Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SANAT VE TASARIM-Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSanatın başlangıcından tarihsel gelişimini kuramsal çerçevede incelemek, sanat ve tasarıma ilişkin kavramları özümsemektir. Bu bağlamda, farklı disiplinlerin birlikteliğindeki uyumla, estetik kaygı güden pratikler ortaya koymak ve öğrenciye sanatsal bir vizyon kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tasarımın Tanımı,Sanat, Sanat Yapıtı ve Güzellik Kavramı,Sanatın Üç Bileşeni: Özne-Biçim-İçerik,Biçim ve Görsel Düzenleme, 20. yüzyılda Biçim Sorunları,Mekan Yaratma Çalışmaları: Enstalasyon-Yerleştirme,Tasarıma Temel Oluşturan Unsurlar ve Gestalt Kuramı,Tasarım Problemleri ve Bileşenleri, Bauhause Tasarım Okulu,Modern Resim Sanatında Bütün-Parça İlişkisi ve Algıda Bütünün Anlamlandırılması,Kurgu ve Uygulamalı Tasarım Alanları: Reklam ve Afişler,Çeşitli sanat alanlarında İllustrasyon kullanımı, Geometrik Formlar ile Görsel Düzenleme,Temalara göre İllustrasyon çalışmaları,İllustrasyonda reklam afiş tasarımı,Film afiş tasarımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sanat ve Tasarımın dil yapısını kavrar.10, 14, 16, 9A
Kuramsal çerçevede sanat yapıtlarını karşılaştırır.14, 16A
Sanat ve Tasarım alanındaki birikimleri kullanarak görsel imajlar yaratır.10, 16, 19A
Görsel imajları dijital ortamda uygular.14, 2, 20, 6E, F
Sanatsal üslupları benzerlik ve farklılıklarıyla karşılaştırır.10, 14, 16, 20A
Tasarım öğe ve ilkelerini kavrar.10, 14, 16, 19, 20
Sanat ve Tasarım alanını bütünsel bir bakışla değerlendirir.10, 14, 16A
Sanat ve Tasarım alanındaki kavramları sözlü ve yazılı olarak açıklar.10, 16A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tasarımın Tanımı
2Sanat, Sanat Yapıtı ve Güzellik KavramıOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
3Sanatın Üç Bileşeni: Özne-Biçim-İçerikOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
4Biçim ve Görsel Düzenleme, 20. yüzyılda Biçim SorunlarıOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
5Mekan Yaratma Çalışmaları: Enstalasyon-YerleştirmeOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
6Tasarıma Temel Oluşturan Unsurlar ve Gestalt KuramıOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
7Tasarım Problemleri ve Bileşenleri, Bauhause Tasarım OkuluOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
8Modern Resim Sanatında Bütün-Parça İlişkisi ve Algıda Bütünün AnlamlandırılmasıOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
9Kurgu ve Uygulamalı Tasarım Alanları: Reklam ve AfişlerOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
10Çeşitli sanat alanlarında İllustrasyon kullanımıOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
11 Geometrik Formlar ile Görsel DüzenlemeOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
12Temalara göre İllustrasyon çalışmalarıOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
13İllustrasyonda reklam afiş tasarımıOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
14Film afiş tasarımıOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
Kaynak
''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich, Remzi Kitapevi, ''Dünya Sanat Tarihi'' Adnan Turani, Remzi Kitapevi, ''Sanat Tarihi'', Germain Bazin, Kabalcı Yayıncılık, ''Sanatın Tüm Öyküsü'' Stephen Farthing, Hayalperest Yayınevi, ''Sanatın Tarihi'', Özkan Eroğlu, Tekhne Yayınevi, ''Sanat- Sanatın Gizli Dili'', Sarah Carr-Gomm, İnkılap yayınevi, ''Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü'', Anna-Carola Krausse, Literatür Yayıncılık, ''Resim Sanatının Tarihi'', Remzi Kitapevi,
''Görme Biçimleri'', John Berger, Metis Yayınları, ''Sanatın Kısa Tarihi'', Susie Hodge, Hep Kitap Yayınevi, ''Sanat Kitabı'' Alfa yayıncılık, ''Modern Resim'', İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi, Modernizmin Serüveni'', Yapı Kredi yayınları, ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, ''Modern Sanat'', Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, ''Sanatta Devrim'', Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, Remzi Kitabevi', Harrison, and Paul Wood. "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 , 'Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş', Ahmet Şişmani Yaz Yayınları, 'Felsefenin Işığında Modern Resim-Modern Resimden Avangard Resme'İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi,'Modern Sanat' Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, 'Modern Sanatın Öyküsü', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, 'Modernizmin Serüveni', Anonim, Yapı Kredi yayınları, Modern Resim'Barrett, Terry. ‘’Sanatı Eleştirmek-Günceli Anlamak’’ İstanbul: Hayalperest 2014, Yetişken Hülya.’’Estetiğin ABC’si’’ İstanbul: Say Yayınları, 2009,Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, 'Sanatta Devrim',Remzi Kitabevi, 'Çağdaş Sanat Felsefesi' Adnan Turani, Remzi Kitabevi, 'Post Modern Estetik Anlayışlar' , Okan Baldil, Papatya Bilim Üniversite Yayıncılığı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme51575
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı133
