Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gönüllülük çalışmaları dersinde öğrencilerin gönüllülük bilincine sahip olmaları ve toplumun çeşitli kesimlerinin ihtiyacı olan konularda gönüllülük faaliyetleri gerçekleştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gönüllülük Kavramı ,Gönüllülük Çalışmaları ve Kapsamı,Türkiye ve Dünyada Gönüllülük Çalışmaları,Sivil Toplum Kuruluşları ve İşlevleri,Sivil Toplum Kuruluşlarında Gerçekleştirilen Gönüllülük Çalışmaları,Özel Sektör Kuruluşlarında Gönüllülük Çalışmaları,Kamu Kurumlarında Gönüllülük Çalışmaları,Gönüllülük Çalışmaları Örnekleri,Gönüllülük Çalışmalarında Kampanya Planı ve Uygulama,Gönüllülük Kampanyası Bilgilendirme ve Konu Seçimi,Gönüllülük Proje Sunumları,Gönüllülük Proje Sunumları,Gönüllülük Proje Sunumları,Gönüllülük Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gönüllülük Kavramı Hakkında Detaylı Bilgi Edinir. | 13, 16, 9 | F |
Gönüllülük çalışmalarının toplumdaki önemini kavrar. | 13, 16, 5, 9 | F |
Gönüllülük kampanyası planlar ve yürütür. | 13, 16, 37, 6, 9 | F |
Sivil toplum kuruluşlarının önemini ve işlevini kavrar. | 10, 13, 16, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gönüllülük Kavramı | Gönüllülük kavramının araştırılması |
2 | Gönüllülük Çalışmaları ve Kapsamı | Gönüllülük örneklerinin incelenmesi |
3 | Türkiye ve Dünyada Gönüllülük Çalışmaları | Paylaşılan raporun incelenmesi |
4 | Sivil Toplum Kuruluşları ve İşlevleri | Sivil toplum web sitelerinin incelenmesi |
5 | Sivil Toplum Kuruluşlarında Gerçekleştirilen Gönüllülük Çalışmaları | Sivil toplum web sitelerinin incelenmesi |
6 | Özel Sektör Kuruluşlarında Gönüllülük Çalışmaları | Özel sektör web sitelerinin incelenmesi |
7 | Kamu Kurumlarında Gönüllülük Çalışmaları | Kamu kurumlarının web sitelerinin incelenmesi |
8 | Gönüllülük Çalışmaları Örnekleri | Gönüllülük çalışması örneklerinin incelenmesi |
9 | Gönüllülük Çalışmalarında Kampanya Planı ve Uygulama | Gönüllülük kampanyalarının araştırılması |
10 | Gönüllülük Kampanyası Bilgilendirme ve Konu Seçimi | Gönüllülük kampanyalarının araştırılması |
11 | Gönüllülük Proje Sunumları | Proje sunumlarının hazırlanması |
12 | Gönüllülük Proje Sunumları | Proje sunumlarının hazırlanması |
13 | Gönüllülük Proje Sunumları | Proje sunumlarının hazırlanması |
14 | Gönüllülük Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme | Proje sunumlarının hazırlanması |
Kaynak |
STÖ'ler İçin Gönüllülük ve Gönüllü Yönetimi Rehberi, Özel Sektör Gönüllüler Derneği, Ekim 2009, Ankara. TEGV Gönüllülük Araştırmaları, Dr. Emre Erdoğan, TEGV, Mart 2012, İstanbul. Kurumsal Gönüllülük Programları El Kitabı, Özel Sektör Gönüllüler Derneği, 2013, İstanbul. Gönüllülük ve Gönüllülerle Birlikte Çalışmak, Editör Murat Şentürk, İstanbul Üniversitesi Yayınevi, 2022, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 15 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 3 | 3 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gönüllülük çalışmaları dersinde öğrencilerin gönüllülük bilincine sahip olmaları ve toplumun çeşitli kesimlerinin ihtiyacı olan konularda gönüllülük faaliyetleri gerçekleştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gönüllülük Kavramı ,Gönüllülük Çalışmaları ve Kapsamı,Türkiye ve Dünyada Gönüllülük Çalışmaları,Sivil Toplum Kuruluşları ve İşlevleri,Sivil Toplum Kuruluşlarında Gerçekleştirilen Gönüllülük Çalışmaları,Özel Sektör Kuruluşlarında Gönüllülük Çalışmaları,Kamu Kurumlarında Gönüllülük Çalışmaları,Gönüllülük Çalışmaları Örnekleri,Gönüllülük Çalışmalarında Kampanya Planı ve Uygulama,Gönüllülük Kampanyası Bilgilendirme ve Konu Seçimi,Gönüllülük Proje Sunumları,Gönüllülük Proje Sunumları,Gönüllülük Proje Sunumları,Gönüllülük Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gönüllülük Kavramı Hakkında Detaylı Bilgi Edinir. | 13, 16, 9 | F |
Gönüllülük çalışmalarının toplumdaki önemini kavrar. | 13, 16, 5, 9 | F |
Gönüllülük kampanyası planlar ve yürütür. | 13, 16, 37, 6, 9 | F |
Sivil toplum kuruluşlarının önemini ve işlevini kavrar. | 10, 13, 16, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gönüllülük Kavramı | Gönüllülük kavramının araştırılması |
2 | Gönüllülük Çalışmaları ve Kapsamı | Gönüllülük örneklerinin incelenmesi |
3 | Türkiye ve Dünyada Gönüllülük Çalışmaları | Paylaşılan raporun incelenmesi |
4 | Sivil Toplum Kuruluşları ve İşlevleri | Sivil toplum web sitelerinin incelenmesi |
5 | Sivil Toplum Kuruluşlarında Gerçekleştirilen Gönüllülük Çalışmaları | Sivil toplum web sitelerinin incelenmesi |
6 | Özel Sektör Kuruluşlarında Gönüllülük Çalışmaları | Özel sektör web sitelerinin incelenmesi |
7 | Kamu Kurumlarında Gönüllülük Çalışmaları | Kamu kurumlarının web sitelerinin incelenmesi |
8 | Gönüllülük Çalışmaları Örnekleri | Gönüllülük çalışması örneklerinin incelenmesi |
9 | Gönüllülük Çalışmalarında Kampanya Planı ve Uygulama | Gönüllülük kampanyalarının araştırılması |
10 | Gönüllülük Kampanyası Bilgilendirme ve Konu Seçimi | Gönüllülük kampanyalarının araştırılması |
11 | Gönüllülük Proje Sunumları | Proje sunumlarının hazırlanması |
12 | Gönüllülük Proje Sunumları | Proje sunumlarının hazırlanması |
13 | Gönüllülük Proje Sunumları | Proje sunumlarının hazırlanması |
14 | Gönüllülük Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme | Proje sunumlarının hazırlanması |
Kaynak |
STÖ'ler İçin Gönüllülük ve Gönüllü Yönetimi Rehberi, Özel Sektör Gönüllüler Derneği, Ekim 2009, Ankara. TEGV Gönüllülük Araştırmaları, Dr. Emre Erdoğan, TEGV, Mart 2012, İstanbul. Kurumsal Gönüllülük Programları El Kitabı, Özel Sektör Gönüllüler Derneği, 2013, İstanbul. Gönüllülük ve Gönüllülerle Birlikte Çalışmak, Editör Murat Şentürk, İstanbul Üniversitesi Yayınevi, 2022, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |