Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURGU UYGULAMALARI I | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esra SÖĞÜT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurgu sürecinin tüm aşamaları üzerinden öğrencilerle sınıf içinde ve dışında gerçekleştirilen alıştırmalar aracılığıyla film sanatına dayalı kurgunun teorik ve pratik temel tekniklerini keşfetmektir, bu şekilde öğrencilerin film kurgusu ile ilgili tüm temel deneyim ve bilgileri edinmeleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Film'de kurgu nedir?,Kesme biçimleri ve kesme nedenleri,Murch'ün kurgu kuralları,Dosya ve dosyalama biçimlerine giriş,Çekim görüntülerini organize etme ve dosyalama,DaVinci Resolve programına giriş, storyboard ve senaryo üzerinden kısa film kaba kurgusu,DaVinci Resolve'da kaba kurgu uygulamasına devam,Ara sınav,DaVinci Resolve uygulamasında renk düzenleme ve eşleştirme,DaVinci Resolve uygulamasında renk düzenleme ve eşleştirme devam,Ses kayıt ve tasarımına giriş,Ses kayıt teknikleri uygulamaları,Projeyi toparlama ve ses kurgusu,Projeyi bitirme ve genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kurgunun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | 1, 2, 3, 4 | A, B, C, D, E |
Dijital video kurgu programlarını temel düzeyde kullanabilir. | 1, 2, 4 | A, C, D, E |
Film veya videonun içeriği ile kurgusu arasındaki bağlantıyı kurabilir. | 2, 3 | A, B, E, F |
Filmin ya da videonun kurgu türünü belirleyebilir. | 1, 2, 3, 4 | C, D, F |
Temel düzeyde video kurgusu yapabilir, geliştirebilir ya da yapımına katkı sağlayabilir. | 1, 4 | B, C, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım, E: Kısa Sınav, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Film'de kurgu nedir? | |
2 | Kesme biçimleri ve kesme nedenleri | |
3 | Murch'ün kurgu kuralları | |
4 | Dosya ve dosyalama biçimlerine giriş | |
5 | Çekim görüntülerini organize etme ve dosyalama | |
6 | DaVinci Resolve programına giriş, storyboard ve senaryo üzerinden kısa film kaba kurgusu | |
7 | DaVinci Resolve'da kaba kurgu uygulamasına devam | |
8 | Ara sınav | |
9 | DaVinci Resolve uygulamasında renk düzenleme ve eşleştirme | |
10 | DaVinci Resolve uygulamasında renk düzenleme ve eşleştirme devam | |
11 | Ses kayıt ve tasarımına giriş | |
12 | Ses kayıt teknikleri uygulamaları | |
13 | Projeyi toparlama ve ses kurgusu | |
14 | Projeyi bitirme ve genel değerlendirme |
Kaynak |
CANİKLİGİL İ. (2014). Dijital Video ile Sinema, 1. Basım, Basım evi: Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul. |
Öğretim elemanı ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |