Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ MEDYA VE İLETİŞİM SİSTEMLERİNE GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, yeni medyayı ve yeni medya ortamlarını geleneksel medyadan farklılaştıran özellikleri ve toplumsal-siyasal-kültürel ve ekonomik alanlardaki etkisini kavramsal ve kuramsal düzeyde açımlayacak sorular geliştirmek, örnekler üzerinden toplumsal-siyasal-kültürel yaşamdaki etkisini ve yeni olguları araştırır.
Dersin İçeriğiBu ders; Geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş ,Yeni medya tanımı,Yeni medya teknolojileri,Yeni medyanın özellikleri,Bilgisayar ve İnternet tarihi,Sosyal ağlar ve arama motorları,Yeni medya ve habercilik - İnternet Gazeteciliği,Yeni medya ve etik,Yeni medya ve hukuk,Yeni medya ve nefret söylemi,Yeni medya ve medya okuryazarlığı,Yeni medya analizleri-spor,Yeni medya analizleri- siyaset,Okuma ve tartışma haftası; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır4, 9A, E
2.Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.4, 9A, E
3.Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.4, 9A, E
4.Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.4, 9A, E
5.Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.4, 9A, E
6.Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olur.4, 9A, E
7.İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle kullanır.4, 9A, E
8.Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla yapar.4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş İlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
2Yeni medya tanımıİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
3Yeni medya teknolojileriİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
4Yeni medyanın özellikleriİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
5Bilgisayar ve İnternet tarihiİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
6Sosyal ağlar ve arama motorlarıİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
7Yeni medya ve habercilik - İnternet Gazeteciliğiİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
8Yeni medya ve etikİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
9Yeni medya ve hukukİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
10Yeni medya ve nefret söylemiİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
11Yeni medya ve medya okuryazarlığıİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
12Yeni medya analizleri-sporİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
13Yeni medya analizleri- siyasetİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
14Okuma ve tartışma haftasıİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
Kaynak
www.medipol.edu.tr adresinde yayımlanan ders notları.
1) Flew T., New Media An Introduction, Oxford Press, 2008. 2) Lister, Dovey,Giddings,Grant, Kelly, New Media A Critical Introduction, Routledge, 2009. 3) Bolter, J.D., Grusin R., ReMediation:Understanding New Media, MIT Press,1999 4) Jenkins H., Convergence Culture: Where Old and New Media Collide‎, NYU Press, 2006. 5) Lessig L., Free Culture, The Penguin Press, 2004. 6) Turkle S. Alone Together:Basic Books, 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme616
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler6742
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)185
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(185/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ MEDYA VE İLETİŞİM SİSTEMLERİNE GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, yeni medyayı ve yeni medya ortamlarını geleneksel medyadan farklılaştıran özellikleri ve toplumsal-siyasal-kültürel ve ekonomik alanlardaki etkisini kavramsal ve kuramsal düzeyde açımlayacak sorular geliştirmek, örnekler üzerinden toplumsal-siyasal-kültürel yaşamdaki etkisini ve yeni olguları araştırır.
Dersin İçeriğiBu ders; Geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş ,Yeni medya tanımı,Yeni medya teknolojileri,Yeni medyanın özellikleri,Bilgisayar ve İnternet tarihi,Sosyal ağlar ve arama motorları,Yeni medya ve habercilik - İnternet Gazeteciliği,Yeni medya ve etik,Yeni medya ve hukuk,Yeni medya ve nefret söylemi,Yeni medya ve medya okuryazarlığı,Yeni medya analizleri-spor,Yeni medya analizleri- siyaset,Okuma ve tartışma haftası; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır4, 9A, E
2.Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.4, 9A, E
3.Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.4, 9A, E
4.Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.4, 9A, E
5.Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.4, 9A, E
6.Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olur.4, 9A, E
7.İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle kullanır.4, 9A, E
8.Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla yapar.4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş İlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
2Yeni medya tanımıİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
3Yeni medya teknolojileriİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
4Yeni medyanın özellikleriİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
5Bilgisayar ve İnternet tarihiİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
6Sosyal ağlar ve arama motorlarıİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
7Yeni medya ve habercilik - İnternet Gazeteciliğiİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
8Yeni medya ve etikİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
9Yeni medya ve hukukİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
10Yeni medya ve nefret söylemiİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
11Yeni medya ve medya okuryazarlığıİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
12Yeni medya analizleri-sporİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
13Yeni medya analizleri- siyasetİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
14Okuma ve tartışma haftasıİlgili kitaptan ilgili bölüm okumasının yapılması
Kaynak
www.medipol.edu.tr adresinde yayımlanan ders notları.
1) Flew T., New Media An Introduction, Oxford Press, 2008. 2) Lister, Dovey,Giddings,Grant, Kelly, New Media A Critical Introduction, Routledge, 2009. 3) Bolter, J.D., Grusin R., ReMediation:Understanding New Media, MIT Press,1999 4) Jenkins H., Convergence Culture: Where Old and New Media Collide‎, NYU Press, 2006. 5) Lessig L., Free Culture, The Penguin Press, 2004. 6) Turkle S. Alone Together:Basic Books, 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10