Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ, Öğr.Gör. Betim Neyran CAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin alanıyla ilgili ileri düzey İngilizce yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR C1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Literatür İncelemeleri
,Literatür İncelemeleri
,Planlama ve Operasyon
,Planlama ve Operasyon
,Alanında Tartışma Yürütme ve Müzakere Etme ,Alanında Tartışma Yürütme ve Müzakere Etme
,Disiplinlerarası Çalışmalar
,Disiplinlerarası Çalışmalar
,Alandaki Teknolojik Gelişmeler
,Alandaki Teknolojik Gelişmeler
,İş Ahlakı
,İş Ahlakı
,İş Dünyasında Kültürlerarası Görgü Kuralları
,İş Dünyasında Kültürlerarası Görgü Kuralları
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
3.3.İngilizce’yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. 10, 11, 16, 6, 9A
3.2.İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır. 10, 11, 16, 6, 9A
3.1.Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak aktarır. 10, 11, 16, 6, 9A
2.3.Alanıyla ilgili makaleleri kullanır. 10, 11, 16, 6, 9A
2.2.Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri yorumlar. 10, 11, 16, 6, 9A
2.1.Alanıyla ilgili literatür taramasını listeler. 10, 11, 16, 6, 9A
1.3.Öğrenmiş olduğu yeni yapı ve ifadeleri mesleki hayatında kullanır. 10, 11, 16, 6, 9A
1.2.İngilizce ileri düzey diyalogları yorumlar. 10, 11, 16, 6, 9A
1.1.Öğrenci kendini sözlü ve yazılı olarak her konuda rahatça ifade eder. 10, 11, 16, 6, 9A
1. İngilizce’nin ileri düzey dilbilgisi kurallarını karşılaştırabilecektir. 10, 11, 16, 6, 9A
2. Dili kullanarak kendi alanındaki çalışmaları değerlendirebilecektir. 10, 11, 16, 6, 9A
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. 10, 11, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Literatür İncelemeleri
2Literatür İncelemeleri
3Planlama ve Operasyon
4Planlama ve Operasyon
5Alanında Tartışma Yürütme ve Müzakere Etme
6Alanında Tartışma Yürütme ve Müzakere Etme
7Disiplinlerarası Çalışmalar
8Disiplinlerarası Çalışmalar
9Alandaki Teknolojik Gelişmeler
10Alandaki Teknolojik Gelişmeler
11İş Ahlakı
12İş Ahlakı
13İş Dünyasında Kültürlerarası Görgü Kuralları
14İş Dünyasında Kültürlerarası Görgü Kuralları
Kaynak
Market Leader,Upper Intermediate Business English Course Book, David Cotton, David Falvey, Simon Kent, Pearson Education Limited, Edinburg, 2006.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler155
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı11616
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)117
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(117/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ, Öğr.Gör. Betim Neyran CAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin alanıyla ilgili ileri düzey İngilizce yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR C1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Literatür İncelemeleri
,Literatür İncelemeleri
,Planlama ve Operasyon
,Planlama ve Operasyon
,Alanında Tartışma Yürütme ve Müzakere Etme ,Alanında Tartışma Yürütme ve Müzakere Etme
,Disiplinlerarası Çalışmalar
,Disiplinlerarası Çalışmalar
,Alandaki Teknolojik Gelişmeler
,Alandaki Teknolojik Gelişmeler
,İş Ahlakı
,İş Ahlakı
,İş Dünyasında Kültürlerarası Görgü Kuralları
,İş Dünyasında Kültürlerarası Görgü Kuralları
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
3.3.İngilizce’yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. 10, 11, 16, 6, 9A
3.2.İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır. 10, 11, 16, 6, 9A
3.1.Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak aktarır. 10, 11, 16, 6, 9A
2.3.Alanıyla ilgili makaleleri kullanır. 10, 11, 16, 6, 9A
2.2.Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri yorumlar. 10, 11, 16, 6, 9A
2.1.Alanıyla ilgili literatür taramasını listeler. 10, 11, 16, 6, 9A
1.3.Öğrenmiş olduğu yeni yapı ve ifadeleri mesleki hayatında kullanır. 10, 11, 16, 6, 9A
1.2.İngilizce ileri düzey diyalogları yorumlar. 10, 11, 16, 6, 9A
1.1.Öğrenci kendini sözlü ve yazılı olarak her konuda rahatça ifade eder. 10, 11, 16, 6, 9A
1. İngilizce’nin ileri düzey dilbilgisi kurallarını karşılaştırabilecektir. 10, 11, 16, 6, 9A
2. Dili kullanarak kendi alanındaki çalışmaları değerlendirebilecektir. 10, 11, 16, 6, 9A
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. 10, 11, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Literatür İncelemeleri
2Literatür İncelemeleri
3Planlama ve Operasyon
4Planlama ve Operasyon
5Alanında Tartışma Yürütme ve Müzakere Etme
6Alanında Tartışma Yürütme ve Müzakere Etme
7Disiplinlerarası Çalışmalar
8Disiplinlerarası Çalışmalar
9Alandaki Teknolojik Gelişmeler
10Alandaki Teknolojik Gelişmeler
11İş Ahlakı
12İş Ahlakı
13İş Dünyasında Kültürlerarası Görgü Kuralları
14İş Dünyasında Kültürlerarası Görgü Kuralları
Kaynak
Market Leader,Upper Intermediate Business English Course Book, David Cotton, David Falvey, Simon Kent, Pearson Education Limited, Edinburg, 2006.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50