Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MOBİL UYGULAMA TASARIMI | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zafer DEMİRKOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu eğitimin amacı mobile tasarımın temel kavramlarını öğreterek bir alt yapı oluşturmaktır. Eğitim Mobil hybrid tasarıma odaklanmış platform bağımsız, tasarımlara odaklanmıştır. Bu anlamda her platformda geçerli olan HTML5 ve CSS3 ile tasarım anlatılmaktadır. Böylece öğrenci belirli bir platforma bağlı kalmadan her platformda gösterilebilen tasarımlar yapabilecektir. Eğitim boyunca pek çok örnek yapılmakta, anlatımlar uygulamalar üzerinden gitmektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; MOBİL İÇERİĞİ ANLAMAK,MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRMENİN KURALLARI ,MOBİL EMÜLATÖR VE SİMÜLATÖRLER ,UYGULAMA,UYGULAMA GELİŞTİRME ORTAMI,MOBİLE UYGUN TASARIMLAR,MOBİL ALGILAMA VE API'LER,DOĞAL GÖRÜNME VE CİHAZ ÖZELLİKLERİ,UYGULAMA,JQuery MOBILE GİRİŞ,PhoneGab ile UYGULAMANIZI NATIVE ÇEVİRMEK,UYGULAMA,UYGULAMA,UYGULAMA; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencinin kendi mobil uygulamasını tasarlaması. | 14, 15, 16 | B, C, D |
Mobil uygulama tasarımının temellerini anlama ve uygulama. | 1, 12, 14, 6 | C, D |
Mobil uygulama geliştirirken dikkat edilmesi gereken şeyleri öğrenme ve uygulama. | 1, 14, 15, 16, 2, 4, 6 | A, C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | MOBİL İÇERİĞİ ANLAMAK | |
2 | MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRMENİN KURALLARI | |
3 | MOBİL EMÜLATÖR VE SİMÜLATÖRLER | |
4 | UYGULAMA | |
5 | UYGULAMA GELİŞTİRME ORTAMI | |
6 | MOBİLE UYGUN TASARIMLAR | |
7 | MOBİL ALGILAMA VE API'LER | |
8 | DOĞAL GÖRÜNME VE CİHAZ ÖZELLİKLERİ | |
9 | UYGULAMA | |
10 | JQuery MOBILE GİRİŞ | |
11 | PhoneGab ile UYGULAMANIZI NATIVE ÇEVİRMEK | |
12 | UYGULAMA | |
13 | UYGULAMA | |
14 | UYGULAMA |
Kaynak |
Zafer Demirkol - XML (eXtensible Markup Language) publication date Jan 4, 2002 Pusula Yayıncılık Zafer Demirkol – ASP.NET |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |