Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURGU | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esra SÖĞÜT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurgunun temel kavramları ve kurgu estetiğini ele alınarak, öğrencilerin non-linear (doğrusal olmayan) dijital video edit yazılımlarını endüstri standartlarında deneyimlemesini sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kurgu ile ilgili temel kavramlara giriş.,Kurgunun niteliğine göre türleri.,Dijital video formatlarına giriş. ,Adobe Premiere Pro yazılımın arayüzüne giriş,Kurguda ritim,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgunun alternatif yolları.,Video post prodüksiyonda ekip çalışması,Proje oluşturma ve saklama,Kurguda grafik elemanların işlemi.,Dijital ses kurgusu.,Kurgu yazılımında dijital video çıkış almak.,Video proje hazırlığı,Bitirme projesi teslim ve sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kurgunun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F, G |
Dijital video kurgu programlarını temel düzeyde kullanabilir. | 16, 6, 9 | A, E, F, G |
Film veya videonun içeriği ile kurgusu arasındaki bağlantıyı kurabilir. | 10, 16 | A, D, G, H |
Filmin ya da videonun kurgu türünü belirleyebilir. | 10, 16, 6, 9 | E, F, H |
Temel düzeyde video kurgusu yapabilir, geliştirebilir ya da yapımına katkı sağlayabilir. | 6, 9 | D, E, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurgu ile ilgili temel kavramlara giriş. | Montajı beğenilen bir filmin izlenmesi. |
2 | Kurgunun niteliğine göre türleri. | Farklı video türlerinin izlenmesi. |
3 | Dijital video formatlarına giriş. | Popüler video formatları üzerine online tarama yapılması. |
4 | Adobe Premiere Pro yazılımın arayüzüne giriş | Kurgu yazılımlarının arayüzlerinin gelişimine dair online araştırma. |
5 | Kurguda ritim | Alternatif müzik videolarının izlenmesi |
6 | Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu | Adobe Premiere Pro araçlarının denenmesi. |
7 | Adobe Premiere Pro'da kaba kurgunun alternatif yolları. | Adobe Premiere Pro'nun kişisel bilgisayarlarda denenmesi. |
8 | Video post prodüksiyonda ekip çalışması | Online kurgu düzenleme araçlarının test edilmesi |
9 | Proje oluşturma ve saklama | Online kanallar aracılığı ile dijital video havuzu oluşturulması. |
10 | Kurguda grafik elemanların işlemi. | Grafik elemanların hazırlanması |
11 | Dijital ses kurgusu. | Dijital ses düzenleme araçlarının gözden geçirilmesi. |
12 | Kurgu yazılımında dijital video çıkış almak. | Popüler platformların formatları üzerine online araştırma. |
13 | Video proje hazırlığı | Kurguda son rötuşların yapılması. |
14 | Bitirme projesi teslim ve sunumu | Projenin ses / görüntü testi. |
Kaynak |
Film Riot https://www.youtube.com/user/filmriot LinkedIn Learning - Video Editing https://www.linkedin.com/learning/topics/video-editing Adobe Premiere Pro Help https://helpx.adobe.com/premiere-pro/user-guide.html Vimeo Video School https://vimeo.com/blog/category/video-school PremiumBeat Blog https://www.premiumbeat.com/blog/ r/VideoEditing (Reddit) https://www.reddit.com/r/VideoEditing No Film School https://nofilmschool.com Tuts+ Video Editing Tutorials https://tutsplus.com/t/tutorials Filmora Help Center https://filmora.wondershare.com/guide/ Casey Faris YouTube https://www.youtube.com/@CaseyFaris |
Adobe Premiere Pro için Adobe Resmi Kılavuzları adobe.com üzerinden izlenebilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 10 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 10 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 2 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 5 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURGU | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esra SÖĞÜT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurgunun temel kavramları ve kurgu estetiğini ele alınarak, öğrencilerin non-linear (doğrusal olmayan) dijital video edit yazılımlarını endüstri standartlarında deneyimlemesini sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kurgu ile ilgili temel kavramlara giriş.,Kurgunun niteliğine göre türleri.,Dijital video formatlarına giriş. ,Adobe Premiere Pro yazılımın arayüzüne giriş,Kurguda ritim,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu,Adobe Premiere Pro'da kaba kurgunun alternatif yolları.,Video post prodüksiyonda ekip çalışması,Proje oluşturma ve saklama,Kurguda grafik elemanların işlemi.,Dijital ses kurgusu.,Kurgu yazılımında dijital video çıkış almak.,Video proje hazırlığı,Bitirme projesi teslim ve sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kurgunun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F, G |
Dijital video kurgu programlarını temel düzeyde kullanabilir. | 16, 6, 9 | A, E, F, G |
Film veya videonun içeriği ile kurgusu arasındaki bağlantıyı kurabilir. | 10, 16 | A, D, G, H |
Filmin ya da videonun kurgu türünü belirleyebilir. | 10, 16, 6, 9 | E, F, H |
Temel düzeyde video kurgusu yapabilir, geliştirebilir ya da yapımına katkı sağlayabilir. | 6, 9 | D, E, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurgu ile ilgili temel kavramlara giriş. | Montajı beğenilen bir filmin izlenmesi. |
2 | Kurgunun niteliğine göre türleri. | Farklı video türlerinin izlenmesi. |
3 | Dijital video formatlarına giriş. | Popüler video formatları üzerine online tarama yapılması. |
4 | Adobe Premiere Pro yazılımın arayüzüne giriş | Kurgu yazılımlarının arayüzlerinin gelişimine dair online araştırma. |
5 | Kurguda ritim | Alternatif müzik videolarının izlenmesi |
6 | Adobe Premiere Pro'da kaba kurgu | Adobe Premiere Pro araçlarının denenmesi. |
7 | Adobe Premiere Pro'da kaba kurgunun alternatif yolları. | Adobe Premiere Pro'nun kişisel bilgisayarlarda denenmesi. |
8 | Video post prodüksiyonda ekip çalışması | Online kurgu düzenleme araçlarının test edilmesi |
9 | Proje oluşturma ve saklama | Online kanallar aracılığı ile dijital video havuzu oluşturulması. |
10 | Kurguda grafik elemanların işlemi. | Grafik elemanların hazırlanması |
11 | Dijital ses kurgusu. | Dijital ses düzenleme araçlarının gözden geçirilmesi. |
12 | Kurgu yazılımında dijital video çıkış almak. | Popüler platformların formatları üzerine online araştırma. |
13 | Video proje hazırlığı | Kurguda son rötuşların yapılması. |
14 | Bitirme projesi teslim ve sunumu | Projenin ses / görüntü testi. |
Kaynak |
Film Riot https://www.youtube.com/user/filmriot LinkedIn Learning - Video Editing https://www.linkedin.com/learning/topics/video-editing Adobe Premiere Pro Help https://helpx.adobe.com/premiere-pro/user-guide.html Vimeo Video School https://vimeo.com/blog/category/video-school PremiumBeat Blog https://www.premiumbeat.com/blog/ r/VideoEditing (Reddit) https://www.reddit.com/r/VideoEditing No Film School https://nofilmschool.com Tuts+ Video Editing Tutorials https://tutsplus.com/t/tutorials Filmora Help Center https://filmora.wondershare.com/guide/ Casey Faris YouTube https://www.youtube.com/@CaseyFaris |
Adobe Premiere Pro için Adobe Resmi Kılavuzları adobe.com üzerinden izlenebilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |