Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BENLİK, KÜLTÜR VE TOPLUM | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Freud 1,Freud 2,Freud 3,George Herbert Mead,Lev Vygotsky,Simone de Beauvoir 1,Simone de Beauvoir cont. ,Frantz Fanon 1,Frantz Fanon cont.,Erwing Goffman,J. Cook-Gumperz ,Herbert Marcuse; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10, 18, 20, 4, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Freud 1 | |
3 | Freud 2 | * Freud. Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lectures XIX & XX. pp. 354-397 (48). * Freud. Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lectures XXI & XII. pp. 397-444 (43). |
4 | Freud 3 | * Freud. “The dissection of the psychical personality” New Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lecture XXXIII. pp. 139-167 (28). * Freud. Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lecture XXVII. pp. 536-556 (44). |
5 | George Herbert Mead | Mead, G. H. 1956. "Self." In A. Strauss (ed.) George Herbert Mead On Social Psychology, 199-246. Chicago: University of Chicago Press. |
6 | Lev Vygotsky | Vygotsky, L. 1978 (1934). Mind in Society. Edited by M. Cole et al. Pp. 19-30, 52-57, & 79-91. Cambridge, Mass.: Harvard University Press. |
7 | Simone de Beauvoir 1 | * De Beauvoir. The Second Sex. Introduction pp. xix-xxxvi. * De Beauvoir. The Second Sex. Chapters XI & XXI. pp. 253-265 & 597-628 (43). * De Beauvoir. The Second Sex. Chapter XXV & Conclusion. pp: 679-732 (52). |
8 | Simone de Beauvoir cont. | *De Beauvoir. The Second Sex. Introduction pp. xix-xxxvi *De Beauvoir. The Second Sex. Chapters XI & XXI. pp. 253-265 & 597-628 (43). * De Beauvoir. The Second Sex. Chapter XXV & Conclusion. pp: 679-732 (52). |
9 | Frantz Fanon 1 | * Fanon. Black Skin, White Masks. Introduction, Chapters 1 & 2. pp: 7-62 (55). *Fanon. Black Skin, White Masks. Chapters 3, 4 & 5. pp: 63-140 (77). * Fanon. Black Skin, White Masks. Chapter 6. pp. 141-209 (58). * Fanon, Black Skin, White Masks. Chapters 7 & 8. pp. 210-232 (22). |
10 | Frantz Fanon cont. | * Fanon. Black Skin, White Masks. Introduction, Chapters 1 & 2. pp: 7-62 (55). *Fanon. Black Skin, White Masks. Chapters 3, 4 & 5. pp: 63-140 (77). * Fanon. Black Skin, White Masks. Chapter 6. pp. 141-209 (58). * Fanon, Black Skin, White Masks. Chapters 7 & 8. pp. 210-232 (22). |
11 | Erwing Goffman | Erving Goffman, “On Face-Work,” pp: 5-45 (40) |
12 | J. Cook-Gumperz | Cook-Gumperz, J. “Reproducing the Discourse of Mothering." pp: 401-420. (19) |
13 | Herbert Marcuse | Herbert Marcuse, 1955. Eros and Civilization. New York: Vintage Press. |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BENLİK, KÜLTÜR VE TOPLUM | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Freud 1,Freud 2,Freud 3,George Herbert Mead,Lev Vygotsky,Simone de Beauvoir 1,Simone de Beauvoir cont. ,Frantz Fanon 1,Frantz Fanon cont.,Erwing Goffman,J. Cook-Gumperz ,Herbert Marcuse; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10, 18, 20, 4, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Freud 1 | |
3 | Freud 2 | * Freud. Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lectures XIX & XX. pp. 354-397 (48). * Freud. Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lectures XXI & XII. pp. 397-444 (43). |
4 | Freud 3 | * Freud. “The dissection of the psychical personality” New Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lecture XXXIII. pp. 139-167 (28). * Freud. Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lecture XXVII. pp. 536-556 (44). |
5 | George Herbert Mead | Mead, G. H. 1956. "Self." In A. Strauss (ed.) George Herbert Mead On Social Psychology, 199-246. Chicago: University of Chicago Press. |
6 | Lev Vygotsky | Vygotsky, L. 1978 (1934). Mind in Society. Edited by M. Cole et al. Pp. 19-30, 52-57, & 79-91. Cambridge, Mass.: Harvard University Press. |
7 | Simone de Beauvoir 1 | * De Beauvoir. The Second Sex. Introduction pp. xix-xxxvi. * De Beauvoir. The Second Sex. Chapters XI & XXI. pp. 253-265 & 597-628 (43). * De Beauvoir. The Second Sex. Chapter XXV & Conclusion. pp: 679-732 (52). |
8 | Simone de Beauvoir cont. | *De Beauvoir. The Second Sex. Introduction pp. xix-xxxvi *De Beauvoir. The Second Sex. Chapters XI & XXI. pp. 253-265 & 597-628 (43). * De Beauvoir. The Second Sex. Chapter XXV & Conclusion. pp: 679-732 (52). |
9 | Frantz Fanon 1 | * Fanon. Black Skin, White Masks. Introduction, Chapters 1 & 2. pp: 7-62 (55). *Fanon. Black Skin, White Masks. Chapters 3, 4 & 5. pp: 63-140 (77). * Fanon. Black Skin, White Masks. Chapter 6. pp. 141-209 (58). * Fanon, Black Skin, White Masks. Chapters 7 & 8. pp. 210-232 (22). |
10 | Frantz Fanon cont. | * Fanon. Black Skin, White Masks. Introduction, Chapters 1 & 2. pp: 7-62 (55). *Fanon. Black Skin, White Masks. Chapters 3, 4 & 5. pp: 63-140 (77). * Fanon. Black Skin, White Masks. Chapter 6. pp. 141-209 (58). * Fanon, Black Skin, White Masks. Chapters 7 & 8. pp. 210-232 (22). |
11 | Erwing Goffman | Erving Goffman, “On Face-Work,” pp: 5-45 (40) |
12 | J. Cook-Gumperz | Cook-Gumperz, J. “Reproducing the Discourse of Mothering." pp: 401-420. (19) |
13 | Herbert Marcuse | Herbert Marcuse, 1955. Eros and Civilization. New York: Vintage Press. |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |