Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK PSİKOLOJİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKlinik Psikolojinin ve tarihinin tanıtılması, klinik görüşme ve gözlem becerileri hakkında teorik bilginin öğrenilmesi ve pratiğinin anlatılması, klinik değerlendirilmenin farklı yöntemlerinin tanıtılması, klinik psikolojide etik kuralları, kültürel farklılıkların ve etkilerinin, klinik psikoloji eğitiminin aktarılması hedeflenmektedir. Bunun yanı sıra farklı klinik psikoloji ve psikoterapi alanlarının tanıtılması da gerçekleştirilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş - Klinik Psikoloji Nedir? ,
Klinik Psikolojinin Geçmişi ve Bugünü,Klinik Değerlendirmenin Temel Özellikleri
,Klinik Psikolojide Görüşme ve Gözlem,Klinik Psikolojide Ölçme,Klinik Müdahalelerin Temel Özellikleri,Psikodinamik Psikoterapi,İnsancıl Psikoterapi,Davranışçı ve Bilişsel-Davranışçı Psikoterapiler,Üçüncü Kuşak: Farkındalık ve Kabul Temelli Terapiler,Klinik Müdahalenin Alternatif Biçimleri
,Klinik Müdahale Üzerine Araştırmalar ,Klinik Çocuk Psikolojisi,Sağlık Psikolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Gözlem ve görüşme tekniklerini açıklar. 10, 16, 19, 9C
Klinik Psikoloji alanındaki temel kavramları özetler. 10, 16, 19, 9C
Farklı psikoterapi yaklaşımlarının benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırır. 10, 16, 19, 9C
Klinik Psikolojideki ölçme yöntemlerini açıklar. 10, 16, 9C
Klinik müdahale hakkındaki araştırmaları değerlendirir. 10, 16, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş - Klinik Psikoloji Nedir? Bölüm 1
2
Klinik Psikolojinin Geçmişi ve Bugünü
Bölüm 2
3Klinik Değerlendirmenin Temel Özellikleri
Bölüm 3
4Klinik Psikolojide Görüşme ve GözlemBölüm 4
5Klinik Psikolojide ÖlçmeBölüm 5
6Klinik Müdahalelerin Temel ÖzellikleriBölüm 6
7Psikodinamik PsikoterapiBölüm 7
8İnsancıl PsikoterapiBölüm 7
9Davranışçı ve Bilişsel-Davranışçı PsikoterapilerBölüm 8
10Üçüncü Kuşak: Farkındalık ve Kabul Temelli TerapilerDers Notları
11Klinik Müdahalenin Alternatif Biçimleri
Bölüm 9
12Klinik Müdahale Üzerine Araştırmalar Bölüm 10
13Klinik Çocuk PsikolojisiBölüm 11
14Sağlık PsikolojisiBölüm 12
Kaynak
Kramer, G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Introduction to clinical psychology. Pearson Education.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12828
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)182
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(182/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK PSİKOLOJİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKlinik Psikolojinin ve tarihinin tanıtılması, klinik görüşme ve gözlem becerileri hakkında teorik bilginin öğrenilmesi ve pratiğinin anlatılması, klinik değerlendirilmenin farklı yöntemlerinin tanıtılması, klinik psikolojide etik kuralları, kültürel farklılıkların ve etkilerinin, klinik psikoloji eğitiminin aktarılması hedeflenmektedir. Bunun yanı sıra farklı klinik psikoloji ve psikoterapi alanlarının tanıtılması da gerçekleştirilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş - Klinik Psikoloji Nedir? ,
Klinik Psikolojinin Geçmişi ve Bugünü,Klinik Değerlendirmenin Temel Özellikleri
,Klinik Psikolojide Görüşme ve Gözlem,Klinik Psikolojide Ölçme,Klinik Müdahalelerin Temel Özellikleri,Psikodinamik Psikoterapi,İnsancıl Psikoterapi,Davranışçı ve Bilişsel-Davranışçı Psikoterapiler,Üçüncü Kuşak: Farkındalık ve Kabul Temelli Terapiler,Klinik Müdahalenin Alternatif Biçimleri
,Klinik Müdahale Üzerine Araştırmalar ,Klinik Çocuk Psikolojisi,Sağlık Psikolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Gözlem ve görüşme tekniklerini açıklar. 10, 16, 19, 9C
Klinik Psikoloji alanındaki temel kavramları özetler. 10, 16, 19, 9C
Farklı psikoterapi yaklaşımlarının benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırır. 10, 16, 19, 9C
Klinik Psikolojideki ölçme yöntemlerini açıklar. 10, 16, 9C
Klinik müdahale hakkındaki araştırmaları değerlendirir. 10, 16, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş - Klinik Psikoloji Nedir? Bölüm 1
2
Klinik Psikolojinin Geçmişi ve Bugünü
Bölüm 2
3Klinik Değerlendirmenin Temel Özellikleri
Bölüm 3
4Klinik Psikolojide Görüşme ve GözlemBölüm 4
5Klinik Psikolojide ÖlçmeBölüm 5
6Klinik Müdahalelerin Temel ÖzellikleriBölüm 6
7Psikodinamik PsikoterapiBölüm 7
8İnsancıl PsikoterapiBölüm 7
9Davranışçı ve Bilişsel-Davranışçı PsikoterapilerBölüm 8
10Üçüncü Kuşak: Farkındalık ve Kabul Temelli TerapilerDers Notları
11Klinik Müdahalenin Alternatif Biçimleri
Bölüm 9
12Klinik Müdahale Üzerine Araştırmalar Bölüm 10
13Klinik Çocuk PsikolojisiBölüm 11
14Sağlık PsikolojisiBölüm 12
Kaynak
Kramer, G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2014). Introduction to clinical psychology. Pearson Education.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50