Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ 3+035
Ders Programı Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 Cumartesi 12:00-12:45 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin marka ile ilgili markanın unsurları, konumlandırma, marka kişiliği ve imajı gibi temel kavramları tanımasını, rekabet avantajı yaratacak marka stratejilerini ve marka iletişim araçlarını öğrenmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Markalamaya İlişkin Temel Kavramlar,Pazar Bölümlendirme ve Marka Konumlandırma,Marka Denkliği Oluşturacak Unsurların Seçimi,Marka Kimliği ve Marka Kişiliği,Marka İmajı,Marka Denkliği Oluşturacak 4 P’ nin Planlanması,Bütünleşik Marka İletişimi I,Bütünleşik Marka İletişimi II,Bütünleşik Marka İletişimi III,Marka Denkliğine Yardımcı Marka Çağrışımları,Marka Stratejileri I,Marka Stratejileri II,Marka Stratejileri III,Markalamada Etik Konular; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Markalamanın temel prensiplerini açıklar. 2. Markaya ilişkin temel kavramları tanımlar. 3. Marka değerinin nasıl ölçümlenebileceğini açıklar. 4. Marka denkliği yaratacak markanın unsurlarını tanır. 5. Temel marka stratejileri açıklar. 6. Temel marka iletişim araçlarını açıklar 7. Marka iletişim stratejilerini açıklar. 1, 12, 2A, B
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Markalamaya İlişkin Temel Kavramlar
2Pazar Bölümlendirme ve Marka Konumlandırma
3Marka Denkliği Oluşturacak Unsurların Seçimi
4Marka Kimliği ve Marka Kişiliği
5Marka İmajı
6Marka Denkliği Oluşturacak 4 P’ nin Planlanması
7Bütünleşik Marka İletişimi I
8Bütünleşik Marka İletişimi II
9Bütünleşik Marka İletişimi III
10Marka Denkliğine Yardımcı Marka Çağrışımları
11Marka Stratejileri I
12Marka Stratejileri II
13Marka Stratejileri III
14Markalamada Etik Konular
Kaynak
Tosun, N.B. Marka Yönetimi. Beta Yayınevi. Keller, K.L. Strategic Brand Management. Pearson.
Powerpoint sunumlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
0
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
0
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
0
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu