Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOANALİTİK TEORİLERE GİRİŞ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, psikanalitik teorileri (örneğin, Ego Psikolojisi ve Kişilerarası Psikanaliz), kişilik organizasyonunun gelişim düzeylerini ve psikanalitik psikoterapi uygulamasına ilişkin konuları kapsar.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ,Sigmund Freud ve Klasik Psikanalitik Gelenek,Ego Psikolojisi,Harry Stack Sullivan ve Kişilerarası Psikanaliz,Melanie Klein ve Çağdaş Kleincı Kuram,İngiliz Nesne İlişkileri Okulu: W. R. D. Fairbairn and D. W. Winnicott,Kimlik ve Kendilik Psikolojileri: Erik Erikson ve Heinz Kohut,Çağdaş Freudcu Revizyonistler: Otto Kernberg, Roy Schafer, Lans Loewald ve Jacques Lacan,Kişilik Örgütlenmesinin Gelişimsel Düzeyleri,Gelişimsel Örgütlenme Düzeylerinin Klinik Açıdan Anlamları,Analitik Çerçeve ve Analitik Tutum,Değerlendirme ve Formülasyon,Aktarım ve Karşıaktarım,Terapinin Sonlandırılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikanalitik kuramın tarihçesine katkı sağlayan kişilerin önemini değerlendirir. 10, 16, 9A
Kişilik örgütlenmesi değerlendirmesinde kuramsal bilgiyi kullanır. 10, 16, 9A
Terapiyi sonlandırma sürecinde klinik becerilerini kullanır. 10, 16, 9A
Psikanalitik Kuramdaki farklı yaklaşımların benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırır. 10, 16, 9A
Psikanalitik Terapideki çeşitli kavramları açıklar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Sigmund Freud ve Klasik Psikanalitik GelenekK1 - Ch1
3Ego PsikolojisiK1- Ch2
4Harry Stack Sullivan ve Kişilerarası PsikanalizK1- Ch3
5Melanie Klein ve Çağdaş Kleincı KuramK1- Ch4
6İngiliz Nesne İlişkileri Okulu: W. R. D. Fairbairn and D. W. WinnicottK1- Ch5
7Kimlik ve Kendilik Psikolojileri: Erik Erikson ve Heinz KohutK1- Ch6
8Çağdaş Freudcu Revizyonistler: Otto Kernberg, Roy Schafer, Lans Loewald ve Jacques LacanK1- Ch7
9Kişilik Örgütlenmesinin Gelişimsel DüzeyleriK2- Ch3
10Gelişimsel Örgütlenme Düzeylerinin Klinik Açıdan AnlamlarıK2- Ch4
11Analitik Çerçeve ve Analitik TutumK3- Ch3
12Değerlendirme ve FormülasyonK3- Ch4
13Aktarım ve KarşıaktarımK3- Ch7
14Terapinin SonlandırılmasıK3- Ch8
Kaynak
K1. Mitchell, S. A., & Black, M. J. (2016). Freud and beyond: A history of modern psychoanalytic thought. Basic Books. K2. McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis: Understanding personality structure in the clinical process. The Guilford Press. K3. Lemma, A. (2003). Introduction to the practice of psychoanalytic psychotherapy. John Wiley & Sons.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12828
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)182
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(182/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOANALİTİK TEORİLERE GİRİŞ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, psikanalitik teorileri (örneğin, Ego Psikolojisi ve Kişilerarası Psikanaliz), kişilik organizasyonunun gelişim düzeylerini ve psikanalitik psikoterapi uygulamasına ilişkin konuları kapsar.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ,Sigmund Freud ve Klasik Psikanalitik Gelenek,Ego Psikolojisi,Harry Stack Sullivan ve Kişilerarası Psikanaliz,Melanie Klein ve Çağdaş Kleincı Kuram,İngiliz Nesne İlişkileri Okulu: W. R. D. Fairbairn and D. W. Winnicott,Kimlik ve Kendilik Psikolojileri: Erik Erikson ve Heinz Kohut,Çağdaş Freudcu Revizyonistler: Otto Kernberg, Roy Schafer, Lans Loewald ve Jacques Lacan,Kişilik Örgütlenmesinin Gelişimsel Düzeyleri,Gelişimsel Örgütlenme Düzeylerinin Klinik Açıdan Anlamları,Analitik Çerçeve ve Analitik Tutum,Değerlendirme ve Formülasyon,Aktarım ve Karşıaktarım,Terapinin Sonlandırılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikanalitik kuramın tarihçesine katkı sağlayan kişilerin önemini değerlendirir. 10, 16, 9A
Kişilik örgütlenmesi değerlendirmesinde kuramsal bilgiyi kullanır. 10, 16, 9A
Terapiyi sonlandırma sürecinde klinik becerilerini kullanır. 10, 16, 9A
Psikanalitik Kuramdaki farklı yaklaşımların benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırır. 10, 16, 9A
Psikanalitik Terapideki çeşitli kavramları açıklar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Sigmund Freud ve Klasik Psikanalitik GelenekK1 - Ch1
3Ego PsikolojisiK1- Ch2
4Harry Stack Sullivan ve Kişilerarası PsikanalizK1- Ch3
5Melanie Klein ve Çağdaş Kleincı KuramK1- Ch4
6İngiliz Nesne İlişkileri Okulu: W. R. D. Fairbairn and D. W. WinnicottK1- Ch5
7Kimlik ve Kendilik Psikolojileri: Erik Erikson ve Heinz KohutK1- Ch6
8Çağdaş Freudcu Revizyonistler: Otto Kernberg, Roy Schafer, Lans Loewald ve Jacques LacanK1- Ch7
9Kişilik Örgütlenmesinin Gelişimsel DüzeyleriK2- Ch3
10Gelişimsel Örgütlenme Düzeylerinin Klinik Açıdan AnlamlarıK2- Ch4
11Analitik Çerçeve ve Analitik TutumK3- Ch3
12Değerlendirme ve FormülasyonK3- Ch4
13Aktarım ve KarşıaktarımK3- Ch7
14Terapinin SonlandırılmasıK3- Ch8
Kaynak
K1. Mitchell, S. A., & Black, M. J. (2016). Freud and beyond: A history of modern psychoanalytic thought. Basic Books. K2. McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis: Understanding personality structure in the clinical process. The Guilford Press. K3. Lemma, A. (2003). Introduction to the practice of psychoanalytic psychotherapy. John Wiley & Sons.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50