Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANAT VE TASARIM | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sanatın başlangıcından tarihsel gelişimini kuramsal çerçevede incelemek, sanat ve tasarıma ilişkin kavramları özümsemektir. Bu bağlamda, farklı disiplinlerin birlikteliğindeki uyumla, estetik kaygı güden pratikler ortaya koymak ve öğrenciye sanatsal bir vizyon kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyişi ve kaynakları hakkında bilgi verilmesi,Sanat, Sanat Yapıtı ve Güzellik Kavramı,Sanatın Üç Bileşeni: Özne-Biçim-İçerik,Biçim ve Görsel Düzenleme, 20. yüzyılda Biçim Sorunları,Mekan Yaratma Çalışmaları: Enstalasyon-Yerleştirme,Tasarıma Temel Oluşturan Unsurlar ve Gestalt Kuramı,Tasarım Problemleri ve Bileşenleri, Bauhause Tasarım Okulu,Modern Resim Sanatında Bütün-Parça İlişkisi ve Algıda Bütünün Anlamlandırılması,Kurgu ve Uygulamalı Tasarım Alanları: Reklam ve Afişler,Çeşitli sanat alanlarında İllustrasyon kullanımı, Geometrik Formlar ile Görsel Düzenleme,Temalara göre İllustrasyon çalışmaları,İllustrasyonda reklam afiş tasarımı,Film afiş tasarımı; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sanat ve Tasarım alanındaki kuram ve kavramları açıklayabilir | 1, 14, 2, 3 | A |
Kuramsal çerçevede sanat yapıtlarını tanımlayabilir | 14, 2 | A |
Sanat yapıtlarını kendi dönemi içinde değerlendirebilir ve doğru okuma yapabilir. | 10, 2, 3 | A |
Tarihi süreç içinde değişen toplumsal, kültürel ve sosyal yapının sanata etkisini açıklayabilir. | 1, 2, 3 | A |
Sanatlar arası etkileşimin bilinciyle, özgün tasarımlar geliştirebilir. | 14, 16, 17, 4 | C, D |
Tarih öncesi dönemlerden itibaren çeşitli uygarlıkların sanat anlayışlarını karşılaştırmalı olarak açıklayabilir. | 10, 2, 3 | A |
Farklı uygarlıkların sanatını özellikleriyle tanımlayabilir ve benzerlik ve farklılıklarıyla ayırt edebilir | 14, 17, 2, 3 | A |
Sanat ve sanatlar arası ilişkiyi bilir ve disiplinlerarası ilişki kurabilir | 10, 14, 17, 2, 3 | |
Dönemlerin sanat yapıtlarını doğru analiz eder, yorumlar ve değerlendirir | 14, 2, 3 | A |
Sanat tarihi alanındaki kazanımları sözlü ve yazılı olarak ifade edebilir | 2, 3 | A, B |
Sanatta üslup karşılaştırması yapabilir | 10, 14, 17, 2, 3 | |
Sanat alanında entellektüel bir bakış açısı kazanır. | 14, 17, 4 | D, F |
Mesleki etiğin bilincinde sanat eseri üretebilir | 14, 15, 16, 17, 4 | C |
Sanat alanında entellektüel bir bakış açısı kazanır | 14, 17, 3, 4 | C |
Sanatsal ve estetik bir vizyon kazanır | 10, 14, 16, 2, 3, 4 | C, F |
Sanat ve tasarımı daha geniş bir kültürel çerçevede algılayabilir, ilişkilendirebilir ve değerlendirebilir. |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 17: Yansıtıcı Düşünce, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin işleyişi ve kaynakları hakkında bilgi verilmesi | |
2 | Sanat, Sanat Yapıtı ve Güzellik Kavramı | İlgili kaynakların okunması |
3 | Sanatın Üç Bileşeni: Özne-Biçim-İçerik | İlgili kaynakların okunması |
4 | Biçim ve Görsel Düzenleme, 20. yüzyılda Biçim Sorunları | İlgili kaynakların okunması |
5 | Mekan Yaratma Çalışmaları: Enstalasyon-Yerleştirme | İlgili kaynakların okunması |
6 | Tasarıma Temel Oluşturan Unsurlar ve Gestalt Kuramı | İlgili kaynakların okunması |
7 | Tasarım Problemleri ve Bileşenleri, Bauhause Tasarım Okulu | İlgili kaynakların okunması |
8 | Modern Resim Sanatında Bütün-Parça İlişkisi ve Algıda Bütünün Anlamlandırılması | İlgili kaynakların okunması |
9 | Kurgu ve Uygulamalı Tasarım Alanları: Reklam ve Afişler | İlgili kaynakların okunması |
10 | Çeşitli sanat alanlarında İllustrasyon kullanımı | İlgili görsellerin incelenmesi |
11 | Geometrik Formlar ile Görsel Düzenleme | İlgili görsellerin incelenmesi |
12 | Temalara göre İllustrasyon çalışmaları | İlgili görsellerin incelenmesi |
13 | İllustrasyonda reklam afiş tasarımı | İlgili görsellerin incelenmesi |
14 | Film afiş tasarımı |
Kaynak |
''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich, Remzi Kitapevi, ''Dünya Sanat Tarihi'' Adnan Turani, Remzi Kitapevi, ''Sanat Tarihi'', Germain Bazin, Kabalcı Yayıncılık, ''Sanatın Tüm Öyküsü'' Stephen Farthing, Hayalperest Yayınevi, ''Sanatın Tarihi'', Özkan Eroğlu, Tekhne Yayınevi, ''Sanat- Sanatın Gizli Dili'', Sarah Carr-Gomm, İnkılap yayınevi, ''Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü'', Anna-Carola Krausse, Literatür Yayıncılık, ''Resim Sanatının Tarihi'', Remzi Kitapevi, |
''Görme Biçimleri'', John Berger, Metis Yayınları, ''Sanatın Kısa Tarihi'', Susie Hodge, Hep Kitap Yayınevi, ''Sanat Kitabı'' Alfa yayıncılık, ''Modern Resim'', İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi, Modernizmin Serüveni'', Yapı Kredi yayınları, ''Modern Sanatın Öyküsü'', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, ''Modern Sanat'', Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, ''Sanatta Devrim'', Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, Remzi Kitabevi', Harrison, and Paul Wood. "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 , 'Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş', Ahmet Şişmani Yaz Yayınları, 'Felsefenin Işığında Modern Resim-Modern Resimden Avangard Resme'İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi,'Modern Sanat' Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, 'Modern Sanatın Öyküsü', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, 'Modernizmin Serüveni', Anonim, Yapı Kredi yayınları, Modern Resim'Barrett, Terry. ‘’Sanatı Eleştirmek-Günceli Anlamak’’ İstanbul: Hayalperest 2014, Yetişken Hülya.’’Estetiğin ABC’si’’ İstanbul: Say Yayınları, 2009,Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, 'Sanatta Devrim',Remzi Kitabevi, 'Çağdaş Sanat Felsefesi' Adnan Turani, Remzi Kitabevi, 'Post Modern Estetik Anlayışlar' , Okan Baldil, Papatya Bilim Üniversite Yayıncılığı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |