Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GELİŞİM PSİKOLOJİSİNDE SEÇME KONULAR-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Figen EROĞLU ADA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Figen EROĞLU ADA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı gelişim psikolojisi alanının güncel konularını tanıtmak; bu konularda yapılan güncel araştırma bulgularını tartışmak ve bu araştırma bulgularını sosyo-kültürel bağlam çerçevesinde ele almaktır. Ayrıca, dersin bir diğer amacı ise öğrencilerin ders kapsamında tartışılan konulardan yola çıkarak bilimsel bir araştırma önerisi hazırlamaları konusunda deneyim kazanmalarına olanak sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal Duygusal Gelişim Teorileri ,Doğa ve Yetiştirme,Öfke ve Saldırganlık & Empati ve Olumlu Sosyal Davranış,Bağlanma & Ayrılma ve Yabancı Kaygısı,Ailenin Etkileri & Ebeveynlik Stilleri ve Etkileri,Evlilik İlişkisi & Boşanma,Arkadaşlar ve Akranlar,Okul Öncesi Eğitim & Kreş ve Çocuk Bakımının Etkileri ,Duygu Düzenleme & Öz Düzenleme Süreçleri,Mizaç,Zihin Kuramı,Oyun,Ekran Süresinin Etkileri,Sosyal Duygusal Gelişimin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, H
10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, H
10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, H
10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, H
10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, H
14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal Duygusal Gelişim Teorileri SEDIEC, sayfa 420-429
2Doğa ve YetiştirmeSEDIEC, sayfa 251-261
3Öfke ve Saldırganlık & Empati ve Olumlu Sosyal DavranışSEDIEC, sayfa 18-30 & 129-138
4Bağlanma & Ayrılma ve Yabancı KaygısıSEDIEC, sayfa 30-40 & 380-389
5Ailenin Etkileri & Ebeveynlik Stilleri ve EtkileriSEDIEC, sayfa 139-147 & 280-293
6Evlilik İlişkisi & BoşanmaSEDIEC, sayfa 219-228 & 108-118
7Arkadaşlar ve AkranlarSEDIEC, sayfa 156-166
8Okul Öncesi Eğitim & Kreş ve Çocuk Bakımının Etkileri SEDIEC, sayfa 322-332 & 69-79
8Duygu Düzenleme & Öz Düzenleme SüreçleriSEDIEC, sayfa 119-129 & 364-379
9MizaçSEDIEC, sayfa 480-495
10Zihin KuramıSEDIEC, sayfa 495-507
12OyunSEDIEC, sayfa 293-302
13Ekran Süresinin EtkileriSEDIEC, sayfa 471-480
14Sosyal Duygusal Gelişimin DeğerlendirilmesiSEDIEC, sayfa 437-445
Kaynak
Benson, J. B., & Haith, M. M. (Eds.). (2010). Social and emotional development in infancy and early childhood. Academic Press.
Hartup, W. W., & Silbereisen, R. K. (Eds.). (2005). Growing points in developmental science: an introduction. Psychology Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3824
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14040
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)166
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GELİŞİM PSİKOLOJİSİNDE SEÇME KONULAR-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Figen EROĞLU ADA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Figen EROĞLU ADA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı gelişim psikolojisi alanının güncel konularını tanıtmak; bu konularda yapılan güncel araştırma bulgularını tartışmak ve bu araştırma bulgularını sosyo-kültürel bağlam çerçevesinde ele almaktır. Ayrıca, dersin bir diğer amacı ise öğrencilerin ders kapsamında tartışılan konulardan yola çıkarak bilimsel bir araştırma önerisi hazırlamaları konusunda deneyim kazanmalarına olanak sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal Duygusal Gelişim Teorileri ,Doğa ve Yetiştirme,Öfke ve Saldırganlık & Empati ve Olumlu Sosyal Davranış,Bağlanma & Ayrılma ve Yabancı Kaygısı,Ailenin Etkileri & Ebeveynlik Stilleri ve Etkileri,Evlilik İlişkisi & Boşanma,Arkadaşlar ve Akranlar,Okul Öncesi Eğitim & Kreş ve Çocuk Bakımının Etkileri ,Duygu Düzenleme & Öz Düzenleme Süreçleri,Mizaç,Zihin Kuramı,Oyun,Ekran Süresinin Etkileri,Sosyal Duygusal Gelişimin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, H
10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, H
10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, H
10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, H
10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, H
14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal Duygusal Gelişim Teorileri SEDIEC, sayfa 420-429
2Doğa ve YetiştirmeSEDIEC, sayfa 251-261
3Öfke ve Saldırganlık & Empati ve Olumlu Sosyal DavranışSEDIEC, sayfa 18-30 & 129-138
4Bağlanma & Ayrılma ve Yabancı KaygısıSEDIEC, sayfa 30-40 & 380-389
5Ailenin Etkileri & Ebeveynlik Stilleri ve EtkileriSEDIEC, sayfa 139-147 & 280-293
6Evlilik İlişkisi & BoşanmaSEDIEC, sayfa 219-228 & 108-118
7Arkadaşlar ve AkranlarSEDIEC, sayfa 156-166
8Okul Öncesi Eğitim & Kreş ve Çocuk Bakımının Etkileri SEDIEC, sayfa 322-332 & 69-79
8Duygu Düzenleme & Öz Düzenleme SüreçleriSEDIEC, sayfa 119-129 & 364-379
9MizaçSEDIEC, sayfa 480-495
10Zihin KuramıSEDIEC, sayfa 495-507
12OyunSEDIEC, sayfa 293-302
13Ekran Süresinin EtkileriSEDIEC, sayfa 471-480
14Sosyal Duygusal Gelişimin DeğerlendirilmesiSEDIEC, sayfa 437-445
Kaynak
Benson, J. B., & Haith, M. M. (Eds.). (2010). Social and emotional development in infancy and early childhood. Academic Press.
Hartup, W. W., & Silbereisen, R. K. (Eds.). (2005). Growing points in developmental science: an introduction. Psychology Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50