Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENEYSEL PSİKOLOJİDE SEÇME KONULAR-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Ahlak felsefesi ve ahlak psikolojisinde temel konular,Faydacılık, deontoloji ve beyin,Beyin hasarında ahlaki yargılar,Faydacı kararların yordayıcıları,Duygular ve ahlaki yargılar,Faydacılık ve deontolojinin ötesinde,Çocuklarda ahlak,Çocuklarda ahlak,Primatlarda ahlak,İnsan ve şempanze ahlakı,Metaetiğin psikolojisi,Metaetiğin psikolojisi,Ahlak ve din,Ahlak ve din; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ahlaka felsefi ve psikolojik yaklaşımı ayırt edebilmek9A
Faydacı ve deontolojik ahlakı tanımlayabilmek9A
Normatif etil ile metaetiğin farkını bilmek9A
Yetişkinlerde, bebeklerde ve hayvanlarda ahlaki davranışın nasıl ölçülebileceğini bilmek9A
Din ve ahlak arasındaki ilişkinin nasıl incelenebileceğini bilmek9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ahlak felsefesi ve ahlak psikolojisinde temel konular
2Faydacılık, deontoloji ve beyin
3Beyin hasarında ahlaki yargılar
4Faydacı kararların yordayıcıları
5Duygular ve ahlaki yargılar
6Faydacılık ve deontolojinin ötesinde
7Çocuklarda ahlak
8Çocuklarda ahlak
9Primatlarda ahlak
10İnsan ve şempanze ahlakı
11Metaetiğin psikolojisi
12Metaetiğin psikolojisi
13Ahlak ve din
14Ahlak ve din
Kaynak
Güncel literatürden seçilmiş makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENEYSEL PSİKOLOJİDE SEÇME KONULAR-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Ahlak felsefesi ve ahlak psikolojisinde temel konular,Faydacılık, deontoloji ve beyin,Beyin hasarında ahlaki yargılar,Faydacı kararların yordayıcıları,Duygular ve ahlaki yargılar,Faydacılık ve deontolojinin ötesinde,Çocuklarda ahlak,Çocuklarda ahlak,Primatlarda ahlak,İnsan ve şempanze ahlakı,Metaetiğin psikolojisi,Metaetiğin psikolojisi,Ahlak ve din,Ahlak ve din; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ahlaka felsefi ve psikolojik yaklaşımı ayırt edebilmek9A
Faydacı ve deontolojik ahlakı tanımlayabilmek9A
Normatif etil ile metaetiğin farkını bilmek9A
Yetişkinlerde, bebeklerde ve hayvanlarda ahlaki davranışın nasıl ölçülebileceğini bilmek9A
Din ve ahlak arasındaki ilişkinin nasıl incelenebileceğini bilmek9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ahlak felsefesi ve ahlak psikolojisinde temel konular
2Faydacılık, deontoloji ve beyin
3Beyin hasarında ahlaki yargılar
4Faydacı kararların yordayıcıları
5Duygular ve ahlaki yargılar
6Faydacılık ve deontolojinin ötesinde
7Çocuklarda ahlak
8Çocuklarda ahlak
9Primatlarda ahlak
10İnsan ve şempanze ahlakı
11Metaetiğin psikolojisi
12Metaetiğin psikolojisi
13Ahlak ve din
14Ahlak ve din
Kaynak
Güncel literatürden seçilmiş makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50