Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MOBİL HABERCİLİK VE YURTTAŞ GAZETECİLİĞİ1+225
Ders Programı Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Cumartesi 17:30-18:15 Cumartesi 18:30-19:15 Cumartesi 19:30-20:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Gökçe AYTULU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıVatandaş gazeteciliği hakkında tarihsel ve kavramsal bilgilerin öğrencilere aktarılması, yurttaş gazeteciliği uygulama ve araçlarının kullanılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yurttaş gazeteciliğinin doğuşu ve medyanın yozlaşması,Yurttaş gazeteci kimdir? Kavramsal tartışmalar,Vatandaş gazeteciliğinin özellikleri ve geleneksel gazetecilikten farkları,Türkiye'den ve dünyadan vatandaş gazetecilik ağları,Toplu haber üretimi,Dezenformasyonla ilgili kaynak ve doğrulama,Dağıtım ve sosyal medya,Ara Sınav,yurttaş gazeteciliğin teknik donanımı,Yurttaş ağlarının finansman modelleri,Yurttaş gazeteciliğin hakları,Video aktivizmi,Gözetim, sansür ve mücadele trolleri ,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yurttaş gazeteciliğini, alternatif medya ve medya aktivizmini tanımlar1, 3, 4C
Gazetecilik süreci tanımlanır1, 3, 4C
Geleneksel basın için haberler üretir1, 4C
Yeni Medya için haberler üretir.1C
Cep telefonunu haber toplama aracı olarak kullanır.1, 4C
Haber toplama ve üretme sürecinde sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranmanın öneminin farkına varır.1, 2, 3, 4C
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri:C: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yurttaş gazeteciliğinin doğuşu ve medyanın yozlaşması
2Yurttaş gazeteci kimdir? Kavramsal tartışmalar
3Vatandaş gazeteciliğinin özellikleri ve geleneksel gazetecilikten farkları
4Türkiye'den ve dünyadan vatandaş gazetecilik ağları
5Toplu haber üretimi
6Dezenformasyonla ilgili kaynak ve doğrulama
7Dağıtım ve sosyal medya
8Ara Sınav
9yurttaş gazeteciliğin teknik donanımı
10Yurttaş ağlarının finansman modelleri
11Yurttaş gazeteciliğin hakları
12Video aktivizmi
13Gözetim, sansür ve mücadele trolleri
14Genel Sınav
Kaynak
(1)Atikkan, Zeynep ve Tunç, Aslı, Blogdan Al Haberi, YKY, İstanbul, 2011 (2)Thorsen, Einar ve Allan, Stuart, Citizen Journalism: Global Perspectives Vol. 1-2, Peter Lang Publishing, New York, 2009 ve 2014. (3)Özer, Ömer (ed.), Alternatif Medya Alternatif Gazetecilik, Literatürk Academia, Konya, 2012. (4)Çoban, Barış ve Ataman, Bora, Türkiye'de Alternatif Medya, Kafka, İstanbul, 2015. (5)Karakulakoğlu, Selva Ersöz ve Uğurlu, Özge, Twitter, İletişim Çalışmalarında Dijital Yaklaşımlar, Heretik, Ankara, 2014 (6)Yanıkkaya, Berrin ve Çoban, Barış (der.), Kendi Medyanı Kendin Yarat, Cilt 1-2, Kalkedon, İstanbul, 2014. (7)Sayımer, İdil (ed.), Yeni Medya Araştırmaları, Literatürk Academia, İstanbul, 2014. (8)Pavlik, John V., Yeni Medya ve Gazetecilik, Phoenix, İstanbul, 2013.
www.medipol.edu.tr/'dan indirilebilir kurs materyali

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
0
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
0
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
0
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu