Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA İŞLETMECİLİĞİ | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 21:30-22:15 Salı 22:30-23:15 Salı 23:30-00:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1980'den sonra hızla gelişen medya işletmelerinin konumu ve ve ekonomiye katkılarını aktararak ülkemizde ve dünyada medya işletmelerine ve medya ekonomisine bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Küresel medya ve uluslararası medya kuruluşları,Medya endüstrisi kavramı,Medya üretimi süreçleri,Medya ekonomisine giriş,Geçmiş ve modern ekonomi sistemleri,Medyada tekelleşme ,Reklam endüstrisi ve medya,Basın işletmeciliği kavramı ve özellikleri,Medyada Üretim Süreçleri,Geleneksel medya kuruluşlarında işletmecilik (kitap, dergi, gazete, televizyon, radyo),Yeni medya kurumlarında basın işletmeciliği ,Medya sektörü ve küreselleşme,Uluslararası medya kuruluşlarında sivil toplum örgütleri ve sendikal haklar,Medyada Üretim; Çalışma Koşulları, Haklar, Denetim ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
medya işletmeciliğine yönelik tanımları kavrar | 1, 4 | A, B, E |
medya ve ekonomi ilişkisini açıklar | 1 | A, B, C |
medya kuruluşlarının ekonomik, idari ve toplumsal yapısını inceler | 1 | A, B, C |
geleneksel medya kurumları ile yeni medya kurumları çalışanlarının çalışma koşullarını , haklarını ve sorumluluklarını açıklar | 1 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Küresel medya ve uluslararası medya kuruluşları | |
2 | Medya endüstrisi kavramı | |
3 | Medya üretimi süreçleri | |
4 | Medya ekonomisine giriş | |
5 | Geçmiş ve modern ekonomi sistemleri | |
6 | Medyada tekelleşme | |
7 | Reklam endüstrisi ve medya | |
8 | Basın işletmeciliği kavramı ve özellikleri | |
9 | Medyada Üretim Süreçleri | |
10 | Geleneksel medya kuruluşlarında işletmecilik (kitap, dergi, gazete, televizyon, radyo) | |
11 | Yeni medya kurumlarında basın işletmeciliği | |
12 | Medya sektörü ve küreselleşme | |
13 | Uluslararası medya kuruluşlarında sivil toplum örgütleri ve sendikal haklar | |
14 | Medyada Üretim; Çalışma Koşulları, Haklar, Denetim |
Kaynak |
Baytar, O. (2013). Teorik ve Pratik Açıdan Medya Ekonomisine Bakış, Konya: Çizgi Kitabevi. Kuyucu, M. (2012). Türkiye’de Medya Ekonomisi, İstanbul: Esen Kitap. Schneider Martin (2013), Management von Medienunternehmen, Springer, Wiesbaden |
öğretim üyesi ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |