, konferanslar1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor.
14Epilog: Neler öğrendik?1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor.
Kaynak
1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRES VE STRES YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Safiye Neslihan ERCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; stres ve stres yönetimi ile ilgili teorik ve uygulamalı yaklaşımları açıklamak, ve farklı psikoloji ders ve branşlarında kazanılmış bilgiyi geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Stres ve stresörler,Stres konusunda bazı psikolojik faktörler nelerdir?,Fizyolojik faktörler,Bilişin ve kişiliğin stres üzerindeki etkisi,Stres konusundaki sosyal faktörler,Stres, açlık ve yemek yeme; stres ve cinsel işlevsizlik,Stresle başa çıkma,Stresi yönetme,Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimi,Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimi,Psikolojik araştırmada bir değişken olarak stres,Psikoloji literatüründe (sosyal, endüstri/örgüt, klinik, vs.) makaleler, kitaplar, konferanslar,Psikoloji literatüründe (sosyal, endüstri/örgüt, klinik, vs.) makaleler, kitaplar, konferanslar,Epilog: Neler öğrendik?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Stres ve stresörleri tanımlayabilirler16, 9A
2.Psikolojik, fizyolojik ve sosyal faktörleri tartışabilirler10, 16, 19, 9A
3.Bilişin ve kişiliğin strese etkisini saptayabilirler10, 19, 9A
4.Stresle baş etme mekanizmalarını uygulayabilirler10, 13, 16, 19, 9A
5.Stres yönetimi mekanizmalarını uygulayabilirler10, 13, 16, 19, 9A
6.Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimini karşılaştırabilirler19, 9A
7.Stresi bir değişken olarak kullanarak bir araştırma modeli tasarlayabilirler10, 19, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Stres ve stresörler1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem.
2Stres konusunda bazı psikolojik faktörler nelerdir?1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem.
3Fizyolojik faktörler1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem.
4Bilişin ve kişiliğin stres üzerindeki etkisi1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem.
5Stres konusundaki sosyal faktörler1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem.
6Stres, açlık ve yemek yeme; stres ve cinsel işlevsizlik1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem.
7Stresle başa çıkma1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem.
8Stresi yönetme1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem.
9Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimi1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor.
10Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimi1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor.
11Psikolojik araştırmada bir değişken olarak stres5- Other reading materials will be assigned by the instructor.
12Psikoloji literatüründe (sosyal, endüstri/örgüt, klinik, vs.) makaleler, kitaplar, konferanslar1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor.
13Psikoloji literatüründe (sosyal, endüstri/örgüt, klinik, vs.) makaleler, kitaplar, konferanslar1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor.
14Epilog: Neler öğrendik?1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor.
Kaynak
1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50