Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYA VE İLETİŞİM SİSTEMLERİNE GİRİŞ | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, yeni medyayı ve yeni medya ortamlarını geleneksel medyadan farklılaştıran özellikleri ve toplumsal-siyasal-kültürel ve ekonomik alanlardaki etkisini kavramsal ve kuramsal düzeyde açımlayacak sorular geliştirmek, örnekler üzerinden toplumsal-siyasal-kültürel yaşamdaki etkisini ve yeni olguları irdelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işlenişinin ve planının tanıtılması,Yeni medya tanımı,Yeni medya teknolojileri,Yeni medyanın özellikleri,Bilgisayar ve İnternet tarihi,Sosyal ağlar ve arama motorları,Yeni medya ve habercilik - İnternet Gazeteciliği,Yeni medya ve etik,Yeni medya ve hukuk,Yeni medya ve nefret söylemi,Yeni medya ve medya okuryazarlığı,Yeni medya analizleri-spor,Yeni medya analizleri- siyaset,Okuma ve tartışma haftası; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | 1, 8 | A, C |
2.Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. | 1, 8 | A, C |
3.Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | 1, 8 | A, C |
4.Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. | 1, 8 | A, C |
5.Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | 1, 8 | A, C |
6.Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | 1, 8 | A, C |
7.İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | 1, 8 | A, C |
8.Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. | 1, 8 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin işlenişinin ve planının tanıtılması | |
2 | Yeni medya tanımı | |
3 | Yeni medya teknolojileri | |
4 | Yeni medyanın özellikleri | |
5 | Bilgisayar ve İnternet tarihi | |
6 | Sosyal ağlar ve arama motorları | |
7 | Yeni medya ve habercilik - İnternet Gazeteciliği | |
8 | Yeni medya ve etik | |
9 | Yeni medya ve hukuk | |
10 | Yeni medya ve nefret söylemi | |
11 | Yeni medya ve medya okuryazarlığı | |
12 | Yeni medya analizleri-spor | |
13 | Yeni medya analizleri- siyaset | |
14 | Okuma ve tartışma haftası |
Kaynak |
www.medipol.edu.tr adresinde yayımlanan ders notları. |
1) Flew T., New Media An Introduction, Oxford Press, 2008. 2) Lister, Dovey,Giddings,Grant, Kelly, New Media A Critical Introduction, Routledge, 2009. 3) Bolter, J.D., Grusin R., ReMediation:Understanding New Media, MIT Press,1999 4) Jenkins H., Convergence Culture: Where Old and New Media Collide, NYU Press, 2006. 5) Lessig L., Free Culture, The Penguin Press, 2004. 6) Turkle S. Alone Together:Basic Books, 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |