Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜLTÜR VE OTİZM-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Neslihan SAYRAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, otizm spektrum bozukluğunun (OSB) etiyolojisi, teşhisi ve tedavisi ile ilgili kültürel kavramları inceleyecektir. Otizm şu anda ABD'de 54 çocuktan 1'ini büyük ölçüde etkilemekte ve küresel bir sağlık sorunu olarak kabul edilmektedir. Ders, otizmin nasıl kavramsallaştırıldığı, teşhis edildiği ve çeşitli müdahale metodolojileriyle nasıl tedavi edildiğiyle ilgili kültürel hususları ve sorunları derinlemesine tartışacaktır. Ders özellikle çocukluktaki otizmin gelişimsel perspektifine odaklanacaktır. Öğrenciler ayrıca literatür taraması yapmayı, akranlarıyla işbirliği içinde çalışmayı ve OSB tarama araçlarını kullanmayı öğreneceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Otizmin kökeni, tarihi ve özellikleri,Otizmin Tarama ve Tanısı,Otizm tedavi ve müdahaleleri, Otizm tedavi ve müdahaleleri,Otizm ve Etnisite,Otizm ve Etnisite,Ara Sınav tekrarı ve öğrenci görüşmeleri,Ara sınav haftası,Otizm ve Etnisite,Değerlendirme ve Tanı,Otizm ve Etnisite,Otizm ve Etnisite,Otizm ve Etnisite,Türkiye'de Otizm,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Otizmin kökeni, tarihi ve özellikleriOctober 6 Volkmar, F.R., & Wiesner, L. (2009) Chapter 1: What is autism? In A Practical Guide to Autism. Wiley, pp. 1-24. October 8 Volkmar, F.R., & Wiesner, L. (2009) Chapter 2: What causes autism? In A Practical Guide to Autism. Wiley, pp. 25-44.
2Otizmin Tarama ve TanısıVolkmar, F.R., & Wiesner, L. (2009) Chapter 3: Getting a diagnosis? In A Practical Guide to Autism. Wiley, pp. 45-86.
3Otizm tedavi ve müdahaleleriOctober 20 Volkmar, F.R., & Wiesner, L. (2009) Chapter 6: Educational interventions? In A Practical Guide to Autism. Wiley, pp. 149-192. October 22 Volkmar, F.R., & Wiesner, L. (2009) Chapter 6
4 Otizm tedavi ve müdahaleleriOctober 27 Volkmar, F.R., & Wiesner, L. (2009) Chapter 6
5Otizm ve EtnisiteNovember 3 Perepa, P. (2019). Chapter 1: Autism and Ethnicity. In Autism, Ethnicity, and Culture. Jessica Kingsley Publishers, pp. 11- 36. Elsabbagh, M., Divan, G., Koh, Y-J, Kim, Y., Kauchali, S., Marcin, C. et al. (2012). Global prevalence of autism and other pervasive developmental disorders. Autism Research, 5, 160-179. November 5 Chapter 1: Autism and Ethnicity.
6Otizm ve EtnisiteNovember 10 Chapter 1: Autism and Ethnicity.
7Ara Sınav tekrarı ve öğrenci görüşmeleri
8Ara sınav haftası
9Otizm ve EtnisiteDecember 1 Perepa, P. (2019). Chapter 2: Assessment and Diagnosis. In Autism, Ethnicity, and Culture. Jessica Kingsley Publishers, pp. 37-69. Kleinman, A. (1987). Anthropology and psychiatry. The role of culture in cross-cultural research on illness. The British Journal of Psychiatry, 151(4), 447-454. December 3 Chapter 2: Assessment and Diagnosis.
10Değerlendirme ve TanıChapter 2: Assessment and Diagnosis.
11Otizm ve EtnisiteDecember 15 Amaral, D., Geschwind, D., & Dawson, G. (Eds.). (2011). Chapter 7: Culture and Autism Spectrum Disorders. Autism spectrum disorders. Oxford University Press. December 17 Continue
12Otizm ve EtnisiteDecember 22 Matson, J. L., Worley, J. A., Fodstad, J. C., Chung, K. M., Suh, D., Jhin, H. K., ... & Furniss, F. (2011). A multinational study examining the cross-cultural differences in reported symptoms of autism spectrum disorders: Israel, South Korea, the United Kingdom, and the United States of America. Research in Autism Spectrum Disorders, 5(4), 1598-1604. Dyches, T. T., Wilder, L. K., Sudweeks, R. R., Obiakor, F. E., & Algozzine, B. (2004). Multicultural issues in autism. Journal of autism and developmental disorders, 34(2), 211-222. December 24 Continue
13Otizm ve EtnisiteDecember 29 Chung, K. M., Jung, W., Yang, J. W., Ben-Itzchak, E., Zachor, D. A., Furniss, F., ... & Barker, A. A. (2012). Cross cultural differences in challenging behaviors of children with autism spectrum disorders: An international examination between Israel, South Korea, the United Kingdom, and the United States of America. Research in Autism Spectrum Disorders, 6(2), 881-889.
14Türkiye'de OtizmJanuary 5 Bilgin, H., & Kucuk, L. (2010). Raising an autistic child: Perspectives from Turkish mothers. Journal of Child and Adolescent Psychiatric Nursing, 23(2), 92-99. January 7 Eroglu, M., & Kilic, B. G. (2020). Peer bullying among children with autism spectrum disorder in formal education settings: Data from Turkey. Research in Autism Spectrum Disorders, 75, 101572. Karal, M. A., & Riccomini, P. J. (2016). Comparative Investigation of Differences between Special and General Education Teachers' Perceptions about Students with Autism in Turkey. International Journal of Special Education, 31(1), 23-31.
15Öğrenci Sunumları
Kaynak
Volkmar, F.R., & Wiesner, L. (2009) A Practical Guide to Autism. Wiley:NY Perepa, P. (2019). Autism, Ethnicity, and Culture. Jessica Kingsley Publishers, London

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜLTÜR VE OTİZM-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Neslihan SAYRAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, otizm spektrum bozukluğunun (OSB) etiyolojisi, teşhisi ve tedavisi ile ilgili kültürel kavramları inceleyecektir. Otizm şu anda ABD'de 54 çocuktan 1'ini büyük ölçüde etkilemekte ve küresel bir sağlık sorunu olarak kabul edilmektedir. Ders, otizmin nasıl kavramsallaştırıldığı, teşhis edildiği ve çeşitli müdahale metodolojileriyle nasıl tedavi edildiğiyle ilgili kültürel hususları ve sorunları derinlemesine tartışacaktır. Ders özellikle çocukluktaki otizmin gelişimsel perspektifine odaklanacaktır. Öğrenciler ayrıca literatür taraması yapmayı, akranlarıyla işbirliği içinde çalışmayı ve OSB tarama araçlarını kullanmayı öğreneceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Otizmin kökeni, tarihi ve özellikleri,Otizmin Tarama ve Tanısı,Otizm tedavi ve müdahaleleri, Otizm tedavi ve müdahaleleri,Otizm ve Etnisite,Otizm ve Etnisite,Ara Sınav tekrarı ve öğrenci görüşmeleri,Ara sınav haftası,Otizm ve Etnisite,Değerlendirme ve Tanı,Otizm ve Etnisite,Otizm ve Etnisite,Otizm ve Etnisite,Türkiye'de Otizm,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Otizmin kökeni, tarihi ve özellikleriOctober 6 Volkmar, F.R., & Wiesner, L. (2009) Chapter 1: What is autism? In A Practical Guide to Autism. Wiley, pp. 1-24. October 8 Volkmar, F.R., & Wiesner, L. (2009) Chapter 2: What causes autism? In A Practical Guide to Autism. Wiley, pp. 25-44.
2Otizmin Tarama ve TanısıVolkmar, F.R., & Wiesner, L. (2009) Chapter 3: Getting a diagnosis? In A Practical Guide to Autism. Wiley, pp. 45-86.
3Otizm tedavi ve müdahaleleriOctober 20 Volkmar, F.R., & Wiesner, L. (2009) Chapter 6: Educational interventions? In A Practical Guide to Autism. Wiley, pp. 149-192. October 22 Volkmar, F.R., & Wiesner, L. (2009) Chapter 6
4 Otizm tedavi ve müdahaleleriOctober 27 Volkmar, F.R., & Wiesner, L. (2009) Chapter 6
5Otizm ve EtnisiteNovember 3 Perepa, P. (2019). Chapter 1: Autism and Ethnicity. In Autism, Ethnicity, and Culture. Jessica Kingsley Publishers, pp. 11- 36. Elsabbagh, M., Divan, G., Koh, Y-J, Kim, Y., Kauchali, S., Marcin, C. et al. (2012). Global prevalence of autism and other pervasive developmental disorders. Autism Research, 5, 160-179. November 5 Chapter 1: Autism and Ethnicity.
6Otizm ve EtnisiteNovember 10 Chapter 1: Autism and Ethnicity.
7Ara Sınav tekrarı ve öğrenci görüşmeleri
8Ara sınav haftası
9Otizm ve EtnisiteDecember 1 Perepa, P. (2019). Chapter 2: Assessment and Diagnosis. In Autism, Ethnicity, and Culture. Jessica Kingsley Publishers, pp. 37-69. Kleinman, A. (1987). Anthropology and psychiatry. The role of culture in cross-cultural research on illness. The British Journal of Psychiatry, 151(4), 447-454. December 3 Chapter 2: Assessment and Diagnosis.
10Değerlendirme ve TanıChapter 2: Assessment and Diagnosis.
11Otizm ve EtnisiteDecember 15 Amaral, D., Geschwind, D., & Dawson, G. (Eds.). (2011). Chapter 7: Culture and Autism Spectrum Disorders. Autism spectrum disorders. Oxford University Press. December 17 Continue
12Otizm ve EtnisiteDecember 22 Matson, J. L., Worley, J. A., Fodstad, J. C., Chung, K. M., Suh, D., Jhin, H. K., ... & Furniss, F. (2011). A multinational study examining the cross-cultural differences in reported symptoms of autism spectrum disorders: Israel, South Korea, the United Kingdom, and the United States of America. Research in Autism Spectrum Disorders, 5(4), 1598-1604. Dyches, T. T., Wilder, L. K., Sudweeks, R. R., Obiakor, F. E., & Algozzine, B. (2004). Multicultural issues in autism. Journal of autism and developmental disorders, 34(2), 211-222. December 24 Continue
13Otizm ve EtnisiteDecember 29 Chung, K. M., Jung, W., Yang, J. W., Ben-Itzchak, E., Zachor, D. A., Furniss, F., ... & Barker, A. A. (2012). Cross cultural differences in challenging behaviors of children with autism spectrum disorders: An international examination between Israel, South Korea, the United Kingdom, and the United States of America. Research in Autism Spectrum Disorders, 6(2), 881-889.
14Türkiye'de OtizmJanuary 5 Bilgin, H., & Kucuk, L. (2010). Raising an autistic child: Perspectives from Turkish mothers. Journal of Child and Adolescent Psychiatric Nursing, 23(2), 92-99. January 7 Eroglu, M., & Kilic, B. G. (2020). Peer bullying among children with autism spectrum disorder in formal education settings: Data from Turkey. Research in Autism Spectrum Disorders, 75, 101572. Karal, M. A., & Riccomini, P. J. (2016). Comparative Investigation of Differences between Special and General Education Teachers' Perceptions about Students with Autism in Turkey. International Journal of Special Education, 31(1), 23-31.
15Öğrenci Sunumları
Kaynak
Volkmar, F.R., & Wiesner, L. (2009) A Practical Guide to Autism. Wiley:NY Perepa, P. (2019). Autism, Ethnicity, and Culture. Jessica Kingsley Publishers, London

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50