Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BENLİK, KÜLTÜR VE TOPLUM-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Freud 1,Freud 2,Freud 3,George Herbert Mead,Lev Vygotsky,Simone de Beauvoir 1,Simone de Beauvoir cont. ,Frantz Fanon 1,Frantz Fanon cont.,Erwing Goffman,J. Cook-Gumperz
,Herbert Marcuse; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 18, 20, 4, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Freud 1
3Freud 2* Freud. Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lectures XIX & XX. pp. 354-397 (48). * Freud. Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lectures XXI & XII. pp. 397-444 (43).
4Freud 3* Freud. “The dissection of the psychical personality” New Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lecture XXXIII. pp. 139-167 (28). * Freud. Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lecture XXVII. pp. 536-556 (44).
5George Herbert MeadMead, G. H. 1956. "Self." In A. Strauss (ed.) George Herbert Mead On Social Psychology, 199-246. Chicago: University of Chicago Press.
6Lev VygotskyVygotsky, L. 1978 (1934). Mind in Society. Edited by M. Cole et al. Pp. 19-30, 52-57, & 79-91. Cambridge, Mass.: Harvard University Press.
7Simone de Beauvoir 1* De Beauvoir. The Second Sex. Introduction pp. xix-xxxvi. * De Beauvoir. The Second Sex. Chapters XI & XXI. pp. 253-265 & 597-628 (43). * De Beauvoir. The Second Sex. Chapter XXV & Conclusion. pp: 679-732 (52).
8Simone de Beauvoir cont. *De Beauvoir. The Second Sex. Introduction pp. xix-xxxvi *De Beauvoir. The Second Sex. Chapters XI & XXI. pp. 253-265 & 597-628 (43). * De Beauvoir. The Second Sex. Chapter XXV & Conclusion. pp: 679-732 (52).
9Frantz Fanon 1* Fanon. Black Skin, White Masks. Introduction, Chapters 1 & 2. pp: 7-62 (55). *Fanon. Black Skin, White Masks. Chapters 3, 4 & 5. pp: 63-140 (77). * Fanon. Black Skin, White Masks. Chapter 6. pp. 141-209 (58). * Fanon, Black Skin, White Masks. Chapters 7 & 8. pp. 210-232 (22).
10Frantz Fanon cont.* Fanon. Black Skin, White Masks. Introduction, Chapters 1 & 2. pp: 7-62 (55). *Fanon. Black Skin, White Masks. Chapters 3, 4 & 5. pp: 63-140 (77). * Fanon. Black Skin, White Masks. Chapter 6. pp. 141-209 (58). * Fanon, Black Skin, White Masks. Chapters 7 & 8. pp. 210-232 (22).
11Erwing GoffmanErving Goffman, “On Face-Work,” pp: 5-45 (40)
12J. Cook-Gumperz
Cook-Gumperz, J. “Reproducing the Discourse of Mothering." pp: 401-420. (19)
13Herbert MarcuseHerbert Marcuse, 1955. Eros and Civilization. New York: Vintage Press.
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BENLİK, KÜLTÜR VE TOPLUM-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Freud 1,Freud 2,Freud 3,George Herbert Mead,Lev Vygotsky,Simone de Beauvoir 1,Simone de Beauvoir cont. ,Frantz Fanon 1,Frantz Fanon cont.,Erwing Goffman,J. Cook-Gumperz
,Herbert Marcuse; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 18, 20, 4, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Freud 1
3Freud 2* Freud. Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lectures XIX & XX. pp. 354-397 (48). * Freud. Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lectures XXI & XII. pp. 397-444 (43).
4Freud 3* Freud. “The dissection of the psychical personality” New Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lecture XXXIII. pp. 139-167 (28). * Freud. Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lecture XXVII. pp. 536-556 (44).
5George Herbert MeadMead, G. H. 1956. "Self." In A. Strauss (ed.) George Herbert Mead On Social Psychology, 199-246. Chicago: University of Chicago Press.
6Lev VygotskyVygotsky, L. 1978 (1934). Mind in Society. Edited by M. Cole et al. Pp. 19-30, 52-57, & 79-91. Cambridge, Mass.: Harvard University Press.
7Simone de Beauvoir 1* De Beauvoir. The Second Sex. Introduction pp. xix-xxxvi. * De Beauvoir. The Second Sex. Chapters XI & XXI. pp. 253-265 & 597-628 (43). * De Beauvoir. The Second Sex. Chapter XXV & Conclusion. pp: 679-732 (52).
8Simone de Beauvoir cont. *De Beauvoir. The Second Sex. Introduction pp. xix-xxxvi *De Beauvoir. The Second Sex. Chapters XI & XXI. pp. 253-265 & 597-628 (43). * De Beauvoir. The Second Sex. Chapter XXV & Conclusion. pp: 679-732 (52).
9Frantz Fanon 1* Fanon. Black Skin, White Masks. Introduction, Chapters 1 & 2. pp: 7-62 (55). *Fanon. Black Skin, White Masks. Chapters 3, 4 & 5. pp: 63-140 (77). * Fanon. Black Skin, White Masks. Chapter 6. pp. 141-209 (58). * Fanon, Black Skin, White Masks. Chapters 7 & 8. pp. 210-232 (22).
10Frantz Fanon cont.* Fanon. Black Skin, White Masks. Introduction, Chapters 1 & 2. pp: 7-62 (55). *Fanon. Black Skin, White Masks. Chapters 3, 4 & 5. pp: 63-140 (77). * Fanon. Black Skin, White Masks. Chapter 6. pp. 141-209 (58). * Fanon, Black Skin, White Masks. Chapters 7 & 8. pp. 210-232 (22).
11Erwing GoffmanErving Goffman, “On Face-Work,” pp: 5-45 (40)
12J. Cook-Gumperz
Cook-Gumperz, J. “Reproducing the Discourse of Mothering." pp: 401-420. (19)
13Herbert MarcuseHerbert Marcuse, 1955. Eros and Civilization. New York: Vintage Press.
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50