Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OYUN TERAPİSİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Öğr.Gör. Deniz KESKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında, oyunun psikoterapi alanındaki anlamına ve farklı oyun terapisi tekniklerine odaklanılır. Öğrenciler, çeşitli çocukluk dönemi problemlerine dair temel terapötik bilgi ve yaklaşımları edinirler. Bunu yanında, temel düzeyde vaka tartışmaları yapmayı ve çocukların psikolojik ihtiyaçlarına göre oyunlar tasarlamayı öğrenirler.
Dersin İçeriğiBu ders; "Oyun oynama kapasitesi" : Oyun nedir? Oyun terapisi nedir?,Oyun terapisine giriş: Çocuk odaklı oyun terapisi; yönlendirilmiş ve yönlendirilmemiş oyun,Oyun terapisinde psikolojik değerlendirme,Psikodinamik Oyun Terapisi,Bilişsel Davranışçı Oyun Terapisi,Oyunda agresyon,Oyunda kaygı,Oyun terapisinde kayıp süreçleri,Oyun terapisinde travmayı çalışmak, Gelişimsel Bozuklukla çalışmak,Ergenlerle psikoterapi,Kapanış,Proje Sunumları -1,Proje Sunumları -2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
3.Çeşitli oyun terapisi yaklaşımları arasındaki farklılıkları ayırt edebilir.14, 9A
2.Çocukların psikolojik işlevselliği üzerine tartışabilir.14, 19, 9A
1.Oyun Terapisine dair temel kavramları tanımlayabilir.14, 23, 9A
4. Çocuğun oyununu değerlendirirken, temel kriterleri tanımlayabilir.14, 19, 9A
5. Oyun terapisindeki farklı aşamaları, oyuncak seçimlerini ve kullanım biçimlerini temel düzeyde tanır.14, 9A
6. Oyun terapisi alanındaki sınırlar, etik ve kültürel kavramlar üzerine düşünebilir.14, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1"Oyun oynama kapasitesi" : Oyun nedir? Oyun terapisi nedir?
2Oyun terapisine giriş: Çocuk odaklı oyun terapisi; yönlendirilmiş ve yönlendirilmemiş oyunPlay Therapy, Ch.1 ; Playing and Reality, Ch.4
3Oyun terapisinde psikolojik değerlendirmePlay Therapy, Ch.10
4Psikodinamik Oyun TerapisiPlay Therapy, Ch.5
5Bilişsel Davranışçı Oyun TerapisiPlay Therapy, Ch.6
6Oyunda agresyonPlay Therapy, Ch.15
7Oyunda kaygıPlay Therapy, Ch.29
8Oyun terapisinde kayıp süreçleriPlay Therapy, Ch.21
9Oyun terapisinde travmayı çalışmakPlay Therapy, Ch.25
10 Gelişimsel Bozuklukla çalışmakPlay Therapy, Ch.27-28
11Ergenlerle psikoterapiPlay Therapy, Ch.30
12KapanışPlaying and Reality, Ch.3
13Proje Sunumları -1
14Proje Sunumları -2
Kaynak
Crenshaw, D.A., Stewart, A.L. (2015). Play Therapy: A Comprehensive Guide to Theory and Practice. The Guilford Press. Winnicott, D. W. (2005). Playing and Reality. New York: Routledge. * Students will be informed about the additional readings and resources.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OYUN TERAPİSİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Öğr.Gör. Deniz KESKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında, oyunun psikoterapi alanındaki anlamına ve farklı oyun terapisi tekniklerine odaklanılır. Öğrenciler, çeşitli çocukluk dönemi problemlerine dair temel terapötik bilgi ve yaklaşımları edinirler. Bunu yanında, temel düzeyde vaka tartışmaları yapmayı ve çocukların psikolojik ihtiyaçlarına göre oyunlar tasarlamayı öğrenirler.
Dersin İçeriğiBu ders; "Oyun oynama kapasitesi" : Oyun nedir? Oyun terapisi nedir?,Oyun terapisine giriş: Çocuk odaklı oyun terapisi; yönlendirilmiş ve yönlendirilmemiş oyun,Oyun terapisinde psikolojik değerlendirme,Psikodinamik Oyun Terapisi,Bilişsel Davranışçı Oyun Terapisi,Oyunda agresyon,Oyunda kaygı,Oyun terapisinde kayıp süreçleri,Oyun terapisinde travmayı çalışmak, Gelişimsel Bozuklukla çalışmak,Ergenlerle psikoterapi,Kapanış,Proje Sunumları -1,Proje Sunumları -2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
3.Çeşitli oyun terapisi yaklaşımları arasındaki farklılıkları ayırt edebilir.14, 9A
2.Çocukların psikolojik işlevselliği üzerine tartışabilir.14, 19, 9A
1.Oyun Terapisine dair temel kavramları tanımlayabilir.14, 23, 9A
4. Çocuğun oyununu değerlendirirken, temel kriterleri tanımlayabilir.14, 19, 9A
5. Oyun terapisindeki farklı aşamaları, oyuncak seçimlerini ve kullanım biçimlerini temel düzeyde tanır.14, 9A
6. Oyun terapisi alanındaki sınırlar, etik ve kültürel kavramlar üzerine düşünebilir.14, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1"Oyun oynama kapasitesi" : Oyun nedir? Oyun terapisi nedir?
2Oyun terapisine giriş: Çocuk odaklı oyun terapisi; yönlendirilmiş ve yönlendirilmemiş oyunPlay Therapy, Ch.1 ; Playing and Reality, Ch.4
3Oyun terapisinde psikolojik değerlendirmePlay Therapy, Ch.10
4Psikodinamik Oyun TerapisiPlay Therapy, Ch.5
5Bilişsel Davranışçı Oyun TerapisiPlay Therapy, Ch.6
6Oyunda agresyonPlay Therapy, Ch.15
7Oyunda kaygıPlay Therapy, Ch.29
8Oyun terapisinde kayıp süreçleriPlay Therapy, Ch.21
9Oyun terapisinde travmayı çalışmakPlay Therapy, Ch.25
10 Gelişimsel Bozuklukla çalışmakPlay Therapy, Ch.27-28
11Ergenlerle psikoterapiPlay Therapy, Ch.30
12KapanışPlaying and Reality, Ch.3
13Proje Sunumları -1
14Proje Sunumları -2
Kaynak
Crenshaw, D.A., Stewart, A.L. (2015). Play Therapy: A Comprehensive Guide to Theory and Practice. The Guilford Press. Winnicott, D. W. (2005). Playing and Reality. New York: Routledge. * Students will be informed about the additional readings and resources.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50