Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL DÜŞÜNCEYE GİRİŞ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere psikolojiye özgü araştırma yöntemlerini görmeden önce genel olarak bilimsel yöntemi ve bilimsel yaklaşımı öğretmeyi amaçlamaktadır. Buna yönelik olarak bilim tarihi ve bilim felsefesi konularında da giriş düzeyinde bilgiler verilmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Etik ve bilim adamlarının sorumlulukları,Giriş,Rasyonellik, doğruluk, objektiflik ve gerçekçilik,Doğruluklu ilgili fikirlerin kısa tarihi,Bilimin rasyonelliğiyle ilgili tartışmalar,Bilimin varsayımları,Bilimin varsayımları,Bilimin gücü ve sınırlılıkları,Tümdengelimsel mantık,Olasılık,Tümevarım ve istatistik,Basitlik ve verimlilik,Basitlik ve verimlilik (devam),Sonuç; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimin temelindeki felsefi varsayımların farkında olma9A
Tümevarımsal ve tümdengelimsel mantığı temel düzeyde bilme9A
Bilim tarihini temel düzeyde bilme9A
Bilimsel etiği ve bilim adamlarının sorumluluklarını bilme9A
Bilimin değeri ve rasyonelliğiyle ilgili tartışmaların farkında olma9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Etik ve bilim adamlarının sorumlulukları
1Giriş
2Rasyonellik, doğruluk, objektiflik ve gerçekçilik
3Doğruluklu ilgili fikirlerin kısa tarihi
4Bilimin rasyonelliğiyle ilgili tartışmalar
5Bilimin varsayımları
6Bilimin varsayımları
7Bilimin gücü ve sınırlılıkları
8Tümdengelimsel mantık
9Olasılık
10Tümevarım ve istatistik
11Basitlik ve verimlilik
12Basitlik ve verimlilik (devam)
14Sonuç
Kaynak
Temel kaynak: Potochnik, A., Colombo, M., & Wright, C. (2019). Recipes for Science: An Introduction to Scientific Methods and Reasoning. Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL DÜŞÜNCEYE GİRİŞ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere psikolojiye özgü araştırma yöntemlerini görmeden önce genel olarak bilimsel yöntemi ve bilimsel yaklaşımı öğretmeyi amaçlamaktadır. Buna yönelik olarak bilim tarihi ve bilim felsefesi konularında da giriş düzeyinde bilgiler verilmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Etik ve bilim adamlarının sorumlulukları,Giriş,Rasyonellik, doğruluk, objektiflik ve gerçekçilik,Doğruluklu ilgili fikirlerin kısa tarihi,Bilimin rasyonelliğiyle ilgili tartışmalar,Bilimin varsayımları,Bilimin varsayımları,Bilimin gücü ve sınırlılıkları,Tümdengelimsel mantık,Olasılık,Tümevarım ve istatistik,Basitlik ve verimlilik,Basitlik ve verimlilik (devam),Sonuç; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimin temelindeki felsefi varsayımların farkında olma9A
Tümevarımsal ve tümdengelimsel mantığı temel düzeyde bilme9A
Bilim tarihini temel düzeyde bilme9A
Bilimsel etiği ve bilim adamlarının sorumluluklarını bilme9A
Bilimin değeri ve rasyonelliğiyle ilgili tartışmaların farkında olma9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Etik ve bilim adamlarının sorumlulukları
1Giriş
2Rasyonellik, doğruluk, objektiflik ve gerçekçilik
3Doğruluklu ilgili fikirlerin kısa tarihi
4Bilimin rasyonelliğiyle ilgili tartışmalar
5Bilimin varsayımları
6Bilimin varsayımları
7Bilimin gücü ve sınırlılıkları
8Tümdengelimsel mantık
9Olasılık
10Tümevarım ve istatistik
11Basitlik ve verimlilik
12Basitlik ve verimlilik (devam)
14Sonuç
Kaynak
Temel kaynak: Potochnik, A., Colombo, M., & Wright, C. (2019). Recipes for Science: An Introduction to Scientific Methods and Reasoning. Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50