Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN İLİŞKİLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, insan ilişkilerine yönelik temel kavramları (örneğin, duygular, iletişim becerileri) okumalar, sınıf içi tartışmalar ve eğitici videolar üzerinden incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,İnsan İlişkileriyle İlgili Kuramlar,Yakın İlişkilerin Gelişimi ,İnsan İlişkileriyle İlgili Temel Kavramlar,Duygular,Çatışma Yönetimi ,Stres Yönetimi - I,Stres Yönetimi - II,İletişim - I,İletişim - II,Başa Çıkma Becerileri ve Sağlık,Yaratıcılık ve İnsan İlişkileri,Çeşitlilik Dünyasında İnsan İlişkileri,İlişkileri Sonlandırma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | İnsan İlişkileriyle İlgili Kuramlar | K1 – Ch2 |
3 | Yakın İlişkilerin Gelişimi | K1– Ch8-17, K2 - Ch7 |
4 | İnsan İlişkileriyle İlgili Temel Kavramlar | K2 -Ch2 |
5 | Duygular | K1- Ch11, K2-Ch4 |
6 | Çatışma Yönetimi | K4 - Ch11 |
7 | Stres Yönetimi - I | K2- Ch4, K4 - Ch12 |
8 | Stres Yönetimi - II | K2- Ch4, K4 - Ch12 |
9 | İletişim - I | K2 – Ch1, K3- Ch1 |
10 | İletişim - II | K2 – Ch1, K3- Ch1 |
11 | Başa Çıkma Becerileri ve Sağlık | K2 - Ch9 |
12 | Yaratıcılık ve İnsan İlişkileri | K4 - Ch10 |
13 | Çeşitlilik Dünyasında İnsan İlişkileri | K4 - Ch 14 |
14 | İlişkileri Sonlandırma | K3- Ch10 |
Kaynak |
K1 Mikulincer, M. E., Shaver, P. R., Simpson, J. A., & Dovidio, J. F. (2015). APA handbook of personality and social psychology, Volume 3: Interpersonal relations. American Psychological Association. K2 Ford, L., & Arter, J. A. (2012). Human relations: A game plan for improving personal adjustment. Pearson Higher Ed. K3 Knapp, M. L., Vangelisti, A. L., & Caughlin, J. P. (2014). Interpersonal communication and human relationships. Pearson. K4 Lamberton, L. H., & Minor-Evans, L. (2014). Human relations: Strategies for success. McGraw-Hill Education. |
Dönem boyunca ileri okuma materyalleri öğretim elemanı tarafından verilebilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 167 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(167/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN İLİŞKİLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, insan ilişkilerine yönelik temel kavramları (örneğin, duygular, iletişim becerileri) okumalar, sınıf içi tartışmalar ve eğitici videolar üzerinden incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,İnsan İlişkileriyle İlgili Kuramlar,Yakın İlişkilerin Gelişimi ,İnsan İlişkileriyle İlgili Temel Kavramlar,Duygular,Çatışma Yönetimi ,Stres Yönetimi - I,Stres Yönetimi - II,İletişim - I,İletişim - II,Başa Çıkma Becerileri ve Sağlık,Yaratıcılık ve İnsan İlişkileri,Çeşitlilik Dünyasında İnsan İlişkileri,İlişkileri Sonlandırma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | İnsan İlişkileriyle İlgili Kuramlar | K1 – Ch2 |
3 | Yakın İlişkilerin Gelişimi | K1– Ch8-17, K2 - Ch7 |
4 | İnsan İlişkileriyle İlgili Temel Kavramlar | K2 -Ch2 |
5 | Duygular | K1- Ch11, K2-Ch4 |
6 | Çatışma Yönetimi | K4 - Ch11 |
7 | Stres Yönetimi - I | K2- Ch4, K4 - Ch12 |
8 | Stres Yönetimi - II | K2- Ch4, K4 - Ch12 |
9 | İletişim - I | K2 – Ch1, K3- Ch1 |
10 | İletişim - II | K2 – Ch1, K3- Ch1 |
11 | Başa Çıkma Becerileri ve Sağlık | K2 - Ch9 |
12 | Yaratıcılık ve İnsan İlişkileri | K4 - Ch10 |
13 | Çeşitlilik Dünyasında İnsan İlişkileri | K4 - Ch 14 |
14 | İlişkileri Sonlandırma | K3- Ch10 |
Kaynak |
K1 Mikulincer, M. E., Shaver, P. R., Simpson, J. A., & Dovidio, J. F. (2015). APA handbook of personality and social psychology, Volume 3: Interpersonal relations. American Psychological Association. K2 Ford, L., & Arter, J. A. (2012). Human relations: A game plan for improving personal adjustment. Pearson Higher Ed. K3 Knapp, M. L., Vangelisti, A. L., & Caughlin, J. P. (2014). Interpersonal communication and human relationships. Pearson. K4 Lamberton, L. H., & Minor-Evans, L. (2014). Human relations: Strategies for success. McGraw-Hill Education. |
Dönem boyunca ileri okuma materyalleri öğretim elemanı tarafından verilebilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |