Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİYE GİRİŞ I-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı psikolojinin temel araştırma alanlarına ilişkin temel kavramların öğrenciye kazandırılması yanında psikolojinin uygulamada günlük hayattaki hangi sorunlara ve ne tür çözümler sunduğunun anlaşılmasını sağlamak, böylece öğrenciye psikoloji bilimi hakkında genel bir çerçeve kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikoloji Bilimi,Psikoloji Bilimi,Beyin ve Davranış,Duyum ve Algı,Duyum ve Algı,Bilinç Durumları,Bilinç Durumları,Öğrenme,Öğrenme,Hafıza,Düşünme, Zeka, ve Dil,Düşünme, Zeka ve Dil,İnsan Gelişimi,Biliş; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Psikoloji biliminin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt eder.10, 16, 19, 9A
2. Psikoloji bilimini biyolojik açıdan değerlendirir. 10, 16, 19, 9A
3. Duyum ve algıya ilişkin temel olguları tanır.10, 16, 19, 9A
4. Bilinç kavramına ilişkin kuramları tartışır.10, 16, 19, 9A
5. Hafızaya ilişkin temel olguları tanır.10, 16, 19, 9A
6. Öğrenmeye ilişkin temel olguları tanımlar.10, 16, 19, 9A
7. Psikolojinin bilişsel temellerine ilişkin genel mekanizmaları tanır.10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikoloji BilimiBölüm 1, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
2Psikoloji BilimiBölüm 1, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
3Beyin ve DavranışBölüm 2, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
4Duyum ve AlgıBölüm 3, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
5Duyum ve AlgıBölüm 3, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
6Bilinç DurumlarıBölüm 4, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
7Bilinç DurumlarıBölüm 4, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
8ÖğrenmeBölüm 5, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
9ÖğrenmeBölüm 5, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
10HafızaBölüm 6, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
11Düşünme, Zeka, ve DilBölüm7, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
12Düşünme, Zeka ve DilBölüm 8, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
13İnsan GelişimiBölüm 8, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
14BilişBölüm 10
Kaynak
King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi100
Okul Dışı Diğer Faaliyetler13030
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)200
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(200/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİYE GİRİŞ I-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı psikolojinin temel araştırma alanlarına ilişkin temel kavramların öğrenciye kazandırılması yanında psikolojinin uygulamada günlük hayattaki hangi sorunlara ve ne tür çözümler sunduğunun anlaşılmasını sağlamak, böylece öğrenciye psikoloji bilimi hakkında genel bir çerçeve kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikoloji Bilimi,Psikoloji Bilimi,Beyin ve Davranış,Duyum ve Algı,Duyum ve Algı,Bilinç Durumları,Bilinç Durumları,Öğrenme,Öğrenme,Hafıza,Düşünme, Zeka, ve Dil,Düşünme, Zeka ve Dil,İnsan Gelişimi,Biliş; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Psikoloji biliminin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt eder.10, 16, 19, 9A
2. Psikoloji bilimini biyolojik açıdan değerlendirir. 10, 16, 19, 9A
3. Duyum ve algıya ilişkin temel olguları tanır.10, 16, 19, 9A
4. Bilinç kavramına ilişkin kuramları tartışır.10, 16, 19, 9A
5. Hafızaya ilişkin temel olguları tanır.10, 16, 19, 9A
6. Öğrenmeye ilişkin temel olguları tanımlar.10, 16, 19, 9A
7. Psikolojinin bilişsel temellerine ilişkin genel mekanizmaları tanır.10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikoloji BilimiBölüm 1, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
2Psikoloji BilimiBölüm 1, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
3Beyin ve DavranışBölüm 2, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
4Duyum ve AlgıBölüm 3, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
5Duyum ve AlgıBölüm 3, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
6Bilinç DurumlarıBölüm 4, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
7Bilinç DurumlarıBölüm 4, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
8ÖğrenmeBölüm 5, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
9ÖğrenmeBölüm 5, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
10HafızaBölüm 6, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
11Düşünme, Zeka, ve DilBölüm7, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
12Düşünme, Zeka ve DilBölüm 8, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
13İnsan GelişimiBölüm 8, King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.
14BilişBölüm 10
Kaynak
King, L. A. (2019). Experience Psychology (Fourth Edition). New York: McGraw-Hill.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50