Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
JENERİK TASARIMINA GİRİŞ | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cantekin CANTEZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı içerikle uyumlu görsel mesajları alıcıya çarpıcı bir şekilde iletebilmek ve akılda kalıcı yaratıcı konseptler oluşturmak için gerekli altyapıyı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Jenerik Nedir?Doğuşu ve Tarihsel gelişimi nasıl olmuştur? Sinemadan televizyona jenerik örnekleri,Jenerik türleri, örnekleri ve uygun konsepti yaratma ve tasarım sürecine giriş,Genel program yapısına uygun jenerik senaryosu hazırlama ve kompozisyon yaratma süreci,Jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (Renk bilgisi ve tipografi),jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (müzik seçimi, sektörde kullanılan güncel yazılımlar, gerekli görsel efektler),Konsept yaratırken jenerikle birlikte oluşturulması gereken grafikler,Adobe Creative Clouds imkanları ve jenerik tasarlarken kullanılacak uygulamalar. Kaynak siteler,Adobe Premier programında jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar,Adobe After Effects programıyla jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar,Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması,Adobe Creative Clouds'la hazır grafiklerden bir jenerik tasarlama ve uygulama,Video çekimi ile grafiği birleştirerek bir jenerik oluşturma,Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama,Final; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersin sonunda öğrenci; Jeneriğin kullanım amacını bilir ve amaca uygun içerik geliştirir. | 16, 2, 4 | A, B, D, E, F |
Görsel dile hakim olabilir, güncel gelişmelerle ilgili bilgisi olur ve bu birikimlerden faydalanabilir. | 17, 2, 3, 4 | A, B, C, D |
Jenerik tasarım uygulamalarını bilir ve jenerik tasarlayıp bunu uygulamaya geçebilir. | 1, 16, 17, 4 | C, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 16: Proje Temelli Öğrenme, 17: Yansıtıcı Düşünce, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım, E: Kısa Sınav, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Jenerik Nedir?Doğuşu ve Tarihsel gelişimi nasıl olmuştur? Sinemadan televizyona jenerik örnekleri | |
2 | Jenerik türleri, örnekleri ve uygun konsepti yaratma ve tasarım sürecine giriş | |
3 | Genel program yapısına uygun jenerik senaryosu hazırlama ve kompozisyon yaratma süreci | |
4 | Jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (Renk bilgisi ve tipografi) | |
5 | jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (müzik seçimi, sektörde kullanılan güncel yazılımlar, gerekli görsel efektler) | |
6 | Konsept yaratırken jenerikle birlikte oluşturulması gereken grafikler | |
7 | Adobe Creative Clouds imkanları ve jenerik tasarlarken kullanılacak uygulamalar. Kaynak siteler | |
8 | Adobe Premier programında jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar | |
9 | Adobe After Effects programıyla jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar | |
10 | Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması | |
11 | Adobe Creative Clouds'la hazır grafiklerden bir jenerik tasarlama ve uygulama | |
12 | Video çekimi ile grafiği birleştirerek bir jenerik oluşturma | |
13 | Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama | |
14 | Final |
Kaynak |
Görme Biçimleri - John Berger , Göz Kırparken - Walter Murch |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |