Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİDE ETİK-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı psikolojide etik ilke ve değerleri öğretmek, etik tartışma ve düşünme kabiliyetini geliştirmek, etik sorunları ve zorlukları tanımak, meslek pratiğinde etik uygulamaları teşvik etmek ve etik karar verme ve yargılama becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Etik Olmak Üzerine,Etik prensipler ve kılavuzlar,Etik Karar Verme Süreci,Etik Olarak Karar Verme ,Bilgilendirilmiş Onam Formu,Gizlilik ve Mahremiyet,Farklı Alanlarda Etik,Psikoterapide Etik-1,Psikoterapide Etik-2,Psikoterapide Etik-3,Psikoterapide Etik-4,Bilimsel Araştırmada Etik-1,Bilimsel Araştırmada Etik-2,Bilimsel Araştırmada Etik-3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
3.Psikoloji alanında karşılaşacağı etik ihlalleri tanımlama yeteneği kazanacaktır.16, 6, 9A
4.Etik karar verme becerileri edinecektir.9A
5.Etik meseleleri eleştirel bir bakış açısı ile analiz edecektir.12, 13, 9A
6.Etik meseleler hakkında diğer profesyonellerle iletişim kurabilecek ve tartışmalara katılabilecektir.16, 19, 9A
7.Toplumsal ve mesleki etik sorumluluklarını anlayacak ve bu sorumlulukları yerine getirmeyi teşvik edecektir.10, 19, 9A
2.Etik ilke ve değerleri gözeterek uygulama yapacaktır.6A
1.Etik ilkeleri ve değerleri anlayacaktır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Etik Olmak ÜzerineKoocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2016), Banyard, P., & Flanagan, C. (2006).
2Etik prensipler ve kılavuzlarKnapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005)
3Etik Karar Verme SüreciKnapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005).
4Etik Olarak Karar Verme Knapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005), Koocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2016)
5Bilgilendirilmiş Onam FormuKnapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005)
6Gizlilik ve MahremiyetKnapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005), Koocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2016).
7Farklı Alanlarda EtikKoocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2016), Banyard, P., & Flanagan, C. (2006).
8Psikoterapide Etik-1Knapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005), Koocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2016).
9Psikoterapide Etik-2Knapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005), Koocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2016).
10Psikoterapide Etik-3Knapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005), Koocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2016).
11Psikoterapide Etik-4Knapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005), Koocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2016).
12Bilimsel Araştırmada Etik-1Knapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005) Banyard, P., & Flanagan, C. (2006).
13Bilimsel Araştırmada Etik-2Knapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005) Banyard, P., & Flanagan, C. (2006).
14Bilimsel Araştırmada Etik-3Knapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005) Banyard, P., & Flanagan, C. (2006).
Kaynak
Banyard, P., & Flanagan, C. (2006). Ethical issues and guidelines in psychology. Routledge. Knapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005). Practical ethics for psychologists: A positive approach. American Psychological Association. Koocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2016). Ethics in psychology and the Mental Health Professions: Standards and cases. Oxford University Press. Fisher, C. B. (2023). Decoding the Ethics Code: A Practical Guide for Psychologists. SAGE.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİDE ETİK-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı psikolojide etik ilke ve değerleri öğretmek, etik tartışma ve düşünme kabiliyetini geliştirmek, etik sorunları ve zorlukları tanımak, meslek pratiğinde etik uygulamaları teşvik etmek ve etik karar verme ve yargılama becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Etik Olmak Üzerine,Etik prensipler ve kılavuzlar,Etik Karar Verme Süreci,Etik Olarak Karar Verme ,Bilgilendirilmiş Onam Formu,Gizlilik ve Mahremiyet,Farklı Alanlarda Etik,Psikoterapide Etik-1,Psikoterapide Etik-2,Psikoterapide Etik-3,Psikoterapide Etik-4,Bilimsel Araştırmada Etik-1,Bilimsel Araştırmada Etik-2,Bilimsel Araştırmada Etik-3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
3.Psikoloji alanında karşılaşacağı etik ihlalleri tanımlama yeteneği kazanacaktır.16, 6, 9A
4.Etik karar verme becerileri edinecektir.9A
5.Etik meseleleri eleştirel bir bakış açısı ile analiz edecektir.12, 13, 9A
6.Etik meseleler hakkında diğer profesyonellerle iletişim kurabilecek ve tartışmalara katılabilecektir.16, 19, 9A
7.Toplumsal ve mesleki etik sorumluluklarını anlayacak ve bu sorumlulukları yerine getirmeyi teşvik edecektir.10, 19, 9A
2.Etik ilke ve değerleri gözeterek uygulama yapacaktır.6A
1.Etik ilkeleri ve değerleri anlayacaktır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Etik Olmak ÜzerineKoocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2016), Banyard, P., & Flanagan, C. (2006).
2Etik prensipler ve kılavuzlarKnapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005)
3Etik Karar Verme SüreciKnapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005).
4Etik Olarak Karar Verme Knapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005), Koocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2016)
5Bilgilendirilmiş Onam FormuKnapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005)
6Gizlilik ve MahremiyetKnapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005), Koocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2016).
7Farklı Alanlarda EtikKoocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2016), Banyard, P., & Flanagan, C. (2006).
8Psikoterapide Etik-1Knapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005), Koocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2016).
9Psikoterapide Etik-2Knapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005), Koocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2016).
10Psikoterapide Etik-3Knapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005), Koocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2016).
11Psikoterapide Etik-4Knapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005), Koocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2016).
12Bilimsel Araştırmada Etik-1Knapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005) Banyard, P., & Flanagan, C. (2006).
13Bilimsel Araştırmada Etik-2Knapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005) Banyard, P., & Flanagan, C. (2006).
14Bilimsel Araştırmada Etik-3Knapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005) Banyard, P., & Flanagan, C. (2006).
Kaynak
Banyard, P., & Flanagan, C. (2006). Ethical issues and guidelines in psychology. Routledge. Knapp, S., & VandeCreek, L. D. (2005). Practical ethics for psychologists: A positive approach. American Psychological Association. Koocher, G. P., & Keith-Spiegel, P. (2016). Ethics in psychology and the Mental Health Professions: Standards and cases. Oxford University Press. Fisher, C. B. (2023). Decoding the Ethics Code: A Practical Guide for Psychologists. SAGE.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50