Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL CRM2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin amacı, yeni iletişim teknolojileriyle uyumlu bütünleşik pazarlama iletişiminde günümüzde en çok kullanılan veri yönetiminin bir parçası olan ‘Sosyal CRM’ kavramını ve uygulama alanlarını anlatmaktır. Veri yönetiminin en önemli olduğu günümüzde eldeki müşteri veri yönetimi kavramını anlayarak, geleceğin işi olan sosyal CRM uygulamasını yapabilir hale getirebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni Müşteri tanımı,Müşteri İlişkileri Yönetimi nasıl ortaya çıktı? Tanım, kapsamları
,Sosyal Medya’da müşteri briefi, nasıl brief alınır, stratejik planlama, yaratıcı brief,Müşteriler ile iletişim geliştirme
,Müşteriyi kazanma ve tutma, ölçümlemesi
,Sosyal CRM’da Müşteri tatmini ve sadakat ,Ara sınav ,FMOT- ZMOT
,Veri Yönetimi ,Eldeki Müşteri ve Potansiyel Müşteri Programları,Sosyal CRM’de Yaşam Boyu Veri Yönetimi,E.WOMM, Ağızdan ağıza pazarlama alanları,Değerlendirme,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1, 11, 12, 3, 4A, C, D
CRM’de müşteri tatmini ve sadakat programları, müşteriyi kazanma ve tutma, Müşteri ilişkilerinin ölçülmesi kavramlarını öğreneceklerdir.
Sosyal CRM uygulanmış günümüz örnekleriyle kavrayacaklardır.
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 11: Seminer, 12: Örnek Olay, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni Müşteri tanımı
2Müşteri İlişkileri Yönetimi nasıl ortaya çıktı? Tanım, kapsamları
3Sosyal Medya’da müşteri briefi, nasıl brief alınır, stratejik planlama, yaratıcı brief
4Müşteriler ile iletişim geliştirme
5Müşteriyi kazanma ve tutma, ölçümlemesi
6Sosyal CRM’da Müşteri tatmini ve sadakat
7Ara sınav
8FMOT- ZMOT
9Veri Yönetimi
10Eldeki Müşteri ve Potansiyel Müşteri Programları
11Sosyal CRM’de Yaşam Boyu Veri Yönetimi
12E.WOMM, Ağızdan ağıza pazarlama alanları
12Değerlendirme
14Genel Sınav
Kaynak
Yeni Medyada Stratejik İletişim Yön., Saadet Uğurlu, Beta Yay., İstanbul, 2017. G. Zaltman, Tüketici Nasıl Düşünür?, Mediacat, 2003. Y.Odabaşı, Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem, İstanbul, 2010.
S. Uğurlu ders ve sektörel notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
0
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
0
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
0
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu