Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KODLAMAYA GİRİŞ -Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Zafer DEMİRKOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu eğitimin amacı bir programlama dili bilmeyen fakat öğrenmek isteyenlere programlamanın temel kavramlarını öğreterek bir alt yapı oluşturmaktır. Eğitim herhangi bir programlama dilinden bağımsız, sadece programlamanın temel kavramları üzerine odaklanmış olarak düzenlenmiştir. Bu anlamda kavramlar üzerine bir değil pek çok programlama diliyle örnek geliştirilmiştir. Böylece öğrenci belirli bir dile bağlı kalmayacak bundan sonraki öğreneceği diller için bir alt yapı sağlamış olacaktır. Uygulamalarda günümüz programlama dillerinden en popüler dillerinden örnekler verilecek. Böylece temel programlama kavramlarına farklı dillerin yazım biçimlerinin farklı olmasına rağmen (syntax) yaklaşım mantıklarının aynı olduğu gösterilmektedir. Ancak bu eğitim saydığımız bu dilleri öğreten bir eğitim değildir. Öğrenci bu eğitimi aldıktan sonra hangi programlama dilini derinlemesine öğrenmesi gerektiğine kendi karar verecektir. Eğitimde ayrıca temel kavramlar görsel kod blokları kullanılarak da anlatılmaya çalışılmıştır. Eğitim boyunca pek çok örnek yapılmakta, anlatımlar uygulamalar üzerinden gitmektedir
Dersin İçeriğiBu ders; Programlama Temel Kavramlarına Genel Bakış,Algoritmalar,Değişkenler,Listeler-Diziler,Döngüler,Koşullar,Grafikler,Prosedür ve Fonksiyonlar,Nesneye Yönelik Programlama Kavramları,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Programlama dilini kullanır10, 16, 6, 9E, F
Programlama dilini Medya ve Görsel Sanatlar açısından kullanır.10, 16, 6, 9E, F
Programlama ile problem çözer.10, 16, 6, 9E, F
Belli kodlama dillerine hakim olur.11, 2, 9E
Kodlamanın temel kavramlarını anlar ve çalışmalarına uygular.10, 11, 2, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Programlama Temel Kavramlarına Genel Bakış
2AlgoritmalarVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
3DeğişkenlerVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
4Listeler-DizilerVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
5DöngülerVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
6KoşullarVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
7GrafiklerVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
8Prosedür ve FonksiyonlarÖdev
9Nesneye Yönelik Programlama KavramlarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
10UygulamaÖdev
11UygulamaÖdev
12UygulamaÖdev
13UygulamaFinal projesine hazırlık
14UygulamaFinal projesine hazırlık
Kaynak
Zafer Demirkol - XML (eXtensible Markup Language) publication date Jan 4, 2002 Pusula Yayıncılık Zafer Demirkol – ASP.NET https://www.youtube.com/@JesseShowalter https://www.youtube.com/@PaytonClarkSmith

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı20120
Genel Sınav ve Hazırlığı20120
Performans Görevi, Bakım Planı14114
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KODLAMAYA GİRİŞ -Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Zafer DEMİRKOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu eğitimin amacı bir programlama dili bilmeyen fakat öğrenmek isteyenlere programlamanın temel kavramlarını öğreterek bir alt yapı oluşturmaktır. Eğitim herhangi bir programlama dilinden bağımsız, sadece programlamanın temel kavramları üzerine odaklanmış olarak düzenlenmiştir. Bu anlamda kavramlar üzerine bir değil pek çok programlama diliyle örnek geliştirilmiştir. Böylece öğrenci belirli bir dile bağlı kalmayacak bundan sonraki öğreneceği diller için bir alt yapı sağlamış olacaktır. Uygulamalarda günümüz programlama dillerinden en popüler dillerinden örnekler verilecek. Böylece temel programlama kavramlarına farklı dillerin yazım biçimlerinin farklı olmasına rağmen (syntax) yaklaşım mantıklarının aynı olduğu gösterilmektedir. Ancak bu eğitim saydığımız bu dilleri öğreten bir eğitim değildir. Öğrenci bu eğitimi aldıktan sonra hangi programlama dilini derinlemesine öğrenmesi gerektiğine kendi karar verecektir. Eğitimde ayrıca temel kavramlar görsel kod blokları kullanılarak da anlatılmaya çalışılmıştır. Eğitim boyunca pek çok örnek yapılmakta, anlatımlar uygulamalar üzerinden gitmektedir
Dersin İçeriğiBu ders; Programlama Temel Kavramlarına Genel Bakış,Algoritmalar,Değişkenler,Listeler-Diziler,Döngüler,Koşullar,Grafikler,Prosedür ve Fonksiyonlar,Nesneye Yönelik Programlama Kavramları,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Programlama dilini kullanır10, 16, 6, 9E, F
Programlama dilini Medya ve Görsel Sanatlar açısından kullanır.10, 16, 6, 9E, F
Programlama ile problem çözer.10, 16, 6, 9E, F
Belli kodlama dillerine hakim olur.11, 2, 9E
Kodlamanın temel kavramlarını anlar ve çalışmalarına uygular.10, 11, 2, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Programlama Temel Kavramlarına Genel Bakış
2AlgoritmalarVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
3DeğişkenlerVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
4Listeler-DizilerVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
5DöngülerVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
6KoşullarVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
7GrafiklerVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
8Prosedür ve FonksiyonlarÖdev
9Nesneye Yönelik Programlama KavramlarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
10UygulamaÖdev
11UygulamaÖdev
12UygulamaÖdev
13UygulamaFinal projesine hazırlık
14UygulamaFinal projesine hazırlık
Kaynak
Zafer Demirkol - XML (eXtensible Markup Language) publication date Jan 4, 2002 Pusula Yayıncılık Zafer Demirkol – ASP.NET https://www.youtube.com/@JesseShowalter https://www.youtube.com/@PaytonClarkSmith

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10