Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN İLİŞKİLERİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, insan ilişkilerine yönelik temel kavramları (örneğin, duygular, iletişim becerileri) okumalar, sınıf içi tartışmalar ve eğitici videolar üzerinden incelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,İnsan İlişkileriyle İlgili Kuramlar,Yakın İlişkilerin Gelişimi ,İnsan İlişkileriyle İlgili Temel Kavramlar,Duygular,Çatışma Yönetimi ,Stres Yönetimi - I,Stres Yönetimi - II,İletişim - I,İletişim - II,Başa Çıkma Becerileri ve Sağlık,Yaratıcılık ve İnsan İlişkileri,Çeşitlilik Dünyasında İnsan İlişkileri,İlişkileri Sonlandırma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2İnsan İlişkileriyle İlgili KuramlarK1 – Ch2
3Yakın İlişkilerin Gelişimi K1– Ch8-17, K2 - Ch7
4İnsan İlişkileriyle İlgili Temel KavramlarK2 -Ch2
5DuygularK1- Ch11, K2-Ch4
6Çatışma Yönetimi K4 - Ch11
7Stres Yönetimi - IK2- Ch4, K4 - Ch12
8Stres Yönetimi - IIK2- Ch4, K4 - Ch12
9İletişim - IK2 – Ch1, K3- Ch1
10İletişim - IIK2 – Ch1, K3- Ch1
11Başa Çıkma Becerileri ve SağlıkK2 - Ch9
12Yaratıcılık ve İnsan İlişkileriK4 - Ch10
13Çeşitlilik Dünyasında İnsan İlişkileriK4 - Ch 14
14İlişkileri SonlandırmaK3- Ch10
Kaynak
K1 Mikulincer, M. E., Shaver, P. R., Simpson, J. A., & Dovidio, J. F. (2015). APA handbook of personality and social psychology, Volume 3: Interpersonal relations. American Psychological Association. K2 Ford, L., & Arter, J. A. (2012). Human relations: A game plan for improving personal adjustment. Pearson Higher Ed. K3 Knapp, M. L., Vangelisti, A. L., & Caughlin, J. P. (2014). Interpersonal communication and human relationships. Pearson. K4 Lamberton, L. H., & Minor-Evans, L. (2014). Human relations: Strategies for success. McGraw-Hill Education.
Dönem boyunca ileri okuma materyalleri öğretim elemanı tarafından verilebilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12828
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)167
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(167/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN İLİŞKİLERİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, insan ilişkilerine yönelik temel kavramları (örneğin, duygular, iletişim becerileri) okumalar, sınıf içi tartışmalar ve eğitici videolar üzerinden incelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,İnsan İlişkileriyle İlgili Kuramlar,Yakın İlişkilerin Gelişimi ,İnsan İlişkileriyle İlgili Temel Kavramlar,Duygular,Çatışma Yönetimi ,Stres Yönetimi - I,Stres Yönetimi - II,İletişim - I,İletişim - II,Başa Çıkma Becerileri ve Sağlık,Yaratıcılık ve İnsan İlişkileri,Çeşitlilik Dünyasında İnsan İlişkileri,İlişkileri Sonlandırma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2İnsan İlişkileriyle İlgili KuramlarK1 – Ch2
3Yakın İlişkilerin Gelişimi K1– Ch8-17, K2 - Ch7
4İnsan İlişkileriyle İlgili Temel KavramlarK2 -Ch2
5DuygularK1- Ch11, K2-Ch4
6Çatışma Yönetimi K4 - Ch11
7Stres Yönetimi - IK2- Ch4, K4 - Ch12
8Stres Yönetimi - IIK2- Ch4, K4 - Ch12
9İletişim - IK2 – Ch1, K3- Ch1
10İletişim - IIK2 – Ch1, K3- Ch1
11Başa Çıkma Becerileri ve SağlıkK2 - Ch9
12Yaratıcılık ve İnsan İlişkileriK4 - Ch10
13Çeşitlilik Dünyasında İnsan İlişkileriK4 - Ch 14
14İlişkileri SonlandırmaK3- Ch10
Kaynak
K1 Mikulincer, M. E., Shaver, P. R., Simpson, J. A., & Dovidio, J. F. (2015). APA handbook of personality and social psychology, Volume 3: Interpersonal relations. American Psychological Association. K2 Ford, L., & Arter, J. A. (2012). Human relations: A game plan for improving personal adjustment. Pearson Higher Ed. K3 Knapp, M. L., Vangelisti, A. L., & Caughlin, J. P. (2014). Interpersonal communication and human relationships. Pearson. K4 Lamberton, L. H., & Minor-Evans, L. (2014). Human relations: Strategies for success. McGraw-Hill Education.
Dönem boyunca ileri okuma materyalleri öğretim elemanı tarafından verilebilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50