Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL PAZARLAMA3+035
Ders Programı Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 21:30-22:15 Perşembe 22:30-23:15 Perşembe 23:30-00:15 Cumartesi 17:30-18:15 Cumartesi 18:30-19:15 Cumartesi 19:30-20:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere, dijital pazarlama planı tasarlama, hedef grupları belirleme, farklı dijital ortamların entegrasyonu ve pazarlama içeriği yaratma gibi kavram teknik ve uygulamalar konusunda kapsamlı bir anlayış sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital Pazarlama-Giriş,Dijital Pazarlama ve İşletme Stratejisi,Engeller ve Önemli Konular,Planlama,Arama Motoru Optimizasyonu,Ücretli Arama,Görüntülü Reklam,Sosyal Medya,Kullanıcı Deneyimi ve Dönüşüm,Müşteri İlişkileri Yönetimi ,Kişiselleştirme,Müşteri Hizmeti,İçerik Stratejisi,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijital pazarlamanın önemini açıklar. 1, 2, 3A
E-pazarlama planları dizayn eder. 1, 2, 3A
Tüm dijital kanallarda müşteri yönetimini bilir. 1, 2, 3A
Arama motoru pazarlaması, çevrimiçi reklamcılık ve çevrimiçi pazarlama stratejilerinin kullanımını açıklar ve örneklendirir.1, 2, 3A
Dijital pazarlamanın temel araç ve tekniklerini açıklar. 1, 2, 3A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijital Pazarlama-Giriş
2Dijital Pazarlama ve İşletme Stratejisi
3Engeller ve Önemli Konular
4Planlama
5Arama Motoru Optimizasyonu
6Ücretli Arama
7Görüntülü Reklam
8Sosyal Medya
9Kullanıcı Deneyimi ve Dönüşüm
10Müşteri İlişkileri Yönetimi
11Kişiselleştirme
12Müşteri Hizmeti
13İçerik Stratejisi
14Sunumlar
Kaynak
Simon Kingsnorth, 2017, Dijital Pazarlama Stratejisi, Nobel Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
0
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
0
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
0
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu