Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RADYO YAYINCILIĞI | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ali Fuat GÜLMEZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı radyo yayıncılık araçlarının tanıtılması ve kullanımını uygulamalı öğrencilere aktarmaktır. Ayrıca, öğrencilerin radyo programı yapabilir hale gelmeleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Radyo nedir? Dünyada ve Türkiye’de radyo, radyo çeşitleri,Radyo Yayıncılığının temel öğeleri,Radyo yayın çeşitleri, FM, AM, Sayısal yayıncılık,Radyo Stüdyolarının tanıtımı - Yayın Stüdyoları ve ekipmanları,Yapım Stüdyoları ve ekipmanları,Radyo Stüdyoları - Uygulamalı – Stüdyo,Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları tanıtımı,Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları - uygulamalı - Stüdyo,Radyo yayın içerikleri – Program türleri 1,Radyo yayın içerikleri – Program türleri 2 uygulamalı - Stüdyo,Radyo meslekleri,Radyo program yapımcılığı ve özellikleri,Radyo program metin yazımı,Radyo program metin yazımı – uygulamalı – stüdyo kayıt; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Radyo yayın öğelerini ileri derece öğrenebilecekdir | 14, 16, 2, 4, 8 | C, F |
İleri derece kayıt-montaj yapma becerisine sahip olacaklardır. | 14, 16, 4 | D |
Radyo program yapım tekniklerini uygulayabilecektir. | 14, 16, 4 | |
Radyo program metini yazabilecektir. | 14, 16, 4 |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Radyo nedir? Dünyada ve Türkiye’de radyo, radyo çeşitleri | |
2 | Radyo Yayıncılığının temel öğeleri | |
3 | Radyo yayın çeşitleri, FM, AM, Sayısal yayıncılık | |
4 | Radyo Stüdyolarının tanıtımı - Yayın Stüdyoları ve ekipmanları | |
5 | Yapım Stüdyoları ve ekipmanları | |
6 | Radyo Stüdyoları - Uygulamalı – Stüdyo | |
7 | Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları tanıtımı | |
8 | Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları - uygulamalı - Stüdyo | |
9 | Radyo yayın içerikleri – Program türleri 1 | |
10 | Radyo yayın içerikleri – Program türleri 2 uygulamalı - Stüdyo | |
11 | Radyo meslekleri | |
12 | Radyo program yapımcılığı ve özellikleri | |
13 | Radyo program metin yazımı | |
14 | Radyo program metin yazımı – uygulamalı – stüdyo kayıt |
Kaynak |
Radyo dersleri; Michael Kaye, Radyo tv yayıncılığı; Nureddin Bay, Ses, kayıt müzik teknolojileri; Ufuk Önen, Tüm yönleriyle radyo; Hamza Çakır, tez, slayt sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |