Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL CRM | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, yeni iletişim teknolojileriyle uyumlu bütünleşik pazarlama iletişiminde günümüzde en çok kullanılan veri yönetiminin bir parçası olan ‘Sosyal CRM’ kavramını ve uygulama alanlarını anlatmaktır. Veri yönetiminin en önemli olduğu günümüzde eldeki müşteri veri yönetimi kavramını anlayarak, geleceğin işi olan sosyal CRM uygulamasını yapabilir hale getirebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yeni Müşteri tanımı,Müşteri İlişkileri Yönetimi nasıl ortaya çıktı? Tanım, kapsamları ,Sosyal Medya’da müşteri briefi, nasıl brief alınır, stratejik planlama, yaratıcı brief,Müşteriler ile iletişim geliştirme ,Müşteriyi kazanma ve tutma, ölçümlemesi ,Sosyal CRM’da Müşteri tatmini ve sadakat ,Genel ders tekrarı,Yeni Tüketicinin değişen satın alma davranışı: FMOT- ZMOT ,Veri Yönetimi ,Eldeki Müşteri ve Potansiyel Müşteri Programları,Sosyal CRM’de Yaşam Boyu Veri Yönetimi,E.WOMM, Ağızdan ağıza pazarlama alanları,Dünyadan ve Türkiye'den örnek çalışmalar. Vaka incelemeleri,Dünyadan ve Türkiye'den örnek çalışmalar. Vaka incelemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10, 13, 18, 6, 9 | A, E, F | |
CRM’de müşteri tatmini ve sadakat programları, müşteriyi kazanma ve tutma, Müşteri ilişkilerinin ölçülmesi kavramlarını öğreneceklerdir. | ||
Sosyal CRM uygulanmış günümüz örnekleriyle kavrayacaklardır. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni Müşteri tanımı | Ders kavramları incelenebilir |
2 | Müşteri İlişkileri Yönetimi nasıl ortaya çıktı? Tanım, kapsamları | Mebis ders dosyasındaki sunum incelenebilir |
3 | Sosyal Medya’da müşteri briefi, nasıl brief alınır, stratejik planlama, yaratıcı brief | Örnek çalışmalar incelenebilir |
4 | Müşteriler ile iletişim geliştirme | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74-151 okunabilir |
5 | Müşteriyi kazanma ve tutma, ölçümlemesi | Ders kitabı incelenebilir |
6 | Sosyal CRM’da Müşteri tatmini ve sadakat | Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85-151 okunabilir |
7 | Genel ders tekrarı | Ders notları incelenebilir |
8 | Yeni Tüketicinin değişen satın alma davranışı: FMOT- ZMOT | Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85-151 okunabilir |
9 | Veri Yönetimi | Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85-151 okunabilir |
10 | Eldeki Müşteri ve Potansiyel Müşteri Programları | Mebis ders dosyasındaki sunum incelenebilir |
11 | Sosyal CRM’de Yaşam Boyu Veri Yönetimi | Mebis ders dosyasındaki sunum incelenebilir |
12 | E.WOMM, Ağızdan ağıza pazarlama alanları | Örnek sayfalar incelenebilir |
12 | Dünyadan ve Türkiye'den örnek çalışmalar. Vaka incelemeleri | Örnek sayfalar incelenebilir |
14 | Dünyadan ve Türkiye'den örnek çalışmalar. Vaka incelemeleri | Örnek çalışmalar incelenebilir |
Kaynak |
Yeni Medyada Stratejik İletişim Yön., Saadet Uğurlu, Beta Yay., İstanbul, 2017. G. Zaltman, Tüketici Nasıl Düşünür?, Mediacat, 2003. Y.Odabaşı, Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem, İstanbul, 2010. |
S. Uğurlu ders ve sektörel notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 10 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL CRM | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, yeni iletişim teknolojileriyle uyumlu bütünleşik pazarlama iletişiminde günümüzde en çok kullanılan veri yönetiminin bir parçası olan ‘Sosyal CRM’ kavramını ve uygulama alanlarını anlatmaktır. Veri yönetiminin en önemli olduğu günümüzde eldeki müşteri veri yönetimi kavramını anlayarak, geleceğin işi olan sosyal CRM uygulamasını yapabilir hale getirebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yeni Müşteri tanımı,Müşteri İlişkileri Yönetimi nasıl ortaya çıktı? Tanım, kapsamları ,Sosyal Medya’da müşteri briefi, nasıl brief alınır, stratejik planlama, yaratıcı brief,Müşteriler ile iletişim geliştirme ,Müşteriyi kazanma ve tutma, ölçümlemesi ,Sosyal CRM’da Müşteri tatmini ve sadakat ,Genel ders tekrarı,Yeni Tüketicinin değişen satın alma davranışı: FMOT- ZMOT ,Veri Yönetimi ,Eldeki Müşteri ve Potansiyel Müşteri Programları,Sosyal CRM’de Yaşam Boyu Veri Yönetimi,E.WOMM, Ağızdan ağıza pazarlama alanları,Dünyadan ve Türkiye'den örnek çalışmalar. Vaka incelemeleri,Dünyadan ve Türkiye'den örnek çalışmalar. Vaka incelemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10, 13, 18, 6, 9 | A, E, F | |
CRM’de müşteri tatmini ve sadakat programları, müşteriyi kazanma ve tutma, Müşteri ilişkilerinin ölçülmesi kavramlarını öğreneceklerdir. | ||
Sosyal CRM uygulanmış günümüz örnekleriyle kavrayacaklardır. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni Müşteri tanımı | Ders kavramları incelenebilir |
2 | Müşteri İlişkileri Yönetimi nasıl ortaya çıktı? Tanım, kapsamları | Mebis ders dosyasındaki sunum incelenebilir |
3 | Sosyal Medya’da müşteri briefi, nasıl brief alınır, stratejik planlama, yaratıcı brief | Örnek çalışmalar incelenebilir |
4 | Müşteriler ile iletişim geliştirme | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74-151 okunabilir |
5 | Müşteriyi kazanma ve tutma, ölçümlemesi | Ders kitabı incelenebilir |
6 | Sosyal CRM’da Müşteri tatmini ve sadakat | Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85-151 okunabilir |
7 | Genel ders tekrarı | Ders notları incelenebilir |
8 | Yeni Tüketicinin değişen satın alma davranışı: FMOT- ZMOT | Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85-151 okunabilir |
9 | Veri Yönetimi | Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85-151 okunabilir |
10 | Eldeki Müşteri ve Potansiyel Müşteri Programları | Mebis ders dosyasındaki sunum incelenebilir |
11 | Sosyal CRM’de Yaşam Boyu Veri Yönetimi | Mebis ders dosyasındaki sunum incelenebilir |
12 | E.WOMM, Ağızdan ağıza pazarlama alanları | Örnek sayfalar incelenebilir |
12 | Dünyadan ve Türkiye'den örnek çalışmalar. Vaka incelemeleri | Örnek sayfalar incelenebilir |
14 | Dünyadan ve Türkiye'den örnek çalışmalar. Vaka incelemeleri | Örnek çalışmalar incelenebilir |
Kaynak |
Yeni Medyada Stratejik İletişim Yön., Saadet Uğurlu, Beta Yay., İstanbul, 2017. G. Zaltman, Tüketici Nasıl Düşünür?, Mediacat, 2003. Y.Odabaşı, Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem, İstanbul, 2010. |
S. Uğurlu ders ve sektörel notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |