Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OYUNLAŞTIRMA UYGULAMALARI | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 Cumartesi 07:00-07:45 Cumartesi 08:00-08:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 Cumartesi 20:30-21:15 Cumartesi 21:30-22:15 Cumartesi 22:30-23:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere "oyunlaştırma" kavramının pazarlamada ve ikna edici oyunlarda nasıl kullanıldığını anlamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oyunlaştırmaya Giriş,Oyunlaştırmaya Genel Bakış -MDA,Oyun Psikolojisi: Davranış ve Motivasyon,Oyunlaştırılmış Bir Deneyim Tasarlamak: Ciddi Oyunlar,En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler I,En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler II ,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,İkna Edici Oyun: Davranış ve Karar Verme ,Konuk Konuşmacı ,Kullanıcı Testi,Uygulama Dersi ,Uygulama Dersi ,Sınıf içi Sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin amacı, öğrencilere oyunlaştırmanın temelleri ve uygulamaları hakkında bilgi vermektir. Ders, katılımcılara pazarlamada oyunlaştırma, davranışları ve karar vermeyi etkilemek için oyunlaştırmayı kullanma ilke ve teknikleri gibi ikna edici oyun ve ayrıca oyunlaştırılmış bir deneyim tasarlama hakkında bilgi verir. | 1, 10, 12, 18, 2, 21, 3, 8 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 3: Tartışma, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, D: Proje / Tasarım, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oyunlaştırmaya Giriş | |
2 | Oyunlaştırmaya Genel Bakış -MDA | |
3 | Oyun Psikolojisi: Davranış ve Motivasyon | |
4 | Oyunlaştırılmış Bir Deneyim Tasarlamak: Ciddi Oyunlar | |
5 | En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler I | |
6 | En İyi Uygulamalar ve Etkili Oyunlaştırılmış Deneyimler II | |
7 | Uygulama Dersi | |
8 | Uygulama Dersi | |
9 | İkna Edici Oyun: Davranış ve Karar Verme | |
10 | Konuk Konuşmacı | |
11 | Kullanıcı Testi | |
12 | Uygulama Dersi | |
13 | Uygulama Dersi | |
14 | Sınıf içi Sunumlar |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |