Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL PSİKOLOJİ I-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ela ARI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ela ARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı sosyal psikoloji ile ilgili temel kavramları, ilgili araştırma yöntemlerini; sosyal biliş, sosyal algı, benlik, tutum, uyma, grup süreçleri, yardım davranışları gibi konuları ilgili literatür ve güncel çalışmalar ışığında, gerektiğinde ilgili alt alanlarla da ilişkilendirerek aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İzlence & Dersin Tanımı ,Sosyal Psikolojiye Giriş ,Sosyal Psikolojide Araştırma Yöntemleri,Sosyal Psikolojide Klasik Araştırmalar,Şemalar ve Sosyal Biliş I,Şemalar ve Sosyal Biliş II,Sosyal Algı I,Sosyal Algı II,Sosyal Dünyada Benlik,Bilişsel Uyumsuzluk Teorisi,Atıf Teorisi,Tutum Teorisi,Tutum Değişikliği: Bilim/İkna Sanatı,İyilik ve Mutluluk Bilimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
7.Kalıpyargı, önyargı ve ayrımcılık kavramlarını farklı seviyelerdeki gruplar bağlamında tanımlayabilir.10, 37, 9A
6.Grup süreçlerini ve grup ile ilgili insan davranışlarını tanımlayabilir.9A
5.Sosyal psikoloji ile psikolojinin diğer alt alanların ilişkisini kurabilir.19, 9A
4.Birey-toplum ilişkisini farklı kavramlarla ilişkilendirerek tartışabilir.10, 19, 9A
3.Sosyal psikoloji kapsamında bir çalışma tasarlayabilir.19, 9A
2.Sosyal psikolojinin tarihsel gelişimini özetleyebilir.14, 37, 9A
1.Sosyal psikolojinin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir.14, 37, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İzlence & Dersin Tanımı
2Sosyal Psikolojiye Giriş Aronson, et al. (2013), Ch.1
3Sosyal Psikolojide Araştırma YöntemleriAronson et al. (2013), Ch.2
4Sosyal Psikolojide Klasik AraştırmalarAronson et al. (2013), Ch.2
5Şemalar ve Sosyal Biliş IAronson et al. (2013), Ch.3
6Şemalar ve Sosyal Biliş IIAronson et al. (2013), Ch.3
7Sosyal Algı IAronson et al. (2013), Ch.4
8Sosyal Algı IIAronson et al. (2013), Ch.4
9Sosyal Dünyada BenlikAronson et al. (2013), Ch.5
10Bilişsel Uyumsuzluk Teorisi
11Atıf Teorisi
12Tutum TeorisiTaylor et al. (2006), Ch. 11
13Tutum Değişikliği: Bilim/İkna Sanatı
14İyilik ve Mutluluk Bilimi
Kaynak
Aronson, E., Wilson, T. D., Akert R. M., & Sommers, S. R. (2016). Social Psychology, Pearson (9th edition). Taylor, S. E., Peplau, L. A., & Sears, D. O. (2006). Social Psychology, Pearson. (12th edition/international edition).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı15555
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)167
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(167/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL PSİKOLOJİ I-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ela ARI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ela ARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı sosyal psikoloji ile ilgili temel kavramları, ilgili araştırma yöntemlerini; sosyal biliş, sosyal algı, benlik, tutum, uyma, grup süreçleri, yardım davranışları gibi konuları ilgili literatür ve güncel çalışmalar ışığında, gerektiğinde ilgili alt alanlarla da ilişkilendirerek aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İzlence & Dersin Tanımı ,Sosyal Psikolojiye Giriş ,Sosyal Psikolojide Araştırma Yöntemleri,Sosyal Psikolojide Klasik Araştırmalar,Şemalar ve Sosyal Biliş I,Şemalar ve Sosyal Biliş II,Sosyal Algı I,Sosyal Algı II,Sosyal Dünyada Benlik,Bilişsel Uyumsuzluk Teorisi,Atıf Teorisi,Tutum Teorisi,Tutum Değişikliği: Bilim/İkna Sanatı,İyilik ve Mutluluk Bilimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
7.Kalıpyargı, önyargı ve ayrımcılık kavramlarını farklı seviyelerdeki gruplar bağlamında tanımlayabilir.10, 37, 9A
6.Grup süreçlerini ve grup ile ilgili insan davranışlarını tanımlayabilir.9A
5.Sosyal psikoloji ile psikolojinin diğer alt alanların ilişkisini kurabilir.19, 9A
4.Birey-toplum ilişkisini farklı kavramlarla ilişkilendirerek tartışabilir.10, 19, 9A
3.Sosyal psikoloji kapsamında bir çalışma tasarlayabilir.19, 9A
2.Sosyal psikolojinin tarihsel gelişimini özetleyebilir.14, 37, 9A
1.Sosyal psikolojinin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir.14, 37, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İzlence & Dersin Tanımı
2Sosyal Psikolojiye Giriş Aronson, et al. (2013), Ch.1
3Sosyal Psikolojide Araştırma YöntemleriAronson et al. (2013), Ch.2
4Sosyal Psikolojide Klasik AraştırmalarAronson et al. (2013), Ch.2
5Şemalar ve Sosyal Biliş IAronson et al. (2013), Ch.3
6Şemalar ve Sosyal Biliş IIAronson et al. (2013), Ch.3
7Sosyal Algı IAronson et al. (2013), Ch.4
8Sosyal Algı IIAronson et al. (2013), Ch.4
9Sosyal Dünyada BenlikAronson et al. (2013), Ch.5
10Bilişsel Uyumsuzluk Teorisi
11Atıf Teorisi
12Tutum TeorisiTaylor et al. (2006), Ch. 11
13Tutum Değişikliği: Bilim/İkna Sanatı
14İyilik ve Mutluluk Bilimi
Kaynak
Aronson, E., Wilson, T. D., Akert R. M., & Sommers, S. R. (2016). Social Psychology, Pearson (9th edition). Taylor, S. E., Peplau, L. A., & Sears, D. O. (2006). Social Psychology, Pearson. (12th edition/international edition).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50