Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GRUP PSİKOTERAPİSİNE GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin grup formatında yapılan psikoterapötik müdahaleler ile ilgili bilgi ve deneyim kazanmasıdır. Grup psikoterapisinde kullanılan farklı ekoller, farklı format grupları ve populasyonlar ele alınacaktır. Derslerde, uygulamalar yapılması hedeflenmiştir.
Dersin İçeriğiBu ders; Introduction to the Course, History and Overview of Group Psychotherapy,Ethical Guidelines for Group Practice and Research, Therapeutic Factors (begin) Reading Assignment: Text, Chapters 1 and 2 (pp. 1-52),Therapeutic Factors (cont’d) Reading Assignment: Text, Chapter 3 (pp. 53-76),Therapeutic Factors (cont’d) Reading Assignment: Text, Chapter 4 (pp. 77-115),Group Dynamics Reading Assignment: Tourigny & Hébert (2007),Pre-group Meetings, Beginning Groups Reading Assignment: Text, Chapters 8 and 10 (pp. 231-257; pp. 281-308) ,Group Leadership Issues Reading Assignment: Text, Chapters 5 and 6 (pp. 117-199),Stages of Group Development Reading Assignment: Text, Chapters 11 and 12 (pp. 309-390)
Group Proposal Exercise Due,Psychodynamic- and Adlerian-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Text, Chapter 7 (pp. 201-229),Gestalt- and Person-Centered-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Corey et al. (1990) and Schechtman & Pastor (2005),Behavioral-, Cognitive-, and Reality-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Kivlighan et al. (1993), Henry & Cashwell (1998), Petrocelli (2002),Brief Therapy Issues, Groups in Inpatient Settings Reading Assignment: Text, Chapter 15 (pp. 475-524),Handling Challenging Clients and Situations in Group Therapy Reading Assignment: Text, Chapter 13 (pp. 391-427),GROUP EXERCISES DURING THE CLASSES; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Introduction to the Course, History and Overview of Group Psychotherapy
2Ethical Guidelines for Group Practice and Research, Therapeutic Factors (begin) Reading Assignment: Text, Chapters 1 and 2 (pp. 1-52)
3Therapeutic Factors (cont’d) Reading Assignment: Text, Chapter 3 (pp. 53-76)
4Therapeutic Factors (cont’d) Reading Assignment: Text, Chapter 4 (pp. 77-115)
5Group Dynamics Reading Assignment: Tourigny & Hébert (2007)
6Pre-group Meetings, Beginning Groups Reading Assignment: Text, Chapters 8 and 10 (pp. 231-257; pp. 281-308)
7Group Leadership Issues Reading Assignment: Text, Chapters 5 and 6 (pp. 117-199)
8Stages of Group Development Reading Assignment: Text, Chapters 11 and 12 (pp. 309-390)
Group Proposal Exercise Due
9Psychodynamic- and Adlerian-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Text, Chapter 7 (pp. 201-229)
10Gestalt- and Person-Centered-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Corey et al. (1990) and Schechtman & Pastor (2005)
11Behavioral-, Cognitive-, and Reality-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Kivlighan et al. (1993), Henry & Cashwell (1998), Petrocelli (2002)
12Brief Therapy Issues, Groups in Inpatient Settings Reading Assignment: Text, Chapter 15 (pp. 475-524)Brief Therapy Issues, Groups in Inpatient Settings
13Handling Challenging Clients and Situations in Group Therapy Reading Assignment: Text, Chapter 13 (pp. 391-427)
14GROUP EXERCISES DURING THE CLASSES
Kaynak
Yalom, I. D., & Leszcz, M. (Collaborator). (2005). The theory and practice of group psychotherapy (5th ed.). New York, NY, US: Basic Books.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GRUP PSİKOTERAPİSİNE GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin grup formatında yapılan psikoterapötik müdahaleler ile ilgili bilgi ve deneyim kazanmasıdır. Grup psikoterapisinde kullanılan farklı ekoller, farklı format grupları ve populasyonlar ele alınacaktır. Derslerde, uygulamalar yapılması hedeflenmiştir.
Dersin İçeriğiBu ders; Introduction to the Course, History and Overview of Group Psychotherapy,Ethical Guidelines for Group Practice and Research, Therapeutic Factors (begin) Reading Assignment: Text, Chapters 1 and 2 (pp. 1-52),Therapeutic Factors (cont’d) Reading Assignment: Text, Chapter 3 (pp. 53-76),Therapeutic Factors (cont’d) Reading Assignment: Text, Chapter 4 (pp. 77-115),Group Dynamics Reading Assignment: Tourigny & Hébert (2007),Pre-group Meetings, Beginning Groups Reading Assignment: Text, Chapters 8 and 10 (pp. 231-257; pp. 281-308) ,Group Leadership Issues Reading Assignment: Text, Chapters 5 and 6 (pp. 117-199),Stages of Group Development Reading Assignment: Text, Chapters 11 and 12 (pp. 309-390)
Group Proposal Exercise Due,Psychodynamic- and Adlerian-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Text, Chapter 7 (pp. 201-229),Gestalt- and Person-Centered-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Corey et al. (1990) and Schechtman & Pastor (2005),Behavioral-, Cognitive-, and Reality-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Kivlighan et al. (1993), Henry & Cashwell (1998), Petrocelli (2002),Brief Therapy Issues, Groups in Inpatient Settings Reading Assignment: Text, Chapter 15 (pp. 475-524),Handling Challenging Clients and Situations in Group Therapy Reading Assignment: Text, Chapter 13 (pp. 391-427),GROUP EXERCISES DURING THE CLASSES; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Introduction to the Course, History and Overview of Group Psychotherapy
2Ethical Guidelines for Group Practice and Research, Therapeutic Factors (begin) Reading Assignment: Text, Chapters 1 and 2 (pp. 1-52)
3Therapeutic Factors (cont’d) Reading Assignment: Text, Chapter 3 (pp. 53-76)
4Therapeutic Factors (cont’d) Reading Assignment: Text, Chapter 4 (pp. 77-115)
5Group Dynamics Reading Assignment: Tourigny & Hébert (2007)
6Pre-group Meetings, Beginning Groups Reading Assignment: Text, Chapters 8 and 10 (pp. 231-257; pp. 281-308)
7Group Leadership Issues Reading Assignment: Text, Chapters 5 and 6 (pp. 117-199)
8Stages of Group Development Reading Assignment: Text, Chapters 11 and 12 (pp. 309-390)
Group Proposal Exercise Due
9Psychodynamic- and Adlerian-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Text, Chapter 7 (pp. 201-229)
10Gestalt- and Person-Centered-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Corey et al. (1990) and Schechtman & Pastor (2005)
11Behavioral-, Cognitive-, and Reality-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Kivlighan et al. (1993), Henry & Cashwell (1998), Petrocelli (2002)
12Brief Therapy Issues, Groups in Inpatient Settings Reading Assignment: Text, Chapter 15 (pp. 475-524)Brief Therapy Issues, Groups in Inpatient Settings
13Handling Challenging Clients and Situations in Group Therapy Reading Assignment: Text, Chapter 13 (pp. 391-427)
14GROUP EXERCISES DURING THE CLASSES
Kaynak
Yalom, I. D., & Leszcz, M. (Collaborator). (2005). The theory and practice of group psychotherapy (5th ed.). New York, NY, US: Basic Books.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50