Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RADYO YAYINCILIĞI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ali Fuat GÜLMEZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı radyo yayıncılık araçlarının tanıtılması ve kullanımını uygulamalı öğrencilere aktarmaktır. Ayrıca, öğrencilerin radyo programı yapabilir hale gelmeleridir.
Dersin İçeriğiBu ders; Radyo nedir? Dünyada ve Türkiye’de radyo, radyo çeşitleri,Radyo Yayıncılığının temel öğeleri,Radyo yayın çeşitleri, FM, AM, Sayısal yayıncılık,Radyo Stüdyolarının tanıtımı - Yayın Stüdyoları ve ekipmanları,Yapım Stüdyoları ve ekipmanları,Radyo Stüdyoları - Uygulamalı – Stüdyo,Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları tanıtımı,Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları - uygulamalı - Stüdyo,Radyo yayın içerikleri – Program türleri 1,Radyo yayın içerikleri – Program türleri 2 uygulamalı - Stüdyo,Radyo meslekleri,Radyo program yapımcılığı ve özellikleri,Radyo program metin yazımı,Radyo program metin yazımı – uygulamalı – stüdyo kayıt; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Radyo yayın öğelerini ileri derece öğrenebilecekdir14, 16, 2, 5, 6E, H
İleri derece kayıt-montaj yapma becerisine sahip olacaklardır.14, 2, 6F
Radyo program yapım tekniklerini uygulayabilecektir.14, 2, 6
Radyo program metini yazabilecektir.14, 2, 6
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Radyo nedir? Dünyada ve Türkiye’de radyo, radyo çeşitleriSlayt Sunumu, ss.1-30.
2Radyo Yayıncılığının temel öğeleriNurettin Bay, Radyo TV Yayıncılığı, ss. 5-50.
3Radyo yayın çeşitleri, FM, AM, Sayısal yayıncılıkUfuk Önen, Ses, Kayıt Muzik Teknolojiler, ss. 10-35.
4Radyo Stüdyolarının tanıtımı - Yayın Stüdyoları ve ekipmanlarıÖnerilen Kaynak: Hamza Çakır, Tüm Yönleriyle Radyo, ss. 49-106. Yayın Stüdyoların Ziyareti.
5Yapım Stüdyoları ve ekipmanlarıÖnerilen Kaynak: Hamza Çakır, Tüm Yönleriyle Radyo, ss. 49-106. Yayın Stüdyoların Ziyareti.
6Radyo Stüdyoları - Uygulamalı – StüdyoÖnerilen Kaynak: Nurettin Bay, Radyo TV Yayıncılığı, ss. 92-166.
7Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları tanıtımıÖnerilen Kaynak: Ufuk Önen, Ses, Kayıt Muzik Teknolojiler, ss. 40-175.
8Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları - uygulamalı - StüdyoÖnerilen Kaynak: Ufuk Önen, Ses, Kayıt Müzik Teknolojileri, ss. 105-192; Radyo Stüdyosunda Uygulamalı Atölye.
9Radyo yayın içerikleri – Program türleri 1Önerilen Kaynak: Michael Kaye, Radyo Dersleri, ss. 91-122.
10Radyo yayın içerikleri – Program türleri 2 uygulamalı - StüdyoÖnerilen Kaynak: Michael Kaye, Radyo Dersleri, ss. 91-122; Radyo Stüdyosunda Uygulamalı Etkinlik.
11Radyo meslekleriÖnerilen Kaynak: Hamza Çakır, Tüm Yönleriyle Radyo, ss. 106.119.
12Radyo program yapımcılığı ve özellikleriÖnerilen Kaynak: Michael Kaye, Radyo Dersleri, 120-135.
13Radyo program metin yazımıÖnerilen Kaynak: Michael Kaye, Radyo Dersleri, 135-142.
14Radyo program metin yazımı – uygulamalı – stüdyo kayıtRadyo Stüdyosunda Uygulamalı Ses Kaydı Denemeleri.
Kaynak
Radyo dersleri; Michael Kaye, Radyo tv yayıncılığı; Nureddin Bay, Ses, kayıt müzik teknolojileri; Ufuk Önen, Tüm yönleriyle radyo; Hamza Çakır, tez, slayt sunum

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme51575
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı133
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RADYO YAYINCILIĞI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ali Fuat GÜLMEZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı radyo yayıncılık araçlarının tanıtılması ve kullanımını uygulamalı öğrencilere aktarmaktır. Ayrıca, öğrencilerin radyo programı yapabilir hale gelmeleridir.
Dersin İçeriğiBu ders; Radyo nedir? Dünyada ve Türkiye’de radyo, radyo çeşitleri,Radyo Yayıncılığının temel öğeleri,Radyo yayın çeşitleri, FM, AM, Sayısal yayıncılık,Radyo Stüdyolarının tanıtımı - Yayın Stüdyoları ve ekipmanları,Yapım Stüdyoları ve ekipmanları,Radyo Stüdyoları - Uygulamalı – Stüdyo,Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları tanıtımı,Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları - uygulamalı - Stüdyo,Radyo yayın içerikleri – Program türleri 1,Radyo yayın içerikleri – Program türleri 2 uygulamalı - Stüdyo,Radyo meslekleri,Radyo program yapımcılığı ve özellikleri,Radyo program metin yazımı,Radyo program metin yazımı – uygulamalı – stüdyo kayıt; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Radyo yayın öğelerini ileri derece öğrenebilecekdir14, 16, 2, 5, 6E, H
İleri derece kayıt-montaj yapma becerisine sahip olacaklardır.14, 2, 6F
Radyo program yapım tekniklerini uygulayabilecektir.14, 2, 6
Radyo program metini yazabilecektir.14, 2, 6
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Radyo nedir? Dünyada ve Türkiye’de radyo, radyo çeşitleriSlayt Sunumu, ss.1-30.
2Radyo Yayıncılığının temel öğeleriNurettin Bay, Radyo TV Yayıncılığı, ss. 5-50.
3Radyo yayın çeşitleri, FM, AM, Sayısal yayıncılıkUfuk Önen, Ses, Kayıt Muzik Teknolojiler, ss. 10-35.
4Radyo Stüdyolarının tanıtımı - Yayın Stüdyoları ve ekipmanlarıÖnerilen Kaynak: Hamza Çakır, Tüm Yönleriyle Radyo, ss. 49-106. Yayın Stüdyoların Ziyareti.
5Yapım Stüdyoları ve ekipmanlarıÖnerilen Kaynak: Hamza Çakır, Tüm Yönleriyle Radyo, ss. 49-106. Yayın Stüdyoların Ziyareti.
6Radyo Stüdyoları - Uygulamalı – StüdyoÖnerilen Kaynak: Nurettin Bay, Radyo TV Yayıncılığı, ss. 92-166.
7Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları tanıtımıÖnerilen Kaynak: Ufuk Önen, Ses, Kayıt Muzik Teknolojiler, ss. 40-175.
8Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları - uygulamalı - StüdyoÖnerilen Kaynak: Ufuk Önen, Ses, Kayıt Müzik Teknolojileri, ss. 105-192; Radyo Stüdyosunda Uygulamalı Atölye.
9Radyo yayın içerikleri – Program türleri 1Önerilen Kaynak: Michael Kaye, Radyo Dersleri, ss. 91-122.
10Radyo yayın içerikleri – Program türleri 2 uygulamalı - StüdyoÖnerilen Kaynak: Michael Kaye, Radyo Dersleri, ss. 91-122; Radyo Stüdyosunda Uygulamalı Etkinlik.
11Radyo meslekleriÖnerilen Kaynak: Hamza Çakır, Tüm Yönleriyle Radyo, ss. 106.119.
12Radyo program yapımcılığı ve özellikleriÖnerilen Kaynak: Michael Kaye, Radyo Dersleri, 120-135.
13Radyo program metin yazımıÖnerilen Kaynak: Michael Kaye, Radyo Dersleri, 135-142.
14Radyo program metin yazımı – uygulamalı – stüdyo kayıtRadyo Stüdyosunda Uygulamalı Ses Kaydı Denemeleri.
Kaynak
Radyo dersleri; Michael Kaye, Radyo tv yayıncılığı; Nureddin Bay, Ses, kayıt müzik teknolojileri; Ufuk Önen, Tüm yönleriyle radyo; Hamza Çakır, tez, slayt sunum

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10