Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMATİK YAYINCILIK | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Bahtiyar SİS |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, son yıllarda giderek önemi artan tematik televizyon ve radyo yayıncılık hakkında bilgi edinmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tematik yayıncılığına giriş,Türkiye'de Televizyon Yayıncılığı Çeşitleri,Televizyon Kanalların İçerikleri,Dijitalleşme ve Tematik Kanalların Gelişimi,Tematik Kanallar ve TV İzleyicisi,Televizyonlarda Aranan ve Elde Edilen Doyumun Beklenti-Değer Modeli,Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı İle İlişkilendirme,Ara Sınav,Haber, Belgesel ve Spor Kanalları,Sinema, Dizi, Müzik ve Eğlence Kanalları,Çocuk ve Dini Yayınları,Tematik Kanallarında Reklam Politikaları,Tematik Yayıncılığın Uygulama Süreçleri,Grup Projesi Oluşturma ve Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tematik yayıncılık ile ilgili temel kavramların anlatılması | 1, 17, 19 | A |
2. Tematik yayınlardan örnekler verilmesi | 1, 12, 17, 21, 5, 9 | A |
3. Tematik kanallarda izleyici konumlandırma analizi yapabilmesi | 10, 12, 15, 17, 8, 9 | A |
4. Kullanımlar ve doyumlar kuramı ışığında tematik yayıncılığını değerlendirebilmesi | 1, 10, 15, 17, 19, 22 | A |
5. Türkiye'de televizyon yayıncılığı çeşitlerini ve kanallarını ayırt edilmesi | 1, 17, 18, 2 | |
6. Tematik kanallarında reklam politikaların rolü ve önemi tartışabilmesi | 1, 10, 17, 18, 2, 21, 3 |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 17: Yansıtıcı Düşünce, 18: Vaka Çalışması, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 5: Gösteri, 8: Grup Çalışması, 9: Benzetim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tematik yayıncılığına giriş | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
2 | Türkiye'de Televizyon Yayıncılığı Çeşitleri | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
3 | Televizyon Kanalların İçerikleri | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
4 | Dijitalleşme ve Tematik Kanalların Gelişimi | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
5 | Tematik Kanallar ve TV İzleyicisi | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
6 | Televizyonlarda Aranan ve Elde Edilen Doyumun Beklenti-Değer Modeli | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
7 | Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı İle İlişkilendirme | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
8 | Ara Sınav | İncelendiği konuların tekrarlanması |
9 | Haber, Belgesel ve Spor Kanalları | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
10 | Sinema, Dizi, Müzik ve Eğlence Kanalları | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
11 | Çocuk ve Dini Yayınları | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
12 | Tematik Kanallarında Reklam Politikaları | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
13 | Tematik Yayıncılığın Uygulama Süreçleri | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
14 | Grup Projesi Oluşturma ve Değerlendirme | Teorik bilgilerin pratiğe uygulanması |
Kaynak |
Tematik yayıncılıkla ilgili hazırlanan ders notları ve tematik yayınların tümü |
(1) Emine Sayılgan, Medya Sektöründe Bir Uzmanlaşma Olgu Olarak Tematik Kanallar ve İzleyici Çeşitliliğinin Tematik Kanal Oluşumundaki Rolü, Gümüşhane Üniversitesi Elektronik Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 3, Mart 2014. (2) Mihalis Kuyucu, Türkiye'de Tematik TV Yayıncılığı: Gençlerin Tematik Televizyon İzleme Alışkanlıklarının Televizyon Yayıncılığına Olan Yansımaları, Internatıonal Journal of Social Science, Nr: 32, p. 249-265, Winter III, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |