Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
JENERİK TASARIMINA GİRİŞ 1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Cantekin CANTEZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı içerikle uyumlu görsel mesajları alıcıya çarpıcı bir şekilde iletebilmek ve akılda kalıcı yaratıcı konseptler oluşturmak için gerekli altyapıyı kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Jenerik Nedir?Doğuşu ve Tarihsel gelişimi nasıl olmuştur? Sinemadan televizyona jenerik örnekleri,Jenerik türleri, örnekleri ve uygun konsepti yaratma ve tasarım sürecine giriş,Genel program yapısına uygun jenerik senaryosu hazırlama ve kompozisyon yaratma süreci,Jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (Renk bilgisi ve tipografi),jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (müzik seçimi, sektörde kullanılan güncel yazılımlar, gerekli görsel efektler),Konsept yaratırken jenerikle birlikte oluşturulması gereken grafikler,Adobe Creative Clouds imkanları ve jenerik tasarlarken kullanılacak uygulamalar. Kaynak siteler,Adobe Premier programında jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar,Adobe After Effects programıyla jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar,Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması,Adobe Creative Clouds'la hazır grafiklerden bir jenerik tasarlama ve uygulama,Video çekimi ile grafiği birleştirerek bir jenerik oluşturma,Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama,Final; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersin sonunda öğrenci; Jeneriğin kullanım amacını bilir ve amaca uygun içerik geliştirir. 16, 2, 4A, B, D, E, F
Görsel dile hakim olabilir, güncel gelişmelerle ilgili bilgisi olur ve bu birikimlerden faydalanabilir.17, 2, 3, 4A, B, C, D
Jenerik tasarım uygulamalarını bilir ve jenerik tasarlayıp bunu uygulamaya geçebilir.1, 16, 17, 4C, D, E
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 16: Proje Temelli Öğrenme, 17: Yansıtıcı Düşünce, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım, E: Kısa Sınav, F: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Jenerik Nedir?Doğuşu ve Tarihsel gelişimi nasıl olmuştur? Sinemadan televizyona jenerik örnekleri
2Jenerik türleri, örnekleri ve uygun konsepti yaratma ve tasarım sürecine giriş
3Genel program yapısına uygun jenerik senaryosu hazırlama ve kompozisyon yaratma süreci
4Jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (Renk bilgisi ve tipografi)
5jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (müzik seçimi, sektörde kullanılan güncel yazılımlar, gerekli görsel efektler)
6Konsept yaratırken jenerikle birlikte oluşturulması gereken grafikler
7Adobe Creative Clouds imkanları ve jenerik tasarlarken kullanılacak uygulamalar. Kaynak siteler
8Adobe Premier programında jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar
9Adobe After Effects programıyla jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar
10Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması
11Adobe Creative Clouds'la hazır grafiklerden bir jenerik tasarlama ve uygulama
12Video çekimi ile grafiği birleştirerek bir jenerik oluşturma
13Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama
14Final
Kaynak
Görme Biçimleri - John Berger , Göz Kırparken - Walter Murch

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
0
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
0
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
0
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu