Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİYE GİRİŞ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Öğr.Gör. Filiz AYKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıThe aim of this course is to introduce the theory and general practice of CBT; to endorse its basic principles and rationale, assessment and case formulation, behavioural and cognitive intervention techniques.
Dersin İçeriğiBu ders; BDT nedir? Temel varsayımları ve prensipleri. Tarihsel geçmişi ,BDT Modeli,BDT Modeli (devam),Verilerin toplanması, danışanın BDT için uygunluğu,Değerlendirme ve Vaka Formülasyonu ,Değerlendirme ve Vaka Formülasyonu (devam),Terapinin planlanması, temel BDT terapist becerileri ve seans yapılandırması,Davranışçı müdahaleler,Davranışçı müdahaleler (devam),Bilişsel yeniden yapılandırma- Otomatik düşünceler, Bilişsel yeniden yapılandırma- Aracı İnançlar ve Temel İnançlar,Bilişsel yeniden yapılandırma- Aracı İnançlar ve Temel İnançlar (devam),Terapinin tamamlanması ve sonlandırılması,Vaka örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.BDT’nin temel varsayımlarını ve prensiplerini tanımlayabilecektir, BDT nin tarihsel gelişimini özetleyebilecektir.16, 9A
2.BDT Modelinin ayırt edici özelliklerini tanımlayabilecektir.10, 16, 9A
3.BDT için danışandan toplanması gereken bilgileri özetleyebilecektir.10, 13, 16, 9A
4.BDT Terapistinin temel becerilerini, ve danışanın BDT’ye uygunluk kriterlerini tanımlayabilecektir.10, 16, 9A
5.BDT vakasını genel hatları ile değerlendirebilecek ve formüle edebilecektir.10, 13, 16, 9A
6.Terapi planlaması, seans yapılandırması ve terapinin sonlandırılmasına ilişkin temel prensipleri aktarabilecektir.16, 9A
7.Davranışçı ve bilişsel müdahale tekniklerini tanımlayabilecek ve açıklayabilecektir.10, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1BDT nedir? Temel varsayımları ve prensipleri. Tarihsel geçmişi D&D Chapter 1
2BDT ModeliD&D Chapter, 11, 12
3BDT Modeli (devam)
4Verilerin toplanması, danışanın BDT için uygunluğuD&D Chapter 2
5Değerlendirme ve Vaka Formülasyonu D&D Chapter 2, 3
6Değerlendirme ve Vaka Formülasyonu (devam)
7Terapinin planlanması, temel BDT terapist becerileri ve seans yapılandırmasıD&D Chapter 4, 5,10
8Davranışçı müdahalelerD&D Chapter 6
9Davranışçı müdahaleler (devam)
10Bilişsel yeniden yapılandırma- Otomatik düşüncelerD&D Chapter 7
11 Bilişsel yeniden yapılandırma- Aracı İnançlar ve Temel İnançlarD&D Chapter 8
12Bilişsel yeniden yapılandırma- Aracı İnançlar ve Temel İnançlar (devam)
13Terapinin tamamlanması ve sonlandırılmasıD&D Chapter 9
14Vaka örnekleri
Kaynak
Dobson, D. & Dobson, K. (2009). Evidence Based Practice of Cognitive Behavioural Therapy. Guilford Press, NY.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİYE GİRİŞ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Öğr.Gör. Filiz AYKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıThe aim of this course is to introduce the theory and general practice of CBT; to endorse its basic principles and rationale, assessment and case formulation, behavioural and cognitive intervention techniques.
Dersin İçeriğiBu ders; BDT nedir? Temel varsayımları ve prensipleri. Tarihsel geçmişi ,BDT Modeli,BDT Modeli (devam),Verilerin toplanması, danışanın BDT için uygunluğu,Değerlendirme ve Vaka Formülasyonu ,Değerlendirme ve Vaka Formülasyonu (devam),Terapinin planlanması, temel BDT terapist becerileri ve seans yapılandırması,Davranışçı müdahaleler,Davranışçı müdahaleler (devam),Bilişsel yeniden yapılandırma- Otomatik düşünceler, Bilişsel yeniden yapılandırma- Aracı İnançlar ve Temel İnançlar,Bilişsel yeniden yapılandırma- Aracı İnançlar ve Temel İnançlar (devam),Terapinin tamamlanması ve sonlandırılması,Vaka örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.BDT’nin temel varsayımlarını ve prensiplerini tanımlayabilecektir, BDT nin tarihsel gelişimini özetleyebilecektir.16, 9A
2.BDT Modelinin ayırt edici özelliklerini tanımlayabilecektir.10, 16, 9A
3.BDT için danışandan toplanması gereken bilgileri özetleyebilecektir.10, 13, 16, 9A
4.BDT Terapistinin temel becerilerini, ve danışanın BDT’ye uygunluk kriterlerini tanımlayabilecektir.10, 16, 9A
5.BDT vakasını genel hatları ile değerlendirebilecek ve formüle edebilecektir.10, 13, 16, 9A
6.Terapi planlaması, seans yapılandırması ve terapinin sonlandırılmasına ilişkin temel prensipleri aktarabilecektir.16, 9A
7.Davranışçı ve bilişsel müdahale tekniklerini tanımlayabilecek ve açıklayabilecektir.10, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1BDT nedir? Temel varsayımları ve prensipleri. Tarihsel geçmişi D&D Chapter 1
2BDT ModeliD&D Chapter, 11, 12
3BDT Modeli (devam)
4Verilerin toplanması, danışanın BDT için uygunluğuD&D Chapter 2
5Değerlendirme ve Vaka Formülasyonu D&D Chapter 2, 3
6Değerlendirme ve Vaka Formülasyonu (devam)
7Terapinin planlanması, temel BDT terapist becerileri ve seans yapılandırmasıD&D Chapter 4, 5,10
8Davranışçı müdahalelerD&D Chapter 6
9Davranışçı müdahaleler (devam)
10Bilişsel yeniden yapılandırma- Otomatik düşüncelerD&D Chapter 7
11 Bilişsel yeniden yapılandırma- Aracı İnançlar ve Temel İnançlarD&D Chapter 8
12Bilişsel yeniden yapılandırma- Aracı İnançlar ve Temel İnançlar (devam)
13Terapinin tamamlanması ve sonlandırılmasıD&D Chapter 9
14Vaka örnekleri
Kaynak
Dobson, D. & Dobson, K. (2009). Evidence Based Practice of Cognitive Behavioural Therapy. Guilford Press, NY.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50