Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNTERNET GAZETECİLİĞİ | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 Cumartesi 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnternet ve bilgisayar teknolojilerinin gelişim sürecine hakim olup, yeni iletişim teknolojileriyle gelişen habercilik yapısına uygun haber üretimini sürecini yönetebilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Basılı gazeteden dijital haberciliğe geçiş süreci,İnternetin tarihçesi ve internet gazeteciliği.,Yeni enformasyon teknolojileri ve gazeteciliğin geleceği.,İnternet gazeteciliğinde okur, haber ve yazı işleri.,İnternet haber yazım teknikleri,İnternet haber giriş teknikleri,dijital habercilikte hikâye anlatımı,Dijital habercilikte haber anlatı yapıları,dijital habercilik türleri,Tık Haberciliği,Veri Gazeteciliği,Sosyal Medya Haberciliği,Drone Gazeteciliği,Video Haberciliği; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 . İnternet gazeteciliğinin mevcut durumunu saptar. 1.1 . İnternet gazeteciliğinin tarihçesini anlatır. 1.2 . İnternetin konumu ve tarihçesini açıklar. | 1, 2, 3 | A, F |
2 . İnternet haberlerinin özelliklerini ve kavramları kullanır.2.1 . İnternet ortamında haberin yazılması ve yayımlanmasını tanımlar. 2.2 . İnternet haberlerinin özelliklerini tanır. | 1, 12, 2, 3 | A, F |
3 . İnternet haberciliğinin üretim süreci ve yayım aşaması için gerekli bilgileri irdeler. 3.1 . İnternet ortamında sayfa tasarımı yapar.3.2 . İnterneti bilgi alma ve verme konusunda etkin kullanır.3.3 . İnternet haberciliği ile geleneksel gazetecilikteki haberciliği görsel ve içerik olarak birbirinden farkını yorumlar. 3.4 . Haber çeşitlerini sınıflandırır. | 1, 12, 14, 2, 3, 5 | A, F |
4 . İnternet haberciliğindeki görüntü çeşitlerini ayırt eder.4.1 . İnternet gazeteciliğinde okur, haber ve yazı işlerini tanımlar.4.2 . Haber görüntüsünü aktarmayı ve izlemeyi açıklar. | 1, 2, 3, 4 | F |
5 . İnternette haber yazım tekniklerini çözümler. 5.1 . Şemsiye başlık ve alt başlık uygulamalarını tanımlar.5.2 . İnternet haber yazımında 5N 1 K. Kuralını saptar.5.3 . İnternette haber yazım tekniklerini gösterir.5.4 . İnternet haber yazımında ters piramit yöntemini betimler.5.5 . İnternet haber yazımında yığma giriş yöntemini tartışır. | 1, 3, 4 | A, F |
6 . Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar.6.1 . İnternet gazeteciliği ve yasal çalışmalarını inceler.6.2 . Mesleğin bireysel ve toplumsal sorumluluk alanlarını saptar.6.3 . İnternet gazeteciliği etiğinin içerisine giren kavramları tanır. | A, D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Basılı gazeteden dijital haberciliğe geçiş süreci | |
2 | İnternetin tarihçesi ve internet gazeteciliği. | |
3 | Yeni enformasyon teknolojileri ve gazeteciliğin geleceği. | |
4 | İnternet gazeteciliğinde okur, haber ve yazı işleri. | |
5 | İnternet haber yazım teknikleri | |
6 | İnternet haber giriş teknikleri | |
7 | dijital habercilikte hikâye anlatımı | |
8 | Dijital habercilikte haber anlatı yapıları | |
9 | dijital habercilik türleri | |
10 | Tık Haberciliği | |
11 | Veri Gazeteciliği | |
12 | Sosyal Medya Haberciliği | |
13 | Drone Gazeteciliği | |
14 | Video Haberciliği |
Kaynak |
Tüm Boyutlarıyla İnternet Haberciliği/Ed. Berrin Klasın Gece Kitaplığı |
Mebis üzerinden indirilebilir ders kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |