Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL BİLİMLER İÇİN MATEMATİK-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sertaç ERMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Abdullah YENER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin gerçek hayatta karşılaşılan matematiksel problemleri çözebilmesi için gerekli nitelikleri ve alt yapıyı kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sayılar ve Özellikleri, Doğrusal ve kuadratik denklemler
,Eşitsizlikler,Lineer Programlama, Toplam Sembolü,Fonksiyon ve Grafikler :
Fonksiyonun tanımı;
Fonksiyonun noktadaki değeri;
Sabit, polinom, ve mutlak değer fonksiyonları
,Fonksiyon ve Grafikler : Bileşke fonksiyon;
Ters fonksiyon
,Fonksiyon ve Grafikler : Üstel ve logaritmik fonksiyonlar,Fonksiyon ve Grafikler : Dik koordinat sisteminde fonksiyon grafikleri; Simetri, öteleme ve yansıtmalar,Olasılık,Koşullu Olasılık,Bağımsız olaylar,Bayes Formülü,Beklenen Değer,Binom Dağılımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sayılarla cebirsel işlemler yapabilecektir.12, 14, 16, 9A, G
2. Alanı ile ilgili problemleri denklem ve eşitsizlik şeklinde ifade edebilecektir.12, 14, 16, 9A, G
3.1 Denklem ve eşitsizlikleri örnekler.12, 14, 16, 9A
3.2 Denklem ve eşitsizlik mantığını açıklar.12, 14, 16, 9A
3.3 Denklemin kökünü açıklar.12, 14, 16, 9A
3.4 Denklemin kökünü bulur.12, 14, 16, 9A
3.5 Eşitsizliğin çözüm aralığını açıklar.12, 14, 16, 9A
3.6 Eşitsizliğin çözüm aralığını bulur.12, 14, 16, 9A
4. Fonksiyonları analiz edebilecektir.12, 14, 16, 9A, G
4.1 Farklı tipteki fonksiyonları tanır.12, 14, 16, 9A
4.2 Fonksiyonun bir noktadaki değerini hesaplar. 12, 14, 16, 9A
4.3 Fonksiyonların grafiklerini çizer.12, 14, 16, 9A
4.4 Fonksiyonun grafiğini kullanarak fonksiyonun bir noktadaki değerini bulur.12, 14, 16, 9A
4.5 Denklemleri çözmek için doğal logaritma fonksiyonunu kullanır.12, 14, 16, 9A
4.6 Fonksiyonlar üzerinde öteleme ve yansıtma işlemi yapar.12, 14, 16, 9A
5. Alanı ile ilgili olguların denklem sistemlerini kurabilecektir.12, 14, 16, 9A
5.1 Denklem sistemlerini açıklar.12, 14, 16, 9A
5.2 Doğrusal denklem sistemlerini çözer.12, 14, 16, 9A
6. Olasılık kavramını açıklayabilecektir
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sayılar ve Özellikleri
2 Doğrusal ve kuadratik denklemler
3Eşitsizlikler
4Lineer Programlama, Toplam Sembolü
5Fonksiyon ve Grafikler :
Fonksiyonun tanımı;
Fonksiyonun noktadaki değeri;
Sabit, polinom, ve mutlak değer fonksiyonları
6Fonksiyon ve Grafikler : Bileşke fonksiyon;
Ters fonksiyon
7Fonksiyon ve Grafikler : Üstel ve logaritmik fonksiyonlar
8Fonksiyon ve Grafikler : Dik koordinat sisteminde fonksiyon grafikleri; Simetri, öteleme ve yansıtmalar
9Olasılık
10Koşullu Olasılık
11Bağımsız olaylar
12Bayes Formülü
13Beklenen Değer
14Binom Dağılımı
Kaynak
Ders Notları
E. Haussler, R. S. Paul , R. J. Wood; Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and the Life and Social Sciences Ian Jacques ; Mathematics for Economics and Business Bülent Kobu ; İşletme Matematiği Alpha, Chiang, Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL BİLİMLER İÇİN MATEMATİK-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sertaç ERMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Abdullah YENER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin gerçek hayatta karşılaşılan matematiksel problemleri çözebilmesi için gerekli nitelikleri ve alt yapıyı kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sayılar ve Özellikleri, Doğrusal ve kuadratik denklemler
,Eşitsizlikler,Lineer Programlama, Toplam Sembolü,Fonksiyon ve Grafikler :
Fonksiyonun tanımı;
Fonksiyonun noktadaki değeri;
Sabit, polinom, ve mutlak değer fonksiyonları
,Fonksiyon ve Grafikler : Bileşke fonksiyon;
Ters fonksiyon
,Fonksiyon ve Grafikler : Üstel ve logaritmik fonksiyonlar,Fonksiyon ve Grafikler : Dik koordinat sisteminde fonksiyon grafikleri; Simetri, öteleme ve yansıtmalar,Olasılık,Koşullu Olasılık,Bağımsız olaylar,Bayes Formülü,Beklenen Değer,Binom Dağılımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sayılarla cebirsel işlemler yapabilecektir.12, 14, 16, 9A, G
2. Alanı ile ilgili problemleri denklem ve eşitsizlik şeklinde ifade edebilecektir.12, 14, 16, 9A, G
3.1 Denklem ve eşitsizlikleri örnekler.12, 14, 16, 9A
3.2 Denklem ve eşitsizlik mantığını açıklar.12, 14, 16, 9A
3.3 Denklemin kökünü açıklar.12, 14, 16, 9A
3.4 Denklemin kökünü bulur.12, 14, 16, 9A
3.5 Eşitsizliğin çözüm aralığını açıklar.12, 14, 16, 9A
3.6 Eşitsizliğin çözüm aralığını bulur.12, 14, 16, 9A
4. Fonksiyonları analiz edebilecektir.12, 14, 16, 9A, G
4.1 Farklı tipteki fonksiyonları tanır.12, 14, 16, 9A
4.2 Fonksiyonun bir noktadaki değerini hesaplar. 12, 14, 16, 9A
4.3 Fonksiyonların grafiklerini çizer.12, 14, 16, 9A
4.4 Fonksiyonun grafiğini kullanarak fonksiyonun bir noktadaki değerini bulur.12, 14, 16, 9A
4.5 Denklemleri çözmek için doğal logaritma fonksiyonunu kullanır.12, 14, 16, 9A
4.6 Fonksiyonlar üzerinde öteleme ve yansıtma işlemi yapar.12, 14, 16, 9A
5. Alanı ile ilgili olguların denklem sistemlerini kurabilecektir.12, 14, 16, 9A
5.1 Denklem sistemlerini açıklar.12, 14, 16, 9A
5.2 Doğrusal denklem sistemlerini çözer.12, 14, 16, 9A
6. Olasılık kavramını açıklayabilecektir
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sayılar ve Özellikleri
2 Doğrusal ve kuadratik denklemler
3Eşitsizlikler
4Lineer Programlama, Toplam Sembolü
5Fonksiyon ve Grafikler :
Fonksiyonun tanımı;
Fonksiyonun noktadaki değeri;
Sabit, polinom, ve mutlak değer fonksiyonları
6Fonksiyon ve Grafikler : Bileşke fonksiyon;
Ters fonksiyon
7Fonksiyon ve Grafikler : Üstel ve logaritmik fonksiyonlar
8Fonksiyon ve Grafikler : Dik koordinat sisteminde fonksiyon grafikleri; Simetri, öteleme ve yansıtmalar
9Olasılık
10Koşullu Olasılık
11Bağımsız olaylar
12Bayes Formülü
13Beklenen Değer
14Binom Dağılımı
Kaynak
Ders Notları
E. Haussler, R. S. Paul , R. J. Wood; Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and the Life and Social Sciences Ian Jacques ; Mathematics for Economics and Business Bülent Kobu ; İşletme Matematiği Alpha, Chiang, Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50