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SANAT VE TASARIM-Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSanatın başlangıcından tarihsel gelişimini kuramsal çerçevede incelemek, sanat ve tasarıma ilişkin kavramları özümsemektir. Bu bağlamda, farklı disiplinlerin birlikteliğindeki uyumla, estetik kaygı güden pratikler ortaya koymak ve öğrenciye sanatsal bir vizyon kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tasarımın Tanımı,Sanat, Sanat Yapıtı ve Güzellik Kavramı,Sanatın Üç Bileşeni: Özne-Biçim-İçerik,Biçim ve Görsel Düzenleme, 20. yüzyılda Biçim Sorunları,Mekan Yaratma Çalışmaları: Enstalasyon-Yerleştirme,Tasarıma Temel Oluşturan Unsurlar ve Gestalt Kuramı,Tasarım Problemleri ve Bileşenleri, Bauhause Tasarım Okulu,Modern Resim Sanatında Bütün-Parça İlişkisi ve Algıda Bütünün Anlamlandırılması,Kurgu ve Uygulamalı Tasarım Alanları: Reklam ve Afişler,Çeşitli sanat alanlarında İllustrasyon kullanımı, Geometrik Formlar ile Görsel Düzenleme,Temalara göre İllustrasyon çalışmaları,İllustrasyonda reklam afiş tasarımı,Film afiş tasarımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sanat ve Tasarımın dil yapısını kavrar.10, 14, 16, 9A
Kuramsal çerçevede sanat yapıtlarını karşılaştırır.14, 16A
Sanat ve Tasarım alanındaki birikimleri kullanarak görsel imajlar yaratır.10, 16, 19A
Görsel imajları dijital ortamda uygular.14, 2, 20, 6E, F
Sanatsal üslupları benzerlik ve farklılıklarıyla karşılaştırır.10, 14, 16, 20A
Tasarım öğe ve ilkelerini kavrar.10, 14, 16, 19, 20
Sanat ve Tasarım alanını bütünsel bir bakışla değerlendirir.10, 14, 16A
Sanat ve Tasarım alanındaki kavramları sözlü ve yazılı olarak açıklar.10, 16A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tasarımın Tanımı
2Sanat, Sanat Yapıtı ve Güzellik KavramıOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
3Sanatın Üç Bileşeni: Özne-Biçim-İçerikOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
4Biçim ve Görsel Düzenleme, 20. yüzyılda Biçim SorunlarıOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
5Mekan Yaratma Çalışmaları: Enstalasyon-YerleştirmeOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
6Tasarıma Temel Oluşturan Unsurlar ve Gestalt KuramıOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
7Tasarım Problemleri ve Bileşenleri, Bauhause Tasarım OkuluOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
8Modern Resim Sanatında Bütün-Parça İlişkisi ve Algıda Bütünün AnlamlandırılmasıOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
9Kurgu ve Uygulamalı Tasarım Alanları: Reklam ve AfişlerOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
10Çeşitli sanat alanlarında İllustrasyon kullanımıOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
11 Geometrik Formlar ile Görsel DüzenlemeOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
12Temalara göre İllustrasyon çalışmalarıOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
13İllustrasyonda reklam afiş tasarımıOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
14Film afiş tasarımıOkunacak Kitap: ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi,
Kaynak
''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich, Remzi Kitapevi, ''Dünya Sanat Tarihi'' Adnan Turani, Remzi Kitapevi, ''Sanat Tarihi'', Germain Bazin, Kabalcı Yayıncılık, ''Sanatın Tüm Öyküsü'' Stephen Farthing, Hayalperest Yayınevi, ''Sanatın Tarihi'', Özkan Eroğlu, Tekhne Yayınevi, ''Sanat- Sanatın Gizli Dili'', Sarah Carr-Gomm, İnkılap yayınevi, ''Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü'', Anna-Carola Krausse, Literatür Yayıncılık, ''Resim Sanatının Tarihi'', Remzi Kitapevi,
''Görme Biçimleri'', John Berger, Metis Yayınları, ''Sanatın Kısa Tarihi'', Susie Hodge, Hep Kitap Yayınevi, ''Sanat Kitabı'' Alfa yayıncılık, ''Modern Resim'', İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi, Modernizmin Serüveni'', Yapı Kredi yayınları, ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, ''Modern Sanat'', Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, ''Sanatta Devrim'', Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, Remzi Kitabevi', Harrison, and Paul Wood. "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 , 'Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş', Ahmet Şişmani Yaz Yayınları, 'Felsefenin Işığında Modern Resim-Modern Resimden Avangard Resme'İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi,'Modern Sanat' Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, 'Modern Sanatın Öyküsü', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, 'Modernizmin Serüveni', Anonim, Yapı Kredi yayınları, Modern Resim'Barrett, Terry. ‘’Sanatı Eleştirmek-Günceli Anlamak’’ İstanbul: Hayalperest 2014, Yetişken Hülya.’’Estetiğin ABC’si’’ İstanbul: Say Yayınları, 2009,Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, 'Sanatta Devrim',Remzi Kitabevi, 'Çağdaş Sanat Felsefesi' Adnan Turani, Remzi Kitabevi, 'Post Modern Estetik Anlayışlar' , Okan Baldil, Papatya Bilim Üniversite Yayıncılığı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10