Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Endüstri ve Örgüt Psikolojisi alanındaki temel kavramları ve kuramları yorumlamak, iş yaşamından örneklerle ve kuramsal bilgiyle psikoloji biliminin iş yaşamına nasıl entegre edildiği hakkında fikir sahibi olmaktır. Öğrenciler, iş yerlerinde yaşanılan problemleri öğrendikleri kuramlarla açıklayabilir ve iş yaşamında karşılaşılan sorunlara (birey-grup-örgüt) edindikleri bilgiler çerçevesinde çözüm getirebilir hale gelecekler. Endüstri Psikolojisin temel konuları olan İnsan Kaynakları fonksiyonları ve Örgüt Psikolojisinin ana konuları hakkında açıklama yapabileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; An introduction to I & O psychology ,Research Methods in IO Psychology ,Industrial psychology: Job analysis & staffing decisions,Industrial psychology: Employee Recruitment, Selection and Placement,Industrial psychology: Performance & performance measurement ,Organizational psychology: Motivation,Organizational psychology: Motivation cont. and Job satisfaction and employee attitudes ,Midterm Exam,Organizational psychology: Stress,Organizational psychology: Stess and Leadership,Organizational psychology: Leadership and teamwork,Organizational psychology: Organizational Culture,Organizational psychology: Fairness and Organizational Justice; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Insan Kaynakları fonksiyonlarına ilişkin temel olguları tanıyabilir ve tartışabilirler | 10, 16, 9 | |
Endüstri ve Örgüt Psikolojisinde yer alan temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. | 10, 16, 9 | |
Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir. | 10, 16, 9 | |
Endüstri ve Örgütsel Psikolojisinde konularına ilişkin temel olguları anlar ve problemlere çözüm bulabilirler. | 10, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | An introduction to I & O psychology | |
2 | Research Methods in IO Psychology | Ch.2 |
3 | Industrial psychology: Job analysis & staffing decisions | Ch.3 |
4 | Industrial psychology: Employee Recruitment, Selection and Placement | |
5 | Industrial psychology: Performance & performance measurement | Ch5&6 |
6 | Organizational psychology: Motivation | |
7 | Organizational psychology: Motivation cont. and Job satisfaction and employee attitudes | |
8 | Midterm Exam | |
9 | Organizational psychology: Stress | |
10 | Organizational psychology: Stess and Leadership | |
11 | Organizational psychology: Leadership and teamwork | |
12 | Organizational psychology: Organizational Culture | |
30 | Organizational psychology: Fairness and Organizational Justice |
Kaynak |
Riggio, R. E. (2018). Introduction to Industrial / Organizational Psychology (7th Edition). Routledge: Taylor and Francis Group. New York and London. *You are expected to read the relevant chapters around the same times as the lectures. Landy, F. J., & Conte, J. M. (2013). Work in the 21st Century: An Introduction to Industrial and Organizational Psychology (4th eds.). Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Endüstri ve Örgüt Psikolojisi alanındaki temel kavramları ve kuramları yorumlamak, iş yaşamından örneklerle ve kuramsal bilgiyle psikoloji biliminin iş yaşamına nasıl entegre edildiği hakkında fikir sahibi olmaktır. Öğrenciler, iş yerlerinde yaşanılan problemleri öğrendikleri kuramlarla açıklayabilir ve iş yaşamında karşılaşılan sorunlara (birey-grup-örgüt) edindikleri bilgiler çerçevesinde çözüm getirebilir hale gelecekler. Endüstri Psikolojisin temel konuları olan İnsan Kaynakları fonksiyonları ve Örgüt Psikolojisinin ana konuları hakkında açıklama yapabileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; An introduction to I & O psychology ,Research Methods in IO Psychology ,Industrial psychology: Job analysis & staffing decisions,Industrial psychology: Employee Recruitment, Selection and Placement,Industrial psychology: Performance & performance measurement ,Organizational psychology: Motivation,Organizational psychology: Motivation cont. and Job satisfaction and employee attitudes ,Midterm Exam,Organizational psychology: Stress,Organizational psychology: Stess and Leadership,Organizational psychology: Leadership and teamwork,Organizational psychology: Organizational Culture,Organizational psychology: Fairness and Organizational Justice; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Insan Kaynakları fonksiyonlarına ilişkin temel olguları tanıyabilir ve tartışabilirler | 10, 16, 9 | |
Endüstri ve Örgüt Psikolojisinde yer alan temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. | 10, 16, 9 | |
Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir. | 10, 16, 9 | |
Endüstri ve Örgütsel Psikolojisinde konularına ilişkin temel olguları anlar ve problemlere çözüm bulabilirler. | 10, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | An introduction to I & O psychology | |
2 | Research Methods in IO Psychology | Ch.2 |
3 | Industrial psychology: Job analysis & staffing decisions | Ch.3 |
4 | Industrial psychology: Employee Recruitment, Selection and Placement | |
5 | Industrial psychology: Performance & performance measurement | Ch5&6 |
6 | Organizational psychology: Motivation | |
7 | Organizational psychology: Motivation cont. and Job satisfaction and employee attitudes | |
8 | Midterm Exam | |
9 | Organizational psychology: Stress | |
10 | Organizational psychology: Stess and Leadership | |
11 | Organizational psychology: Leadership and teamwork | |
12 | Organizational psychology: Organizational Culture | |
30 | Organizational psychology: Fairness and Organizational Justice |
Kaynak |
Riggio, R. E. (2018). Introduction to Industrial / Organizational Psychology (7th Edition). Routledge: Taylor and Francis Group. New York and London. *You are expected to read the relevant chapters around the same times as the lectures. Landy, F. J., & Conte, J. M. (2013). Work in the 21st Century: An Introduction to Industrial and Organizational Psychology (4th eds.). Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |