Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZİK ENDÜSTRİSİ | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 21:30-22:15 Çarşamba 22:30-23:15 Çarşamba 23:30-00:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı müzik sosyolojisi ekseninde dijitalleşme ile birlikte değişen müzik dinleme pratiklerini, müzik endüstrisini ve bu endüstri dallarındaki yapıyı, bu yapıya hizmet eden organizasyon ve yönetim sürecini analiz etmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dil ve sözlü Kültür, sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş,Sözlü kültürde müzik ,müziğin ortaya çıkışı ve dönüşümü,Kültür endüstrisi ekseninde kitleselleşen müzik,Müziğin yaratıldığı kültürde üretimi, tüketimi ve dağıtımı ,Kitle kültürü tartışması ,postmodernizm ve kültürel dönemeç,Gündelik hayatın kültürel alanları, medya ve yeni medya ve müzik,Medya ve hedonizm, popüler kültürler: rock ideolojisi ve kültürü,Ara Sınav,Eleştirel yaklaşımlar, modern Sanatın Paradoksu,Müzik aracılığıyla toplumsallaşma,toplumsal etkileşim,toplumsal hareketlilik,Müzik ve Yabancılaşma,Müzik sosyolojisi ve siyaset,Teknolojik gelişmeler ve müzik dinleme pratiklerindeki dönüşüm,Müzik endüstrisi ve dijital müzik; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Müzik, sosyolojisi, felsefe ve estetik ilişkisini analiz eder | 1, 2, 3 | |
Müzik sosyolojisinde toplumsallaşma sürecinde müziğin etkisini analiz eder. | 1, 2, 3 | D |
Dijitalleşen dünyada müzik dinleme pratiklerini, müzik endüstrisini ve bu endüstri dallarındaki yapıyı değerlendirir. | 2, 3 | D |
Kültür ve gündelik hayat ilişkisini ve müzikte yabancılaşmayı irdeler. | 1, 2, 3, 4 |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dil ve sözlü Kültür, sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş | |
2 | Sözlü kültürde müzik ,müziğin ortaya çıkışı ve dönüşümü | |
3 | Kültür endüstrisi ekseninde kitleselleşen müzik | |
4 | Müziğin yaratıldığı kültürde üretimi, tüketimi ve dağıtımı | |
5 | Kitle kültürü tartışması ,postmodernizm ve kültürel dönemeç | |
6 | Gündelik hayatın kültürel alanları, medya ve yeni medya ve müzik | |
7 | Medya ve hedonizm, popüler kültürler: rock ideolojisi ve kültürü | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eleştirel yaklaşımlar, modern Sanatın Paradoksu | |
10 | Müzik aracılığıyla toplumsallaşma,toplumsal etkileşim,toplumsal hareketlilik | |
11 | Müzik ve Yabancılaşma | |
12 | Müzik sosyolojisi ve siyaset | |
13 | Teknolojik gelişmeler ve müzik dinleme pratiklerindeki dönüşüm | |
14 | Müzik endüstrisi ve dijital müzik |
Kaynak |
Günay, E. (2006). Müzik sosyolojisi. Ankara: Bağlam Yayıncılık. Kutluk. F. (1997). Müzik ve politika. Ankara: Doruk Yayıncılık. Oskay, Ü.(1995). Müzik ve Yabancılaşma. İstanbul: Der Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |